Hvad siger andre kunder?

 

Det betyder enormt meget for os, at vores kunder er tilfredse.

Vi har Kundemagneterne, fordi vi virkeligt tror på, at de redskaber, vi sælger, gør en stor forskel for vores kunder. Vi får hele tiden tilbagemeldinger om, at det har gjort markedsføringen og salget meget lettere. Og det har virkelig en stor betydning som selvstændig.

Her på siden kan du møde nogen af vores kunder, som fortæller, hvad de har fået ud af at kende os.

Et lille udsnit af anmeldelserne fra Facebook

Se flere anmeldelser på vores Facebook-side.

Hos Kundemagneterne har vi tilfredshedsgaranti

– vi ønsker kun at gøre vores kunder glade! 

Her er, hvad Louise Overgaard Pedersen fra Medskab sagde, efter hun havde taget den fysiske workshop

Jeg er blevet mere bevidst om, hvilken kundetype Medskab skal henvende sig til i fremtiden, så vi kan få flere af den type kunder, vi elsker at arbejde med.

Én af vores store kunder havde tidligere deltaget i et foredrag af Kundemagneterne og bedt os tage udgangspunkt i de fire kundetyper i vores forbrugeranalyser. Vi har siden hyppigt anvendt kundetyperne sådan lidt ad hoc, og jeg havde derfor lyst til at blive klogere på, hvordan vi fremover kan bruge det mere målrettet i vores egen markedsføring samt i vores leverancer til kunderne.

Workshoppen var nærværende og rolig og med stort fokus på den enkelte deltager. Der var ingen fancy ord eller akademiske termer, men grundig og handlingsorienteret indføring i, hvordan man i praksis kan omsætte viden om forskellige emotionelle kundetyper til en målrettet og effektiv markedsføringsstrategi – og ikke mindst handle på det efterfølgende.

Jeg har allerede fortalt flere i mit netværk om workshoppen og anbefalet dem selv at deltage. Jeg mener ikke kun, at det er for virksomhedsejere. Jeg vil mene, at ansatte i marketingafdelinger kunne få gavn af at deltage i samlet flok og i fællesskab nå frem til, hvem deres målgruppe er – sådan helt ned i detaljen – og hvordan man bedst muligt når dem. Desuden kan jeg se potentiale for musikere og kunstnere, der er dygtige inden for deres eget speciale, men som ofte mangler marketingmæssig viden og redskaber til at nå deres publikum.

Det allerbedste var, at jeg fik en introduktionen til de fire kundetyper og fik mere viden om, hvordan man (ikke) rammer dem. Den viden har jeg manglet, og den kommer jeg til at bruge aktivt i fremtiden.

Her er, hvad Hanne Green Prangsgaard fra Maxrefusion sagde, efter hun havde fået både fysisk workshop og personlig sparring):

Jannie og jeg gennemgik min markedsføringsstrategi og jeg fik rigtig gode input til, hvordan jeg skal “gå ud og møde min målgruppe”, der ikke er den nemmeste at henvende sig til. Jeg fik helt konkret input til at lave en tjekliste, som gør min målgruppe på en gang usikker og nysgerrig, hvilket jeg har set virker i praksis.

Jeg har fået svar på hvem min målgruppe er, hvor og hvordan jeg skal henvende mig til dem, men også et “grafisk” billede af hvem min kunde er. Det letter mit arbejde, når jeg skal skrive blogindlæg, vejledninger, undervisningsmateriale, opdateringer og nyhedsbreve. Under selve sparringen fik jeg helt konkret ideen til min egen “MaxRefusion-metode”, som er mundet ud i en tjekliste, som min målgruppe kan forholde sig meget konkret til.

Helt personligt har det givet mig en tro på at det jeg sælger, kan sælges. Mine ydelser er meget specialiseret viden, som er svær at formidle til “menig mand” og jeg har fået øjnene op for, hvem jeg skal henvende mig til og ikke skyde med spredehagl. Det var lidt en overraskelse at finde ud af hvem min målgruppe var, da jeg havde set det som en anden.

Det allerbedste er, at jeg havde sat mig selv et ultimatum: Hvis min messe ikke gav noget arbejde, var jeg nødt til at lade min ide falde til jorden og finde mig et almindeligt lønjob. Men messen har – med min tjekliste – givet mig flere opgaver. Det har vist sig, at det var rigtigt at få henvendt mig til potentielle kunder på den rigtige måde – og det er SÅ skønt at se, at min ide/ydelse ER relevant, når jeg bare henvender mig til de rigtige.

Både workshoppen og sparringen giver et indblik i det man ønsker at sælge og hvordan man så sælger det til de rigtige. Hvis man står med en ide, og ikke helt ved hvordan man skal føre den ud i livet, vil en sparring med Jannie (eller Sanne) kunne spare en for mange “forgæves” forsøg. Man bliver meget opmærksom på, hvor man skal have fokus.

Her er, hvad Rikke Daugaard fra Signatur Arkitekter sagde efter et personligt mentorforløb.

Jeg anbefaler jævnligt andre virksomheder at bruge kundemagneterne, fordi dét de gør, virker!

Jeg var bekymret for, om det jeg købte, var pengene værd – men mit forløb har i stedet resulteret i øget indtjening og en god overskudsgivende forretning, fordi det er blevet meget lettere at sælge mine ydelser

Min største AHA oplevelse er, at jeg er gået fra at synes at canvas salg, var det værste, jeg vidste, til at jeg nu synes, at det er let. Jeg får stort set kun positiv feedback fra potentielle kunder. Det mest fantastiske er at “salg” er blevet let og at kunderne (næsten) kommer af sig selv nu.

Jeg har fået en klar firmaprofil, som er let for kunderne at forstå, og for mig at fortælle om. Jeg er blevet meget skarp på, hvordan mine kunder tænker, og det inkorporerer jeg i alle mine overvejelser i firmaet.

Jeg har fået en overskuelig markedsføringsplan, så jeg ved præcis hvad jeg skal og ikke skal gøre. Det sparer mig meget tid og dermed også spildte timer som jeg i stedet kunne have brugt på at tjene penge.

 “På workshoppen oplevede jeg en utrolig varme og en følelse af at være meget velkommen. Personligt har det givet mig ro og en god mavefornemmelse.” 

Annecatrine Sofia Svarre, sofiasvarre.dk

Her er, hvad Carina fra Trend Cut by Lundtoftmolge sagde, efter hun havde taget workshoppen og fået sparring

Grunden til, at jeg valgte jer, er, at jeg følte, at jeg manglede nogle retninglinier i forhold til min salon. Jeg vidste godt, hvor jeg ville hen med den, men jeg manglede værktøjerne til at begynde min vandring mod målet.

Efter mit første møde med jer tænkte jeg: “Yes, men hvorfor havde jeg ikke hørt om jer før??” Hvor ville jeg have ønsket, at jeg havde kendt til jer, da jeg startede min virksomhed i 2012. Det ville da have sparet mig for rigtig mange penge og tid. 
Jeg har fået rette min kommunikation mod mine kunder. Jeg har fået ryddet op i en masse ting, og samtidig skabt en masse arbejde, som jeg nu ved, hvordan jeg skal håndtere, gribe an, hvor jeg skal starte, og hvordan jeg når målet.
Jeg tænker, at alle har brug for jer. Jeg anbefaler jer helt klart til alle, som jeg hører skal starte – eller er ved at starte. Det gør det hele så meget nemmere, og så laver de ikke de samme fejl, som jeg har gjort og gerne ville være foruden.
Jeg håber, at I fortsætter jeres gode arbejde, og at jeg altid kommer til at have jer som mine guidelinies for mig og min virksomhed, og alle mine drømme, som I er med til at gøre virkeliggøre.
En sidste ting – Min workbook fra jer er blevet min “bibel” for mig og min forretning. Af hjertet TAK for, at I er med til at realisere min drøm.

 

“På en skala fra 1 til 10 – ja, så er der ikke noget at gøre – det bliver en 10’er. Jeg kan umiddelbart ikke se, hvordan det kan forbedres. Det er perfekt for mig.”

Helle Røge , Helle Røge Ergonomi

Fra fysisk workshop til online workshop

I videoen her fortæller workshop-deltagerne, hvordan det var at være på workshop. Det er ud fra workshoppen her, at vi har sammensat online workshoppen.

Det er præcist det samme, du får – det er bare online, så du kan tage den, netop når du har tid!

“Det var fedt at gennemgå forløbet, idet man kunne gå til og fra, som det passede ind i dagen! Luksus! Det er forståeligt, let tilgængeligt og brugbart fra første sekund”

Helle Røge, Helle Røge Ergonomi

 

 Jeg har fået 210% højere omsætning og 166% flere ordrer i min webshop.”

Hanne Østergaard, Svanebutikken.dk

 

Hanne Østergard

 

Ejer af Svanebutikken.dk og Online business mentor

Vi spurgte Hanne, hvad hun har haft ud af at bruge Kundemagneternes redskaber. Hanne har både taget online workshoppen og været i sparring.

Når jeg laver ændringer på min side, min blog eller lign., så ved jeg præcist, hvad der virker i forhold til min målgruppe

Hvis det ikke havde været for de to skønne kundemagneter, så havde min forretning ikke været der, hvor den er i dag

Det er teorierne, forståelsen, budskaberne og ikke mindst de to skønne mennesker bag kundemagneterne, der gør hele forskellen. Jannie og Sanne skaber magi!

Nå… ja… efter at jeg har implementeret Kundemagneternes redskaber, fordoblede jeg min omsætning fra 2013 til 2014.

“Personligt har det både frigivet tid, sådan at jeg kan koncentrere mig om mit firma og de ydelser, jeg tilbyder, samt en tryghed i at vide, hvilken vej jeg skal gå for at markedsføre mit firma bedst muligt.” 

Anna Hjorth, Autisme og ADHA-konsulent

Anna Hjorth

Autisme og ADHD-konsulent

Vi spurgte Anna, hvad hun har haft ud af at bruge Kundemagneternes redskaber.

 

workshoppen blev jeg ”taget i hånden” hele vejen igennem, sådan at jeg til sidst stod med min færdige markedsføringsplan og vidste, præcis hvilken type mulige kunder jeg skulle henvende mig til, hvilke kanaler jeg skulle bruge, og hvilken persona jeg skulle skrive mine salgstekster til.

Jeg vil anbefale denne workshop til alle virksomheder, der har brug for en markedsføringsplan (og hvem har ikke det..?)

Uden min viden om den gule kundetype ville jeg ikke kunne markedsføre mig så målrettet, som det er tilfældet i dag, og dermed have opnået mine mål.

Personligt har det både frigivet tid, sådan at jeg kan koncentrere mig om mit firma og de ydelser, jeg tilbyder, samt en tryghed i at vide, hvilken vej jeg skal gå for at markedsføre mit firma bedst muligt.

Det har med andre ord givet mig det overblik, jeg manglede, og ikke mindst et større salg til præcis de kunder, jeg elsker at arbejde med.

Jeg ved, at min målgruppe er Gul, og hvilke ord, billeder, sociale medier og grafik de kan lide. Det betød, at da jeg efter noget tid skulle have lavet ny hjemmeside, kunne jeg hurtig lave en plan omkring farvevalg, design, opbygning mv., som jeg kunne tage med til mit webbureau.

Det har betydet, at jeg har sparet massevis af tid og penge, fordi jeg hele tiden har vidst, hvilken vej jeg skulle gå.

 

Jeg ved som solo-selvstændig, hvor vigtig det er, at jeg markedsfører mig til de kunder, som matcher den person, jeg er, og det, jeg tilbyder – Det giver i sidste ende tilfredse kunder.

Tilfredse kunder betyder, at de kommer igen eller anbefaler mig til andre – som til slutresultat giver et større salg og en sjovere arbejdsdag.

Denne workshop er helt unik, fordi du til sidst står med en færdig markedsføringsplan, masser af ideer og redskaber lige til at sætte i søen. 

Workshoppen får min varmeste anbefaling.

Vil du vide mere om online workshoppen

Vil du vide mere om kundetyper?

Vil du vide mere om sparring?

Vil du vide mere om os?

Susanne Nielsen fra jubeldesign.dk

Jeg har mødt så mange forskellige metor/coaches/sælger osv. som kan en masse, men jeg syntes at det er svært at finde nogle rigtige dygtige folk. Så jeg var spændt på om dette var endnu et lidt “amatøragtig kursus”.

Det der er forandret nu er at jeg ser lidt anderledes på mit produkt og mig selv. Jeg tænker mere over hvad jeg signalerer, og hvad jeg egentlig gerne vil signalere. Jeg har fået en større tro på mig selv og mit produkt.

Annecatrine Sofia Svarre fra sofiasvarre.dk

Jeg oplevede jeg en utrolig varme og en følelse af at være meget velkommen. Helt konkret har det givet mig en faglig kompetence – en dybere indsigt i den viden jeg allerede havde om emnet og specifikke afklaringer i forhold til min virksomhed.

Personligt har det givet mig en ro og god mavefornemmelse. Når jeg får mine ting tilrettet og bliver bedre til at kommunikerer, så VÆLTER kunderne ind 😉

Det allerbedste var, at jeg fik indfriet nogle af mine forventninger. Jeg fik en konkret køreplan og en mere specifik viden om, hvad der vil tiltrække mine kunder.

Mette Fischer fra letlivsstil.dk

Jeg oplevede jeg et stort arrangement fra de andre deltagere og Jannie. Seriøsitet omkring de der blev stillet. Spændende ny viden, der var gjort særdeles anvendeligt og i et helt almindeligt sprog

Konkret har det givet mig et større gåpåmod i forhold til at få lavet en frikadelle, viden om hvilke ord jeg skal bruge til min målgruppe og kontakter til andre på samme stadie som mig.

Personligt har det givet mig en a-ha-oplevelses og meget ny viden. Stort set alt jeg har beskæftiget mig med tidligere har haft ophav fra det naturvidenskabelige, så jeg var fuldstændig smadret i min hjerne da jeg kom hjem 🙂

Det allerbedste var, at jeg (med hjælp) fandt frem til hvad min målgruppe er og dannet mig et indtryk af hvem min persona er, men den skal jeg arbejde noget mere med.

Heidi Østergaard fra Grafisk Atelier

Det har givet mig virkelig mange værktøjer og et opslagsværk, hvor jeg hele tiden kan gå tilbage og slå op. Personligt har det givet mig en retning og hjulpet mig til at holde fokus på det vigtige. Det har også givet mig en tryghed og gjort det nemt at overskue, for nu skal jeg kun henvende mig til en målgruppe.

 

Carina Lundtoft fra Trend Cut by Lundtoftmolge

Hvor ville jeg have ønsket, at jeg havde kendt til jer, da jeg startede min virksomhed i 2012. Det ville da have sparet mig for rigtig mange penge og tid. 

Jeg har fået rette min kommunikation mod mine kunder. Jeg har fået ryddet op i en masse ting, og samtidig skabt en masse arbejde, som jeg nu ved, hvordan jeg skal håndtere, gribe an, hvor jeg skal starte, og hvordan jeg når målet.

 

Bjørn Stålgren fra DYBkaffe

At arbejde med kundesegmentering som 4 farver/typer, som de emotionelle segmentering gør, er så dejligt nemt i hverdagen. Og for at det skal fungere skal alle med kundekontakt (billede, skrift eller tale) forstå modellen – Derfor vil jeg anbefale alle, der vil gøre det nemt, at bruge Kundemagneterne.

 

Lene Purkær Stefansen fra lenepurkaer.dk

 

Personligt har det givet mig en aha-oplevelse, fordi der er en grund til jeg gør som jeg gør, er som jeg er og andre mennesker der er anderledes, de reagerer anderledes på det jeg gør.

Det allerbedste er, at det er i orden at signalere mere gul på min hjemmeside… altså vise helt, hvem jeg er 😉

 

Anne-Marie fra sofiendalyoga.dk

Jeg tænker hele tiden i farver, billeder og sprog. Selv min datter har jeg fået lært at tænke rød, gul, grøn, blå. Hun siger somme tider – du er så blå far! Hva´, siger han…

Det giver mig et helt andet fundament, når jeg tænker på nye opgaver, nye grupper, når jeg tænker på at få min virksomhed til at vokse.

Sidsel Birkholm fra RO edition

Det har været sjovt at følge et dansk online kursus, som er lidt mere nede på jorden, end et poleret amerikansk. Man har let kunne mærke jeres personlighed. Det har været meget konkret mht gule, røde, etc segmenter. Det har helt klart hjulpet mig i at kommunikere på min hjemmeside. Jeg var allerede begyndt, at skrive gult, men dog stadig med en stor del blåt i. Og nu synes jeg, at jeg er blevet væsentlig bedre til at skrive mod det gule segment.

Tak et rigtigt godt kursus!

Mie Nyborg Bendsen fra Concreto

Det bedste jeg har fået med er opmærksomheden på min kommunikation fra virksomheden, at den bør være nærværende og autentisk.

Også rigtig godt er det at jeg er blevet bevidst om at det er en MEGET stor del af mine kunder der er ”ens” (gule kvinder, midt 40’erne) – selvom jeg har mange unge samt et par store virksomheder – så er det ofte mødrene til de unge der er køber/den der finder mig + i virksomhederne er det i begge tilfælde også spot on min målgruppe. De eneste der skiller sig ud er en mindre gruppe mænd – og de fleste af den er enten i 30’erne eller slut 40/omk 50…..

Personligt er det sjovt og godt at kunne ”kategorisere” efter disse typer – og for mig er det godt at vide ”nååå – det er jo fordi jeg er gul”. Økonomisk forestiller jeg mig at det bliver nemmere at nå i mål med mine budskaber hvilket vil give mere salg og derfor bedre økonomi, hvilket er overmåde tiltrængt. Så et eller andet sted giver det en tryghed med visheden om at jeg dygtiggør mig og giver min markedsføring opmærksomhed; det kan måske også hjælpe mig til at holde fast i vigtigheden heraf (udfordring: at tage tiden til og holde fokus på at ændre/tilpasse min kommunikation – tekster, billeder, web osv).

Daniel Baun fra baunco.com

Det har givet mig en øget klarhed, og jeg formoder at, det kommer til at bidrage til at jeg får skabt en langt stærkere forretning.

Sanne Otilia fra intuitivmentor.dk

Jeg har fået 3-doblet antallet af klient-bookinger og jeg sælger flere online-produkter i min webshop, fordi jeg kommunikerer langt mere rent og klart, nu hvor jeg kender min målgruppes følelsesmæssige behov.

Jeg har lavet teaser-sessioner, så dem der er skeptiske ift. ‘det alternative hokus-pokus’, kan se mig an. Derved har jeg virkelig øget min omsætning.

Jeg nyder langt mere at skrive nyhedsbreve, fordi det er lettere og mere ubesværet! Samtidig er jeg så fuld af ideer til nye nyhedsbreve!!

Jeg lærte især på kurset at jeg skal skrue ned for min indre “tante skrap” som jeg havde med mig efter 10 år i forsvaret.

Det er blevet meget, meget lettere at være mig, fordi jeg nu skriver som mig selv (så at sige). Derved har jeg sluppet fokus på at præstere og skulle sælge, så jeg endelig tjener de penge, som matcher den værdi jeg har og det har givet et kæmpe overskud!!

Aldrig har det været lettere eller sjovere at drive virksomhed!”

Hanne Monrad fra www.livszonen.dk

Hej
Det var fint, at foredraget var i Aalborg. Jeg er for kort tid siden blevet opmærksom på jer, og hvis I havde virket for oversmarte (Københavner-smart 😉 ) havde jeg måske ikke deltaget på så tidligt et tidspunkt. Men ellers tænkte jeg, at “til den pris”, risikerede jeg ikke så meget, og jeg syntes, at det virkede tiltrækkende, så jeg havde faktisk ikke nogen forbehold. Jeg vil gerne tilføje, at foredraget var meget interessant og professionelt, og det levede op til mine forventninger.

Nu forstår jeg bedre, at jeg ikke kan gå efter alle, som jeg faktisk gør nu. Jeg kan se, at det er en mega hæmning i min forrretning.
Jeg er gennem tiden blevet bombarderet med så mange gode råd, som ikke har føltes rigtige, og som kun har overvældet mig. Det du fortalte dannede så meget mening Jannie.

Mange tak for et godt foredrag. Det er den mest “rigtige” inspiration jeg har fået til min virksomhed.

Sarah Appel fra www.virbac.dk

Kære Jannie,

Jeg har i 15 år arbejdet med salg, og jeg har kontinuerligt arbejdet målrettet efter, at gøre min salgsproces så kort som muligt – men alligevel må jeg sande, at det engang imellem går galt for mig.

Min kunde misforstår mig og jeg må starte (næsten) forfra i salgsprocessen.

Jeg har nu med emotionel segmentering fundet den brik, som øger sandsynligheden for at min kommunikation (salg) er mere målrettet og relevant for min kunde, idet jeg rammer med de rigtige ord, de rigtige billeder og de rigtige brochure.

Resultat: Kunden siger hurtigere ja til mit produkt. Jeg skal kun besøge dem 1-2 gange i stedet for 3-4 gange.

Kh
Produktchef Sarah Appel