ALT om Online Workshoppen

 

Formålet med Online Workshoppen er at klæde dig på til at kommunikere og markedsføre dig, så du tiltrækker de helt rigtige kunder.

 

Her på siden har vi samlet ALT om Online Workshoppen. Vil du hellere læse det kortere version, så kan du finde den her.

Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på mail@kundemagneterne.dk.

Hvem er målgruppen for online workshoppen?

Online workshoppen er relevant for dig, der:

Er træt af at tvivle på, om du træffer de rigtige beslutninger

Længes efter en enklere, lettere og mere målrettet måde at kommunikere på

Er frustreret over at spilde din tid og foretage fejlinvesteringer i for eksempel kurser og bøger, som du alligevel ikke kunne bruge i netop din virksomhed – på præcis dine kunder

Leder efter nogle redskaber og værktøjer, der er så enkle, at du sagtens kan forstå og implementere dem i dine arbejdsgange og dit mindset

Ikke ved, hvordan du skal sortere i alle de (velmenende) råd du får fra venner, familie, kollegaer og eksperter, som fortæller dig, hvad de synes, du burde gøre

Oplever, at du knokler, men ikke rigtigt når dine mål

Tænker, at der må findes en lettere vej til det gode liv som selvstændig

Drømmer om – én gang for alle – at få en klokkeklar køreplan for hvordan og hvor du skal markedsføre dig for at få kunder nok

Hvilken betydning vil online workshoppen få?

Online workshoppen vil:

Guide dig pædagogisk og ’trin-for-trin’ gennem afgørende beslutninger (som hvis de ikke bliver taget, kan have fatale konsekvenser for din økonomi, dit image, din nattesøvn, dit selvværd og sågar din mulighed for at overleve som selvstændig)

Introducere dig for banebrydende nye relevante redskaber, som eksempelvis gør dig i stand til at benytte netop de ord, billeder, grafiske virkemidler, der virker uimodståelige på netop dine kunder

Hjælpe dig til selv at kunne skræddersy en markedsføringsplan, der passer præcis på de kunder du gerne vil tiltrække flere af

Gøre det muligt for dig at arbejde smartere og lettere (i stedet for hårdere)

Hjælpe dig med at opnå og bevare det nødvendige overblik fremadrettet

Resultere i, at du har et personligt skræddersyet opslagsværk (din fysiske workbook), som du vil vende tilbage til igen og igen – og som du kan benytte til at klæde andre på til at udarbejde markedsføringsmateriale for dig. F.eks. din grafiker, fotograf, programmør, seo-nørd osv.

Skabe en klokkeklar handlingsplan for hvor og via hvilke markedsføringskanaler du vil få mest ud af at prioritere din dyrebare tid og eventuelt markedsføringsbudget (så du både får tid og råd til et godt liv)

Gøre det muligt, at du genvinder følelsen af at være i kontrol – og på rette kurs

Udgøre en fysisk markedsføringsplan, som du kan vise til eksempelvis din bankmand, mulige investorer, din revisor, din bedre halvdel eller andre du ønsker at forklare, hvordan du har tænkt dig at nå dit budget

Transformere dit mindset omkring salg og i særlig grad, hvordan du tænker på og forstår dine kunder (og potentielle kunder)

Anerkende at netop du, dine kunder og din virksomhed er unik, så derfor kan du ikke bare genbruge andres successtrategier

Sikre, at du ikke (længere) saboterer dine egne muligheder for salgssucces, ved at tage ”2 skridt frem og 1 tilbage”

“På en skala fra 1 til 10 – ja, så er der ikke noget at gøre – det bliver en 10’er. Jeg kan umiddelbart ikke se, hvordan det kan forbedres. Det er perfekt for mig.”

Helle Røge , Helle Røge Ergonomi

Her er, hvad Carina fra Trend Cut by Lundtoftmolge sagde, efter hun havde taget workshoppen og fået sparring

Grunden til, at jeg valgte jer, er, at jeg følte, at jeg manglede nogle retninglinier i forhold til min salon. Jeg vidste godt, hvor jeg ville hen med den, men jeg manglede værktøjerne til at begynde min vandring mod målet.

Efter mit første møde med jer tænkte jeg: “Yes, men hvorfor havde jeg ikke hørt om jer før??” Hvor ville jeg have ønsket, at jeg havde kendt til jer, da jeg startede min virksomhed i 2012. Det ville da have sparet mig for rigtig mange penge og tid. 
Jeg har fået rette min kommunikation mod mine kunder. Jeg har fået ryddet op i en masse ting, og samtidig skabt en masse arbejde, som jeg nu ved, hvordan jeg skal håndtere, gribe an, hvor jeg skal starte, og hvordan jeg når målet.
Jeg tænker, at alle har brug for jer. Jeg anbefaler jer helt klart til alle, som jeg hører skal starte – eller er ved at starte. Det gør det hele så meget nemmere, og så laver de ikke de samme fejl, som jeg har gjort og gerne ville være foruden.
Jeg håber, at I fortsætter jeres gode arbejde, og at jeg altid kommer til at have jer som mine guidelinies for mig og min virksomhed, og alle mine drømme, som I er med til at gøre virkeliggøre.
En sidste ting – Min workbook fra jer er blevet min “bibel” for mig og min forretning. Af hjertet TAK for, at I er med til at realisere min drøm.

 

“Personligt har det både frigivet tid, sådan at jeg kan koncentrere mig om mit firma og de ydelser, jeg tilbyder, samt en tryghed i at vide, hvilken vej jeg skal gå for at markedsføre mit firma bedst muligt.” 

Anna Hjorth, Autisme og ADHA-konsulent

Hanne Østergard

 

Ejer af Svanebutikken.dk og Online business mentor

Vi spurgte Hanne, hvad hun har haft ud af at bruge Kundemagneternes redskaber. Hanne har både taget online workshoppen og været i sparring.

Når jeg laver ændringer på min side, min blog eller lign., så ved jeg præcist, hvad der virker i forhold til min målgruppe

Hvis det ikke havde været for de to skønne kundemagneter, så havde min forretning ikke været der, hvor den er i dag

Det er teorierne, forståelsen, budskaberne og ikke mindst de to skønne mennesker bag kundemagneterne, der gør hele forskellen. Jannie og Sanne skaber magi!

Nå… ja… efter at jeg har implementeret Kundemagneternes redskaber, fordoblede jeg min omsætning fra 2013 til 2014.

 

Hvem er Online Workshoppen udviklet til?

 

Online Workshoppen er udviklet specifikt til dig der er ansvarlig for markedsføringen (ansat eller i egen virksomhed) eller udarbejder markedsføringsmateriale for andre – for eksempel dig, der er:

Webshopejer

Grafiker

Fotograf

Tekstforfatter

Coach

Rådgiver

Underviser

Konsulent

Prisen er kun 2500 + moms – og du kan tage workshoppen på 1 dag!

Hvem er Online Workshoppen ikke udviklet til?

Online workshoppen er ikke til dig, der:

Havde brug for et mirakel allerede i går, hvis du skal undgå at lukke

Ikke selv ønsker at afsætte mindst den ene dag det tager at gennemføre onlineworkshoppen plus den tid det tager at tilrette din markedsføring efter din nye strategi.

Insisterer på, at du vil fortsætte med at gøre som du gør i dag og eksempelvis markedsføre alt til alle (efter ”spredehagslmetoden”)

Tænker, at du efter workshoppen vil være fuldt uddannet som grafiker, tekstforfatter, fotograf og strateg.

Hvordan foregår Online Workshoppen helt konkret?

 

Straks efter din online betaling vil du modtage en mail, der indeholder samtlige praktiske oplysninger og din personlige adgangskode til det online klasseværelse med de 14 videoer

Der vil blandt andet stå:

hvordan du bedst forbereder dig (for eksempel, at du skal bruge saks, limstift og fysiske magasiner/blade, som du kan klippe i)

hvor og hvordan du finder ind i det online klasseværelse

hvordan du kan få hjælp, hvis der skulle opstå spørgsmål undervejs

hvornår din fysiske workbook vil blive leveret til den ønskede adresse (typisk efter 1-2 hverdage)

hvordan du finder de 14 korte videoer (som du kan downloade, sætte på pause, afspille med det samme og se igen så mange gange du måtte ønske, og som du gerne må vise til dine samarbejdspartnere).

hvordan tilfredshedsgarantien beskytter dig mod at købet blev et forkert valg for dig

Når du har modtaget din fysiske workbook med posten – efter et par hverdage – kan du komme i gang med at tage online workshoppen.

Når du har købt online workshoppen får du et link og login-oplysninger til Simplero. Billedet her er et screenshot fra dit forum i Simplero.

Under fanen ”online workshop” er de 14 videoer uploadet. Du starter online workshoppen ved at trykke ”play” på den første video.

Hvad skal du gøre? 

Afsætte en hel dag (gerne så snart du har købt online workshoppen, så du VED, at du får den taget og dermed får det ønskede udbytte).

Overveje om du helst vil tage workshoppen alene eller sammen med andre (prisen falder alt efter, hvor mange personer I er. Hvis I er 6 personer er prisen helt nede på 1600 + moms pr. person. Se mere og bestil her)

Sørge for at gøre lidt ekstra ud af forplejningen dén dag, da lækkert mad fuldender oplevelsen af at blive forkælet. (Vi medsender også lidt sødt til desserten).

Huske at nyde hvor skønt det er, at du hverken behøver at tage pænt tøj på, transportere dig nogen steder, arrangere pasning af børn eller dyr, stå tidligere op og ændre på jeres hverdagsrutiner, bruge transportudgifter eller være bange for at glemme eller gå glip af vigtig information – du kan jo altid pause og gense videoerne, når du ønsker det. Og at du kan tage den uanset om sidder i udlandet, i sommerhuset, på cafe, i toget eller befinder dig hjemme med syge børn.

 

Hvad indeholder videoerne?

Video nr. 1:

 

Velkomst

Gennemgang af kursets formål og opbygning

Præsentation af underviserne

Fokus på hvem du hjælper med hvad i din virksomhed

 

 

Video nr. 2:

Introduktion til teorien bag, hvordan du skaber købelyst ved at kommunikere til både hjerne og hjerte samtidigt, så kunderne knytter både en god fornemmelse/følelse og identitetsfortælling til dig, din virksomhed og dit produkt – dvs de 4 emotionelle kundetyper (som bygger på analyse udført af smartagent.nl af 100.000 europæiske spørgeskemaer, årtiers forskning i neuropsykologi af f.eks. Hausel samt vores tilsammen godt 30 års praktisk salgserfaring mm.)

Video nr. 3:

 

Introduktion til den røde Zappertype – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)

Gennemgang af konkrete røde cases

Video nr. 4:

 

Introduktion til den gule Moder Teresa Type – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)

Gennemgang af konkrete gule cases

Video nr. 5:

 

Introduktion til den blå Jakkesæt Type – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)

Gennemgang af konkrete blå cases

Video nr. 6:

 

Introduktion til Som-Jeg-Plejer – herunder hvad, der kendetegner typen, hvordan du spotter typen, hvad der motiverer til køb, hvad der bekymrer, hvordan de godt kan lide at se sig selv, hvilke værdier der er væsentligst, hvordan du frister og aktiverer typen (og hvordan du gør det modsatte!)

Gennemgang af konkrete grønne cases

Video nr. 7:

 

En forklaring på, HVORFOR du kun må vælge én af de 4 kundetyper, når du udarbejder markedsføringsmateriale (og hvad der sker, hvis du vælger flere kundetyper som målgruppe)

En forklaring på forskellen på ”at sælge” og ”at markedsføre”

Hjælp til at få truffet en beslutning om, hvilken kundetype du vil fokusere på i din markedsføring

Betragtninger om, hvad der kan ske, hvis du ikke selv er samme kundetype som dine kunder (og hvordan din workbook kan hjælpe dig med at løse dén udfordring)

Video nr. 8:

 

Du guides til at udarbejde en beskrivelse af den følelsesmæssige transformation, som dine kunder gennemgår ved at købe af dig (og følge dine anvisninger) – med andre ord: En beskrivelse af den forskel du gør for dine kunder.

Video nr. 9:

 

Du guides til at udarbejde en fysisk persona (en visuel manifestation af din drømmekunde), som du fremover kan målrette alt dit markedsføringsmateriale til. En god persona vil gøre lettere for dig at skrive salgstekster, nyhedsbreve, og opslag i sociale medier osv. Det vil også gøre det lettere at produktudvikle og at klæde dine samarbejdspartnere på til at hjælpe dig. Du undgår også at forveksle din egen smag med din målgruppes, når du skal udvælge markedsføringsmateriale.

Video nr. 10:

 

Du introduceres til at vælge den rigtige type grafik til netop din kundetype, herunder hvilke typer symboliser du bør vælge – og dermed også hvilke du endelig ikke må vælge!

Du guides til at formulere nøgleord for din fremtidige brug af grafik.

Video nr. 11:

 

Du introduceres til hvilke magiske ord, der frister netop din kundetyper, så de får lyst til at købe mere af dig (og knytter positive følelser og relationer til dig).

Gennemgang af tekst-cases så du kan se hvor forskellige budskaber du kan formulere, omkring det samme produkt til de forskellige kundetyper.

Du guides til at formulere, hvilken type ord du fremover bør anvende.

Video nr. 12:

 

Du introduceres til hvilken type billeder, der tiltrækker – og hvilke der frastøder netop dine kunder. F.eks. når du skal udvælge det rigtige billede af dig på dit visitkort eller din hjemmeside.

Du guides til at formulere nøgleord for din fremtidige billedstil.

Video nr. 13:

 

Du introduceres til begrebet transportmidler – dvs. måder at få dit budskab ud til din potentielle kunder.

Du guides til at vælge hvilke – kun – 5 transportmidler du fremover vil få mest ud af at anvende i netop din virksomhed. Eksempelvis radiospot, blog, sociale medier, netværk, lokalavisen osv.

Video nr. 14:

 

Alle elementerne fra hele workshoppen samles i én skræddersyet markedsføringsplan, der passer på netop dine kunder i netop din virksomhed. Denne plan bliver fremover din klokkeklare køreplan for at skabe vækst.

Hvad vil være anderledes, når du har taget online workshoppen? 

Når du har gennemført Online Workshoppen, vil du:

Have truffet fuldstændigt afgørende valg omkring din fremtidige målgruppe og strategi

Vide præcist hvem og hvordan du – let – fremover kan målrette alt dit markedsføringsmateriale så det rammer netop netop de kunder, du ønsker at tiltrække

Have fået et nyt mindset omkring salg, markedsføring og kunder

Have en klokkeklar handlingsplan for, hvad du nu skal gøre, hvordan du skal gøre det, hvor du skal gøre det – og hvor og hvordan du ikke længere skal spilde tid, indsats og penge

Have opnået færdigheder og lært at anvende redskaber, som du ikke finder andre steder (da vi selv har udviklet dem)

Føle dig bedre klædt på til (og føle dig bedre tilpas med) at være den markedsføringsansvarlige og salgschefen i netop din virksomhed

Hvem lærer dig alt dette?

Jannie Ilum Gade: Tidligere salgschef, produktchef og direktør.

Sanne Dollerup: Forsker, konceptudvikler og tidligere indehaver af et reklamebureau.

Tilsammen har vi 31 års praktisk salgs- & markedsføringserfaring, vi har startet 7 virksomheder og driver heraf de 3 i dag.

Vi har de sidste 3 år arbejdet sammen om at videreudvikle, forbedre og konkretiseret den lavpraktiske og videnskabelige metode til at tiltrække kunder.

Igennem årene har vi rådgivet og undervist alt fra kommende iværksættere til hundrede af erfarne selvstændige og nogle af Danmarks største virksomheder (såsom Matas, Lego, Bauhaus og Jysk) og enkelte udenlandske virksomheder.

Vil du vide mere om os?

JA - TAK! Jeg vil gerne bestille online workshoppen til 2500 kr. + moms

LIGE NU får du sammen med online workshoppen 1 ÅRS GRATIS MEDLEMSSKAB i ”det hemmelige forum for Kundemagneter” til en værdi af 999 kr. + moms. Her får du råd og vejledning af andre kundemagneter.

 

Her kan du læse, hvad tidligere deltagere synes om Online Workshoppen:

Heidi Østergaard fra Grafisk Atelier

Det har givet mig virkelig mange værktøjer og et opslagsværk, hvor jeg hele tiden kan gå tilbage og slå op. Personligt har det givet mig en retning og hjulpet mig til at holde fokus på det vigtige. Det har også givet mig en tryghed og gjort det nemt at overskue, for nu skal jeg kun henvende mig til en målgruppe.

 

Carina Lundtoft fra Trend Cut by Lundtoftmolge

Hvor ville jeg have ønsket, at jeg havde kendt til jer, da jeg startede min virksomhed i 2012. Det ville da have sparet mig for rigtig mange penge og tid. 

Jeg har fået rette min kommunikation mod mine kunder. Jeg har fået ryddet op i en masse ting, og samtidig skabt en masse arbejde, som jeg nu ved, hvordan jeg skal håndtere, gribe an, hvor jeg skal starte, og hvordan jeg når målet.

 

Bjørn Stålgren fra DYBkaffe

At arbejde med kundesegmentering som 4 farver/typer, som de emotionelle segmentering gør, er så dejligt nemt i hverdagen. Og for at det skal fungere skal alle med kundekontakt (billede, skrift eller tale) forstå modellen – Derfor vil jeg anbefale alle, der vil gøre det nemt, at bruge Kundemagneterne.

 

Lene Purkær Stefansen fra lenepurkaer.dk

 

Personligt har det givet mig en aha-oplevelse, fordi der er en grund til jeg gør som jeg gør, er som jeg er og andre mennesker der er anderledes, de reagerer anderledes på det jeg gør.

Det allerbedste er, at det er i orden at signalere mere gul på min hjemmeside… altså vise helt, hvem jeg er 😉

 

Anne-Marie fra sofiendalyoga.dk

Økonomisk mærker jeg ikke noget endnu, men jeg tænker hele tiden i farver, billeder og sprog. Selv min datter har jeg fået lært at tænke rød, gul, grøn, blå. Hun siger somme tider – du er så blå far! Hva´, siger han…

Det giver mig et helt andet fundament, når jeg tænker på nye opgaver, nye grupper, når jeg tænker på at få min virksomhed til at vokse.

Jeg tog mit første retreat som min case, og har derfor allerede brugt det til mit opslag der.

Sidsel Birkholm fra RO edition

Det har været sjovt at følge et dansk online kursus, som er lidt mere nede på jorden, end et poleret amerikansk. Man har let kunne mærke jeres personlighed. Det har været meget konkret mht gule, røde, etc segmenter. Det har helt klart hjulpet mig i at kommunikere på min hjemmeside. Jeg var allerede begyndt, at skrive gult, men dog stadig med en stor del blåt i. Og nu synes jeg, at jeg er blevet væsentlig bedre til at skrive mod det gule segment.

Tak et rigtigt godt kursus!

Mie Nyborg Bendsen fra Concreto

Det bedste jeg har fået med er opmærksomheden på min kommunikation fra virksomheden, at den bør være nærværende og autentisk.

Også rigtig godt er det at jeg er blevet bevidst om at det er en MEGET stor del af mine kunder der er ”ens” (gule kvinder, midt 40’erne) – selvom jeg har mange unge samt et par store virksomheder – så er det ofte mødrene til de unge der er køber/den der finder mig + i virksomhederne er det i begge tilfælde også spot on min målgruppe. De eneste der skiller sig ud er en mindre gruppe mænd – og de fleste af den er enten i 30’erne eller slut 40/omk 50…..

Personligt er det sjovt og godt at kunne ”kategorisere” efter disse typer – og for mig er det godt at vide ”nååå – det er jo fordi jeg er gul”. Økonomisk forestiller jeg mig at det bliver nemmere at nå i mål med mine budskaber hvilket vil give mere salg og derfor bedre økonomi, hvilket er overmåde tiltrængt. Så et eller andet sted giver det en tryghed med visheden om at jeg dygtiggør mig og giver min markedsføring opmærksomhed; det kan måske også hjælpe mig til at holde fast i vigtigheden heraf (udfordring: at tage tiden til og holde fokus på at ændre/tilpasse min kommunikation – tekster, billeder, web osv).

Daniel Baun fra baunco.com

Det har givet mig en øget klarhed, og jeg formoder at, det kommer til at bidrage til at jeg får skabt en langt stærkere forretning.

Sanne Otilia fra intuitivmentor.dk

Jeg har fået 3-doblet antallet af klient-bookinger og jeg sælger flere online-produkter i min webshop, fordi jeg kommunikerer langt mere rent og klart, nu hvor jeg kender min målgruppes følelsesmæssige behov.

Jeg har lavet teaser-sessioner, så dem der er skeptiske ift. ‘det alternative hokus-pokus’, kan se mig an. Derved har jeg virkelig øget min omsætning.

Jeg nyder langt mere at skrive nyhedsbreve, fordi det er lettere og mere ubesværet! Samtidig er jeg så fuld af ideer til nye nyhedsbreve!!

Jeg lærte især på kurset at jeg skal skrue ned for min indre “tante skrap” som jeg havde med mig efter 10 år i forsvaret.

Det er blevet meget, meget lettere at være mig, fordi jeg nu skriver som mig selv (så at sige). Derved har jeg sluppet fokus på at præstere og skulle sælge, så jeg endelig tjener de penge, som matcher den værdi jeg har og det har givet et kæmpe overskud!!

Aldrig har det været lettere eller sjovere at drive virksomhed!”

 Stadigvæk i tvivl?

 

Husk at du har fuld tilfredshedsgaranti, så du kan returnere workbooken, hvis du ikke er tilfreds.

 

Meget ofte har du også allerede pengene – de gemmer sig bare i alle mulige andre udgifter, som du ikke længere har brug for efter workshoppen.

Eller du finder dem ved at du får større effekt af dine markedsføringsindsatser. Fordi du lærer hvilke ord, billeder og grafiske virkemidler du hellere skal begynde at anvende.

F.eks. i dine nyhedsbreve, dine salgstekster, opslag i sociale medier, i dine blogindlæg, i dine annoncer osv.