Certificering

Bliv certificeret ekspert i kundetyper


For dig, der vil være dygtigere, blive endnu bedre betalt og have muligheden for at arbejde professionelt med Kundemagneternes kundetyper.

Dette intensive certificeringsforløb er en genvej for dig der ønsker et vækst-, konkurrence-, karriere- & kompetencemæssigt løft og er:

  • Grafiker
  • Tekstforfatter
  • Fotograf
  • Webdesigner
  • SEO-nørd
  • Sælger
  • Strateg
  • Underviser
  • Marketingkonsulent
  • Forretningsrådgiver mv. 

Formålet med certificeringen er, at du lærer at kombinere din nuværende ekspertise med Kundemagneternes kundetyper – så du øger din ekspertstatus samt opnår stærke konkurrencemæssige fordele og sikrer en bedre bundlinie.

 

Referencer fra tidligere deltagere:

 

 

“En af mine kunder har tidligere haft svært ved at sælge, men har nu udsolgt frem til sommer takket være ændret kommunikation til én kundetype – og de har halveret deres annoncebudget til næste år”.

“Mine kunder har fået endnu mere succes og vind i sejlene 

Den dybdegående viden om emotionelle kundetyper har bl.a. resulteret i, at en kunde er droppet betalt annoncering og nu kun bruger nyhedsbreve og sociale medier til at tiltrække kunder.

Hos en anden kunde, som har et tilbagevendende årligt event, ændrede vi kommunikationen, så det ramte den rigtige kundetype, og på kun 5 uger vendte vi udviklingen, så det gav overskud for første gang i 4 år.

Og kunderne kommer nu til mig som eksperten – også de store kunder, selvom de selv har en intern kommunikationsafdeling. Så der er kommet en hel anden energi omkring min virksomhed.

En gammel produktidé får nu sin gang på jorden takket være kundetyperne

Jeg er lige nu ved at lancere et nyt produkt, som bliver lavet i 2 versioner tilpasset 2 forskellige kundetyper. Den idé har jeg haft længe uden at kunne finde den rigtige vinkel, men med den dybe forståelse af kundetyperne kunne jeg pludseligt se, at den idé har sin berettigelse på jorden.

Når jeg kommunikerer løsningen og produktet målrettet til de forskellige kundetyper, så har den løsning stor værdi for mine kunder. Så nu skal den ud i verden.”

Jesper var med på første hold i København Jesper Hugh

Markedsføringsrådgiver og konceptudvikler, www.efekt.dk

 “Jeg solgte min første rådgivningspakke, som jeg udviklede på certificeringen, inden jeg overhovedet var færdig med uddannelsen.”

“Jeg troede faktisk, jeg vidste alt om mine kunder inden – men jeg tog fejl

Jeg har både været til foredraget, på live workshoppen og har fået rådgivning af Jannie, så jeg troede faktisk, at jeg vidste næsten alt om mine kunder. Derfor var jeg meget i tvivl, om uddannelsen ville være tiden og investeringen værd for mig.

Jeg valgte certificering, fordi det ville motivere mig til at investere i mit nye forretningsområde med SEO-rådgivning. Og uddannelsen har givet mig en meget dybere forståelse af, hvad der motiverer mine kunder, og hvad de ikke vil have, så jeg kunne lave de rigtige produkter og hjemmeside, der rammer dem.

Forløbet har været ideelt til at teste og udvikle mit nye produkt

Jeg har fået mere selvsikkerhed omkring mit nye produkt, som jeg testede og udviklede undervejs. Så nu er hanneoestergaard.dk blevet til virkelighed. Og jeg solgte min første SEO-rådgivningspakke allerede inden, vi var færdige med eksamen. 

En stor bonus ved forløbet er den sparring, som Jannie og Sanne har givet mig omkring, hvordan jeg kommer helt i mål med mit nye produkt og forretningskoncept.”

Hanne var med på forår 2017-holdet i Aalborg Hanne Østergaard

Webshopsmentor , Hanneoestergaard.dk

 “Jeg tog certificeringen for at styrke mine kompetencer som grafiker, så jeg kunne skille mig ud fra andre indenfor samme branche. Certificeringen har helt sikkert gjort mig mere værd, for det er en fantastisk værktøjskasse at have med sig – uanset om man er selvstændig eller ansat!”

“Certificeringen blev pengene værd den første dag

Forløbet har været veltilrettelagt og godt struktureret, og det har givet mig et helt unikt netværk. 

Allerede på den første dag fandt jeg ved hjælp af vores hjemmeopgave ud af, hvordan jeg kunne bruge det i mit arbejde, og hvordan jeg kunne formidle værdien af den nye viden og dermed tjene mine penge hjem igen. 

Jeg er nu et stort skridt foran de andre i min branche

Certificeringen har givet mig en enorm viden om, hvordan folk agerer og reagerer i en købssituation, og en kæmpe selvtillid i forhold til alle de andre, som jeg ellers er fuldstændigt ligestillet med i min branche. 

Teorien giver mig et overblik, så jeg kan se mangler og huller i kunders eksisterende markedsføring. Mangler som jeg ikke altid vidste eksisterede for et halvt år siden, fordi jeg ikke havde den viden om kundetyperne. 

Nu ved jeg meget mere end de andre, der (også) har masser af års erfaring, fordi jeg nu kan hele paletten og kan ramme alle kundetyper. Der er en enorm tilfredsstillelse i at lave de rette løsninger til en specifik målgruppe på baggrund af teori og analyse i stedet for kun at bygge det på egne præferencer i forhold til form, farve og indhold.   

Certificeringen er til alle der arbejder med kunder eller markedsføring

Jeg vil anbefale certificeringen til alle, der har med kunder eller markedsføring at gøre. For uanset om man er i en detailbutik, er journalist eller grafiker vil man altid kunne optimere sin måde at arbejde med kunderne på. Med certificeringen lærer man, hvad der skal til for at lave den bedste løsning for kunden, så man ikke risikerer bare at tilpasse virksomhed og markedsføring efter, hvad man selv kan lide.”

Karin var med på Forår 2017 holdet i Aalborg Karin Brinks Melbye

Mediegrafiker, karinmelbye.dk

 “Det var en uddannelse, jeg ikke kunne undvære i min forretning. Nu kan jeg med ro i maven sige, at jeg både laver gode billeder, og at de virker salgsmæssigt for mine kunder.”

“Certificeringen har gjort mig til mere end ’bare’ en fotograf

Jeg er ikke længere bare en fotograf. Der er nogen, der er blevet nysgerrige på mig, fordi jeg nu har fået certificeringen i hus. 

De emotionelle kundetyper er et redskab i min værktøjskasse, som gør det meget mere konkret for mig at hjælpe kunden med at lave et billede, der passer på den målgruppe, de vil ramme. 

Jeg møder også flere, der kender til de emotionelle kundetyper, hvor det nu er meget lettere at lave en opgave for dem. De føler en større tryghed i at handle hos mig, fordi de bare kan sige, at de vil have et grønt eller rødt billede – og så ved jeg, hvordan det skal være.

Hjemmeopgaverne har især været fantastiske. Jeg tror ikke, man havde lært det samme uden dem. 

Det har også været et intimt forløb, fordi holdet ikke er stort, så man har ikke kunne sidde og gemme sig i et hjørne. Der har været rum til at være sig selv, og der har ikke været nogen smart-i-en-fart typer, som man måske godt kunne tro, det ville tiltrække. 

Holdet har været et godt heppekor og er blevet et stærkt netværk for mig, både professionelt og personligt. Det har været nogle seje medkursister.

Jeg vil klart anbefale certificeringen til dem, der arbejder med rådgivning og lave reklame for mindre virksomheder. For eksempel grafikere, fotografer, indretningsarkitekter. Altså alle dem, der skal guide nogen, for med det dybe kendskab til emotionelle kundetyper kan man lave noget, der er meget dybdegående – men på en meget lavpraktisk måde.”

Johny var med på forår 2017 holdet i Aalborg Johny Kristensen

Fotograf, Johny Kristensen

“Jeg kan nu tilbyde noget meget unikt på markedet, og det er jeg stolt over. Det er en styrke i forhold til at tilbyde mine eksisterende kunder en bedre service samt at kunne tiltrække nye spændende opgaver.”

“Det er så meget mere end bare en certificering.

Den har givet mit arbejde et ekstra vigtigt lag, hvilket giver mine opgaveløsninger en ekstra solid bund og gør udførelsen af opgaverne betydeligt nemmere. Samtidig har det gjort mig mere sikker i forhold til at fortælle om kundetyperne, og hvorfor det er genialt at bruge for virksomheder. 

Det har også givet mig et nyt, stærkt netværk, hvor jeg har gjort mig tydelig i forhold til de andre certificerede. Vi kan nu spørge hinanden til råds, og vi har fået øjnene op for hinandens kompetencer og virksomheder. 

Jeg vil bl.a. bruge certificeringen på at få lavet et nyt produkt, og tage springet til at udleve min drøm om at blive mere formidlende. Faktisk får jeg allerede forespørgsler herpå.

Jeg vil bestemt anbefale certificeringen til dem, der har en etableret virksomhed med en god base. Det er oplagt for alle, der arbejder med markedsføring eller virksomhedsudvikling i en eller anden forstand.”

Bodil  var med på forår 2017 holdet i Aalborg Bodil Tejg

Grafisk designer og fotograf, www.tejg.dk

” Jeg kan rådgive mine kunder mere kvalificeret og træffe sikre valg i forhold til løsning af opgaverne. Det gør mit interne arbejde enklere og mere effektivt.”

Jeg har taget flere kurser, som aldrig er blevet til andet end kursusbeviset. Det er ikke altid, man får den nye viden brugt. Så er investeringen spild af penge. Men med certificeringen i emotionelle kundetyper, var jeg ikke i tvivl om udbyttet. Jeg havde allerede taget workshoppen og set potentialet. Og netop fordi der i certificeringen også er fokus på, hvordan investeringen tjenes ind igen, følte jeg mig helt sikker i min beslutning.

Jeg havde en forventning om, at det var noget, der kunne give mig nogle konkrete redskaber, så jeg kan blive endnu bedre til det, jeg i forvejen arbejder med. Og i og med at det er et af de første hold, jeg kom med på, får jeg et forspring i forhold til mine konkurrenter”.

Certificeringen har givet mig en meget bedre forståelse for mine kunder. Hvad er egentlig vigtigt for dem – og deres kunder. Og hvorfor? Jeg ved præcist, hvor kæden kan hoppe af – hvor og hvorfor mine kunder kan blive utrygge eller føle sig tvivlende. Så kan jeg sørge for at få dækket det rigtige af i min dialog med dem.

Jeg går til nye opgaver på en anden og mere struktureret måde end ellers. Nu ved jeg, hvad jeg skal spørge om, for hurtigt at spore mig ind på opgaven.

Jeg har brugt min eksamensopgave som testpilot på mit nye produkt, som er et rådgivningsforløb, hvor jeg guider virksomheder i fht. deres markedsføring og/eller påtager mig rollen som redaktør indenfor fokusområder i deres kommunikation.”

Birgitte var med på forår 2017 holdet i Aalborg. Birgitte Schødte

Redaktør og grafisk designer , B-logic

“Jeg brugte mine hjemmeopgaver under certificeringen til at hente min investering hjem.”

“Min afgørende indvending på at sige ja til certificeringen var økonomien. Var jeg klar til at investere så mange penge, som jeg ikke havde, og som skulle tjenes hjem? 

Men jeg brugte mine hjemmeopgaver til at hente investeringen hjem, og i dag kan jeg sige, at det var hele investeringen værd.

Allerede 1½ måned efter min certificering havde jeg solgt 2 store opgaver, som inkluderer rådgivning, jeg kun kan give, fordi jeg blev certificeret. Den rådgivning var afgørende for, at kunderne valgte mig og ikke en af mine konkurrenter.

Det dybe kendskab til kundetyper har også gjort mig meget dygtig til at rådgive kunder om hvilke typer af billeder, de skal have taget, og begrunde alle mine input. Jeg kan tydeligt høre, at kunderne anerkender mig for den sparring og rådgivning de får af mig, og de oplever, der er substans bag mine ord og mine forklaringer om kundetyper.”

Jette Juel Schrum var med på holdet i København (efterår 2017)

 

Jette Juel Schrum

Portræt- og Erhvervsfotograf, Jette Schrum

“Jeg håber at jeg kan uddanne mine medarbejdere……… så patienterne føler at de blev særligt godt behandlet, hørt og talt til”

“Jeg er indehaver af en kæde af klinikker indenfor osteopati og fysioterapi. Med certificeringen hos kundemagnterne er min forventning, at jeg bliver i stand til at identifcere den rette markedsføring ift. de forskellige klinikkers demografi og ift. hvilke persontyper, der arbejder på de forskellige klinikker. Når certificeret, håber jeg at jeg kan uddanne mine medarbejdere så de kan identificere deres enkelte patienters persontyper og derved vide hvordan de bedst kan kommunikere og derved levere en endnu bedre serviceoplevelse hvor patienterne føler at de blev særligt godt behandlet, hørt og talt til.”

Morten deltager på holdet i København (efterår 2017) Morten Vind-Visby

Indehaver af kæde, Nordiskosteopati

“…jeg kan se at der er stor forskel på hvordan vi skal “tale” til vores vores kunder – og hvad der er vigtigt for dem”

” Jeg var til den workshop som Jannie holdte for freelancegruppen i foråret, og synes det var super godt. Jeg er uddannet journalist fra Journalisthøjskolen, og ud over at lave PR og kurser i synlighed, er jeg erhvervsvejleder i Slagelse Kommune, og har også et firma som sælger scener og AV-udstyr i hele Skandivanien. Vi vækster godt, og får nye kundetyper ind, fordi vi nu også er med i udbud i hele Skandinavien. Og jeg kan se at der er stor forskel på hvordan vi skal “tale” til vores vores kunder – og hvad der er vigtigt for dem.

Blive klogere på noget, som jeg kan se vigtigt, og som jeg også synes er super spændende. Blive bedre til at sælge både Scenesalg og mine egne kurser ind, hjælpe kunderne i erhvervsvejledningerne lidt bedre på vej, gøre det nemmere at få det rigtige fokus på de nye hjemmesider som vi skal have.”

.

Christina er med på efterår 2017 holdet i København. Christina Kabel

Journalist, foredragsholder og erhvervsvejleder, Christina Kabel Kommunikation & PR ApS

“Det er et genialt værktøj til alle, der arbejder med markedsføring”

“Der er mange andre, der laver det samme som mig med tekst, onlinemarketing osv., så jeg valgte certificeringen, fordi den ville give mig et stærkt USP (og det på trods af, at jeg skulle rejse retur til Danmark fra Spanien på alle undervisningsdagene).

Det bedste ved certificeringen var at komme helt i dybden med, hvilke ord, billeder, grafik og medier der virker for hver af de emotionelle kundetyper. Man får noget af det i onlineworkshoppen, men det er kun at kradse i overfladen i forhold til alt det, jeg lærte på certificeringen.

Det har gjort det lettere for mig at lave mit arbejde med mine kunder. Jeg kan skære endnu hurtigere ind til benet i forhold til, hvilke kunder de skal gå efter, og hvordan de skal gøre det. Det var fedt at få præcis og dybdegående viden om, hvilken mediestrategi der skal til for at ramme de enkelte kundetyper og hvad teksterne til dem skal indeholde.

Det har selvfølgelig også været en bonus for min egen markedsføring og har givet mig en stærkere faglig identitet samt rigtig gode argumenter for, hvad jeg anbefaler mine kunder og hvorfor jeg gør det.”

Anne var med på holdet i København (efterår 2017)

Anne Kirstine Toftvang

Markedsføringsstrateg og tekstforfatter, Annetoftvang

“Jeg har mærket en efterspørgsel hos mine kunder, når jeg har fortalt om min egen process”

“Jeg er i gang med at repositionere min virksomhed og i den forbindelse har jeg benyttet kundertyperne. Det har gjort mig nysgerrig for at vide mere. Desuden har jeg mærket en efterspørgsel hos mine kunder, når jeg har fortalt om min egen proces.

Jeg vil gerne implementere kundetyper i min rådgivning og opgaveløsning for kunder og min egen kommunikation og markedsføring.”

Ellen starter på Aalborgholdet forår 2018. Ellen Elsnab

Direktør, Brand New Day

“Nu er det tid til at udvikle virksomheden”

” For fem år siden begyndte jeg som selvstændig – i starten med et deltidsjob ved siden af. Efter et par år satte jeg mig godt til rette i min massive, østtyske 1980’er-direktørstol og gjorde mig selv til fuldtidsselvstændig. Siden har jeg haft gode kunder og en portfolio fyldt med spændende bogprojekter. Men nu er det tid til at udvikle virksomheden.

Indtil videre har jeg hjulpet forfattere med at skabe velskrevne, vedkommende og nytænkende fagbøger. Med certificeringen åbner jeg for endnu flere muligheder i forhold til også at kunne rådgive om alt det rundt om bogen: Omslag, markedsføring, udvikling af produkter og mange flere ting, som jeg endnu ikke har opdaget. Men som jeg forhåbentlig er klogere på om syv måneder og 15 dage. Jo bedre jeg kender læserne, desto bedre kan jeg rådgive forfatterne.

Jeg tror, at certificeringen kommer til at betyde et væld af viden, samarbejder med folk, jeg ellers ikke ville have mødt, og et 360 graders arbejde med bøgerne og deres forfattere … og så satser jeg på at komme til at sidde endnu tungere i min mastodontiske østblok-stol.”

Rikke deltager på holdet i Aalborg 2018 Rikke Finland

Redaktør, bogrådgiver og tekstforfatter, RikkeFinland.dk

“Jeg forventer plain and simple at blive bedre til det jeg i forvejen gør bedst..”

“Jeg har tilmeldt mig fordi at foredrag og online workshop ‘hit a nerve’ om man så må sige. Det føltes om om jeg havde fat i noget rigtigt. Men samtidigt så har det føltes som om jeg ikke helt har fanget det alligevel. Og jeg blev da først HELT tændt i dag i snakken med Sanne om at revolutionere det hele.

Jeg forventer plain and simple at blive bedre til det jeg i forvejen gør bedst, nemlig at fortælle mine kunders historier på bedst mulige måde på de sociale medier. “

Helena starter på Aalborgholdet i 2018 Helena Ring

Facebook Fe, Facebookfeen.dk

“Jeg glæder mig til at arbejde professionelt – og dermed med større selvtillid –  i det at rådgive om markedsføring”

“Jeg har fulgt Kundemagneterne og principperne siden 2015. Jeg har hele tiden været nysgerrig på at vide endnu mere om kundetyperne, så jeg griber chancen! Jeg oplever, at mange af mine kunder står på bar bund mht hvem de henvender sig til og hvem der er deres målgruppe. Jeg har i mange år rådgivet kunderne lidt i øst og vest, da mit primære fokus har været på design, så jeg glæder mig til at arbejde professionelt – og dermed med større selvtillid –  i det at rådgive om markedsføring.

Jeg håber, at jeg med denne ekstra ydelse, kan komme til at servicere mine nuværende kunder endnu bedre og tiltrække nye gode kunder. Samtidig bliver det også fedt, at forkæle mig selv med ny viden og et nyt netværk.”

Laila starter på Aalborgholdet i 2018 Laila Nygaard Andersen

Grafiker og ejer, NygaardGrafisk.dk

“Inden jeg overhovedet var færdig med certificeringen, havde jeg solgt for omkring 90.000 kr. til kunder, der kender til kundemagneterne og eller er interesserede i kundetypemetoden.”

“Det er det hele værd

Havde jeg vidst, hvor meget jeg fik ud af det, havde jeg ikke haft noget forbehold for at tage certificeringen. Måske tror man ikke, at man kan tjene 25.000-30.000 kr hjem så hurtigt, men jeg havde tjent dem ind, før jeg overhovedet var færdig med certificeringen.

Og i dag er lidt over 40% af mine kunderne enten tilknyttet eller interesseret i kundemagneterne – og så begynder det at blive ekstra interessant.

Certificeringen gør det både lettere at sælge og hjælpe

Når jeg taler med nye kunder, som kender til de emotionelle kundetyper, glider samtalen meget lettere, og det bliver lettere at få dem som tilfredse kunder, fordi vi taler det samme sprog. De får meget mere for pengene. Samtidigt er det også blevet at lettere at fastholde eksisterende kunder, fordi jeg er blevet certificeret.

Arbejder du med markedsføring og vil du gerne have en exceptionel markedsføringsfordel, så kan jeg ikke se noget argument for, at man skal investere i at lære eller blive bedre til noget andet først. Certificeringen i emotionelle kundetyper giver en unik konkurrencefordel. Her får man et værktøj, som ingen af de andre kommer i nærheden af. Det er en helt ny disciplin.”

Majbritt var med på det første hold i København Majbritt Lund

Tekstforfatter og forretningsrådgiver, www.majbrittlund.dk

“Yderst målrettet og værdifuldt redskab til at finde og tiltrække”

“Jeg hjælper dagligt solo selvstændige kosmetologer med at udvikle deres forretning. Jeg har tilmeldt mig certificeringen, fordi jeg ønsker at implementere kundesegmentering endnu mere både hos vores kunder og hos os selv. Med Kundemagneternes kundetyper får vi nemlig et yderst målrettet og værdifuldt redskab til at finde og tiltrække lige præcis de kunder, der passer til den enkeltes forretning.”

Bettina var med på første hold i København Bettina Kirkebjerg

Forretningsudvikler, www.allurebeautygroup.dk

“Certificeringen har gjort, at det bliver lettere at få offentlige virksomheder som kunder.”

“De emotionelle kundetyper kan bruges til så meget mere end bare salg og rådgivning

Jeg valgte at blive certificeret hos Kundemagneterne, fordi jeg har ledt med lygte efter en metode til, hvordan jeg med enkle værktøjer kan få mennesker til at forstå, hvad vi køber ind på emotionelt i alle sammenhænge. Det Jannie fortalte til foredraget gav bare så meget mening.

Certificeringen i emotionelle kundetyper har givet mig en viden, så jeg lettere kan formidle mit budskab til offentlige virksomheder. Jeg har fået flere kommuner som kunder uden markedsføring, alene fordi rygtet har spredt sig.

Jeg omsætter det også til redskaber, jeg selv kan bruge i min klinik-virksomhed. For eksempel var certificeringsdagene opdelt efter kundetyperne, og det var virkeligt interessant at se, hvor meget man kan påvirke og skabe den rigtige stemning ved at tage udgangspunkt i de forskellige kundetyper. Det bruger jeg nu til at tilpasse min egen undervisning og skabe den rette stemning, så den passer til de typer kunder, jeg har, ligesom jeg benytter elementer fra uddannelsen til at forklare hvorfor min klient reagerer som hun gør.”

Evah var med på første hold i København Evah Izabella Beierholm

Kunde- og trivselskonsulent, www.centerforvelvaere.dk

“Det er første gang, at jeg har set så tydelige mønstre mellem segmentering og salgspsykologi på et så veldokumenteret niveau”

“Segmentering af persontyper har eksisteret i årtier, men det er første gang, at jeg har set så tydelige mønstre mellem segmentering og salgspsykologi på et så veldokumenteret niveau. Der er ingen tvivl om, at emotionel segmentering er kommet for at blive, og netop derfor er en certificering et naturligt skridt for mig og den rådgivning jeg giver mine kunder.”

Malene var med på første hold i København Malene Palmgren

Marketing, www.palmgrenmarketing.dk

“Det gør det så meget nemmere at rådgive selvstændige om, hvordan de skal udvikle deres virksomhed og tiltrækker flere af de kunder, de helst vil have.”

“Der er allerede nogle af mine kunder, der efterspørger kundetyperådgivere

Jeg har kunder, der kender eller har hørt om Kundemagneterne og de 4 kundetyper, som gerne vil arbejde med det i deres egen forretning. Og nu kan jeg rådgive dem i det oven i de andre ting, jeg ellers er specialiseret i.

Emotionelle kundetyper er et rigtigt godt redskab til at få identificere deres kundetype, og det gør det væsentligt lettere at rådgive og udvikle mine kunders virksomheder, fordi vi kan skære en masse muligheder væk og kun arbejde med det, der rent faktisk virker.

Det er ikke bare ekstra viden, men et virkeligt værdifuldt og brugbart værktøj

Selvom jeg har en cand.merc. og har arbejdet med optimering og forretningsudvikling i mange år, har certificeringen givet mig ballasten og modet til at kunne positionere mig som markedsføringsrådgiver, fordi jeg nu har et dybdegående kendskab til, hvilke markedsføringskanaler og -redskaber, mine kunder skal bruge for at få flere af deres drømmekunder og -opgaver. Det gør bare mine mentorforløb endnu bedre.

Det er ikke bare endnu en videreuddannelse, men et virkeligt værdifuldt og brugbart værktøj, som blev taget i brug allerede under certificeringen.”

Anne Pernille var med på forår 2017 holdet i Aalborg

Anne Pernille Fischer

Virksomhedsrådgiver og mentor for selvstændige, www.caretogrow.dk

“Nu tør jeg sige: jeg kan det her! Som selvstændig er certificeringen et boost til selvtilliden, og det bevirker samtidig, at jeg kan tage højere priser for mine ydelser.”

“Der er ingen slinger i valsen (mere) i forhold til at lave den rette kommunikation

Med certificeringen i baghånden er det blevet lettere at ramme den rigtige løsning til mine kunder i første hug. Det gør processen langt mere effektiv, hvilket jo sparer dem penge i sidste ende. 

Jeg har fået meget større forståelse af menneskers købeadfærd, og hvad der ligger til grund for købsbeslutningerne, og jeg er blevet mere bevidst om de faktorer, der afgør vores personlige forskelligheder og handlemåder.

Med den ny viden ved jeg helt specifikt hvilke virkemidler, der fungerer bedst alt efter kunder og budskaber. Nu ved jeg i detaljer hvilke skrifttyper, farve- og billedvalg, grafikker mv., der motiverer bedst. Det er blevet langt lettere at definere, hvilke rammer jeg skal operere indenfor. Der er ingen slinger i valsen i forhold til at forme den helt rette kommunikation.

For mig er certificeringen også en værktøjskasse med argumenter, jeg kan bruge til at understøtte og forklare præcist, hvorfor løsningerne vil virke, overfor mine kunder.

For det første føler jeg mig langt bedre rustet til at rådgive mine kunder og argumentere for mine valg. Derudover har det bedste ved certificeringen klart været “hands on”-delen med hjemmeopgaverne, for jeg er ikke analytisk anlagt. At få fingrene i bolledejen og selv afprøve, hvad der virker på kunder og egne tiltag, er en øjenåbner der viser, hvad det betyder at vælge den rette kundetype fra starten.

Fællesskabet på holdet og den feedback og sparring, jeg har fået derigennem, har også været uvurderlig. Jeg har fået nye samarbejdspartnere, ja endda venner for livet. Generelt har jeg bare mødt nogle helt særlige og yderst kompetente personligheder, som jeg på ingen måde ville være foruden.”

Ragini var med på forår 2017 holdet i Aalborg

Ragini Kastberg

Karrierecoach og webdesigner, Webklar.dk

“Det har givet mig en dyb forståelse for mine kunder, så jeg nu fuldt forstår deres behov, og hvad de siger. Det gør min hverdag meget nemmere og mere effektiv”.

“Uddannelsen har tjent sig hjem 3 gange

Alene mens vi var i gang med certificeringen solgte jeg for over 86.000 kr., som direkte kan tilskrives certificeringen og min ekspertviden om kundetyper. Efter certificeringen har jeg også kunne hæve min priser, og det kan mærkes på omsætningen.

Nu slipper jeg for fejlinvesteringer og bruger min tid mere effektivt

Certificeringen har hjulpet mig til at undgå fejlinvesteringer, fordi jeg helt konkret ved, hvor jeg vil hen med min virksomhed, og hvad mit speciale er. Jeg har fået nogle værktøjer og redskaber, der gør, at jeg er blevet mere sikker i mit salg i forhold til de typer af opgaver, jeg gerne vil ha’ ind. 

Den dybdegående viden om kundetyperne har givet mig meget bedre salgsargumenter.

Det har faktisk gjort min hverdag meget nemmere. Jeg har fået effektive arbejdsgange og mindre spildtid i min virksomhed, fordi jeg nu undgår at bruge tiden på de forkerte tiltag. Certificeringen har desuden givet mig mere pondus og slagkraft overfor samarbejdspartnere, så samarbejdet bliver mere effektivt, og vi fra starten får lavet de rigtige totalløsninger til kunden.”

Judith var med på forår 2017 holdet i Aalborg Judith H. Jensen

Indehaver, Grafiisk.dk

“Jeg har fået en faglig sikkerhed omkring målgrupper og certificeringen har gjort det lettere for mig at sælge mit produkt, som er videoerne.”

“Jeg står stærkere, for mine kunder forstår nemt det med kundetyperne og køber nemt ind på de virkemidler, jeg foreslår på baggrund af certificeringen. Nu ved jeg præcist, hvordan tingene skal se ud for at ramme hver kundetype. Jeg kan forklare kunderne, hvilke elementer vi især skal have med i videoerne, og hvilke vi ikke skal have med baseret på argumenter fra de emotionelle kundetyper.
Det, vi lærte på certificeringen, er virkelig konkret og brugbart. Det er let at forklare og fortælle til mine kunder, og det giver hurtigt genklang hos dem, fordi det ikke er et abstrakt, akademisk tankesæt. Og så er det et knaldgodt redskab til at ramme sin egen målgruppe og blive skarp på den.”

 

Kira var med på holdet i København (efterår 2017) Kira Paulli

Webfilmproducer, Pixiweb

“Jeg er ikke i tvivl om at jeg med denne certificering får et endnu skarpere blik for både min egen markedsføring men især for mine kunders forretningsudvikling og markedsføring

“Jeg har arbejdet i og for detailbranchen i mange, mange år, og har opnået ganske overbevisende resultater. Hos store virksomheder og hos små. Jeg er ikke i tvivl om at jeg med denne certificering får et endnu skarpere blik for både min egen markedsføring men især for mine kunders forretningsudvikling og markedsføring. Og jeg har allerede en lang række ideer til konkrete ‘produkter’ jeg skal have på hylden efter certificeringen.”

Stine er med på holdet i København (efterår 2017) Stine Grubbe

Retailrådgiver, Stine Grubbe

“Da han – en midaldrende it-konsulent – spurgte mig, om jeg var bekendt med Kundemagneterne, blev jeg lidt overrasket..”

” I januar talte jeg med en kunde om den hjemmeside, vi skulle til at lave til hans nystartede firma. Da han – en midaldrende it-konsulent – spurgte mig, om jeg var bekendt med Kundemagneterne, blev jeg lidt overrasket. Heldigvis kunne jeg svare ja, og vi kunne tale sammen om, hvilke af kundetyperne, han skulle tale til.

Der gik det virkelig op for mig, hvor effektivt et værktøj Kundemagneterne tilbyder. Vi kunne meget præcist diskutere, hvad der ville være den rigtige løsning for ham – uden misforståelser.

Kort tid efter var jeg på en workshop med Jannie, og her blev jeg overbevist om, at certificeringen måtte være det næste trin. Jeg har ikke før investeret i mig selv på den måde, men der var ikke rigtig nogen vej uden om…noget i mig ville bare med.

Jeg glæder mig til ikke kun at have et overfladisk kendskab til kundetyperne, men virkelig at få det ind under huden. I forvejen arbejder jeg med mine kunder omkring deres målgrupper og indhold, men jeg skal have det bedre beskrevet og integreret i mine projekter.

Og så er det jo ekstra flødeskum på kagen, at jeg kommer til at møde en gruppe af mennesker med samme interesse i at lære nyt!”

Bolette er med på holdet i København (efterår 2017) Bolette Obbekær

Designer og underviser, Obbekaer.dk

“Det er en gave til mig selv”

“Jeg har tilmeldt mig fordi jeg vil sætte barren endnu højere i min virksomhed og blive ved med at tilbyde mine kunder det bedste af det bedste. Samtidig er det en gave til mig selv – som selvstændig husker man ofte sig selv til sidst, fordi man drifter og løber stærkt. Jeg har også tilmeldt mig, fordi jeg helt fundamentalt er nysgerrig på mennesker – og menneskers værdisæt. Så jeg ønsker ikke alene at tilegne mig værktøjer til brug i min virksomhed men også værktøjer til at forstå mennesker endnu bedre.

Jeg forventer mig helt sikkert et stærkt netværk, jeg kan arbejde sammen med på tværs af fag. Derudover et solidt fundament, som kan bruges meget målrettet mod de kunder, jeg gerne vil arbejde med. I mit job som indretningskonsulent ”leger” jeg ”Kender Du Typen”?, når jeg rådgiver kunder. Her bruger en blanding af selvopfundne værktøjer og værktøjer fra Kundemagneternes workshop. Jeg hungrer efter at få alle teorierne på plads, så jeg kan være endnu skarpere, når jeg skal ramme min kundetype.”

Anita deltager på holdet i Aalborg 2018 Anita Wodstrup Madsen

Indretningskonsulent og -stylist, Boligstil

“Min motivation er primært drevet af at kunne blive en (endnu) skarpere rådgiver for eksisterende kunder + at få åbnet op for at kunne lave ”tvær-faglige” projekter sammen med andre certificerede, deltage i et fagligt fællesskab”

“Jeg har suget alt til mig fra Kundemagneternes spæde opstart, og har hele tiden været vild med at arbejde med en metode der bare virker– IKKE bare ”noget sparring baseret på nogens idéer eller erfaring”, men en teoretisk funderet metode, som giver – enhver virksomhedsindehaver, markedsføringsansvarlig – en nem guide til svære valg, som ellers ville tage masser af tid og økonomi – ofte uden det forventede resultat.

Jo mere jeg har fundet ud omkring kundetyperne, jo mere fascineret bliver jeg og samtidig er jeg blevet bevidst om hvor mange flere ”lag” der er – viden, som jeg ikke har vidst – ikke har haft adgang til, så dét glæder jeg mig rigtig meget til.

Jeg har allerede masser af skønne kunder og en veletableret forretning, så min motivation er primært drevet af at kunne blive en (endnu) skarpere rådgiver for eksisterende kunder + at få åbnet op for at kunne lave ”tvær-faglige” projekter sammen med andre certificerede, deltage i et fagligt fællesskab – eftersom jeg er selvvalgt soloselvstændig og altid elsker at sparre med ligesindede.”

Janne starter på Aalborgholdet i 2018 Janne Schmidt Nielsen

Facebookfessor og indehaver, DenSkaeveVinkel.dk

“Jeg vil få et værktøj, mere viden og større forståelse for, hvad der motiverer og inspirerer, så jeg bedre kan sælge og hjælpe min kunder med at øge deres salg i deres forretning”

“Jeg har arbejdet og interesseret mig for andre mennesker hele mit liv, inspireret, motiveret givet dem lysten til at træne eller sælge min produkter. Jeg har en naturlig intuition, for hvilket menneske jeg står overfor.

Men da jeg hørte om emotionelle kundetyper via Majbritt Lund, og vi skulle lave min hjemmeside og valgte min kundetype – har det givet mig lysten til at dykke endnu mere ind i de forskellige typer.

Jeg tror via certificeringen jeg vil få et værktøj, mere viden og større forståelse for, hvad der motiverer og inspirerer, så jeg bedre kan sælge og hjælpe min kunder med at øge deres salg i deres forretning.”

Anette deltager på holdet i Aalborg 2018. Anette Bornemann

Ejer og direktør, Bybornemann

“…det har gjort udslaget til, at jeg er sikker på det er en god investering.”

Jeg har da selvfølgelig ”øjnet” chancen for at blive blandt de første i verden, som har denne certificering. På det første hold, der er certificeret har jeg kunne følge en af deltagernes udvikling. Det har gjort udslaget til at jeg er sikker på det er en god investering.

“I mit arbejde som ekstern marketingschef kan min rådgivning udvides med disse skarpe og konkrete redskaber. Dette til gavn for både nuværende og fremtidige kunder, der kommer til at tjene flere penge på de “rigtige” kunder. Ligeså bliver jeg skarpere på hvilke kunder, som vi som firma skal hjælpe og kan give den bedste rådgivning i fremtiden.”

Anne er med på 2018 holdet i København. Anne Weinkouff

Ekstern marketingschef, SENSE Marketing