Certificering i Kundemagneternes kundetyper

Bliv ekspert i kundetyper

For dig, der vil være dygtigere, blive endnu bedre betalt og have muligheden for at arbejde professionelt med Kundemagneternes kundetyper.

Dette intensive certificeringsforløb er en genvej for dig der er grafiker, tekstforfatter, fotograf, webdesigner, SEO-nørd, sælger, forretningsrådgiver mv. og ønsker et vækst-, konkurrence-, karriere- & kompetencemæssigt løft.

De næste hold starter i København den 27. februar og i Aalborg den 7. marts 2018.

Er det lige dig?

Mød de andre kundetypeeksperter herunder.

Formålet med certificeringen er, at du lærer at kombinere din nuværende ekspertise med Kundemagneternes kundetyper – så du øger din ekspertstatus samt opnår stærke konkurrencemæssige fordele og sikrer en bedre bundlinie.

Målgruppe for certificeringen:

Certificeringen er sammensat til dig, der allerede har en veletableret virksomhed, hvor du optimerer andres kommunikation – og nu er klar til din egen opgradering.

Vi forestiller os, at du rådgiver, underviser, designer, udvikler eller er udførende indenfor fotografi, søgemaskineoptimering, grafik, webdesign, tekstforfatning, markedsføringsrådgivning, sociale medier, indretning, styling, copywriting, salg, video, PR, branding, strategi, blogging, content marketing eller lignende.

Din opgradering kan have mange mål – f.eks.:

  • Ekspertstatus i din branche
  • Bedre bundlinje
  • Frigivet tid til andre projekter
  • Realisere en drøm
  • Give dig en større frihed
  • Skabe noget endnu større
  • Tiltrække mere udfordrende opgaver
  • Arbejde med en ny slags kunder/opgaver/samarbejdspartnere
  • Øget anerkendelse
  • Højere kvalitet i din opgaveløsning
  • Videreuddannelse

Vi sparrer med dig om at nå dit mål med forløbet.

 

Jeg vil gerne ringes op og høre nærmere

Vores løfter til dig:

 

Som kommende certificeret kundetypeekspert, lover vi dig, at:

R

vi deler ALT det, der er værd at vide om kundetyperne med dig.

Viden som vi har brugt de sidste fire år på at indhente, undersøge, teste og arbejde med at implementere praktisk i en lang række virksomheder med forskellige kunder. Med udelukkende succesfulde resultater for både os og vores kunder. Du vil få viden og erfaring komprimeret og pakket systematisk ind og serveret med enkle men effektfulde læringsmetoder (som du måske allerede kender fra vores øvrige arbejde). Der er godt 900 siders undervisningsmateriale, som vi gennemgår for dig (cirka 50% billeder).

R

forløbet bliver en direkte genvej til flere forespørgsler til dig.

Vi har afholdt hundredevis af foredrag, oplæg, workshops, kurser og sparringer med udgangspunkt i kundetyperne – blandt andet på markedsføringskonferencer og messer (såsom Marketing Camp, Digital Markedsføring, SPOTT, Iværk & Vækst og MarketingCast), der afholdes for selvstændige samt salgs- og markedsføringsansvarlige. Herudover har vi fået omtale i aviser, magasiner og gæstet mange andre marketingeksperters nyhedsbreve. Det betyder, at der nu tales om Kundemagneternes kundetyper rigtigt mange steder (hvilket du måske allerede har oplevet, siden du er havnet på denne side lige nu). Helt konkret betyder det for dig, at du kan påregne efterspørgsel på leverandører, som kender kundetyperne.

R

Du bliver mere eftertragtet som samarbejdspartner

Erfaringen fra de første 3 hold er at der bliver indgået mange nye samarbejder på tværs af holdene. Disse nye samarbejdsrelationer betyder at den enkelte selvstændige kan være med i langt større og mere udfordrende opgaveløsninger.

R

du får vores hjælp til at kombinere din nuværende ekspertviden (indenfor dit fag) med det, du lærer af os om kundetyper.

Det vil eksempelvis sige: Hvis du er fotograf, så bliver du rigtig god til at tage billeder målrettet til kundetyperne. Du vil vide, hvordan du skal tage et godt portrætbillede til typerne, hvilke stemningsbilleder de kan lide, hvordan produktbilleder skal se ud, hvor mange og hvilke slags billeder der skal være på en hjemmeside osv. Du bliver kort sagt endnu dygtigere indenfor netop dit felt.

R

vores mål er, at du gør et scoop med din investering

Det er også vores mål, at du bliver endnu dygtigere til dit fagområde, fordi du kobler det med Kundemagneternes kundetyper. Vi ønsker endvidere, at du får opfyldt dine mål (eks. øget indtjening, de rette kunder, de bedste opgaver for dig, tilfredse og loyale kunder), at du bliver en aktiv samarbejdspartner fremover, at du vil tjene passiv indkomst via affiliateaftalen, at du vil bidrage til at sprede budskabet om kundetyperne koblet med din egen ekspertise. Vi har så mange ambitioner på dine vegne. Og ja: Vi giver dig konkret sparring til, hvordan du gør dette.

R

Du lærer meget – uden at det bliver svært

Du vil få udleveret og blive undervist i over 900 siders undervisningsmateriale, læse diverse forskningsartikler samt få adgang til hundredevis billedcases. Herudover læser du mindst én teoribog og skriver 6 opgaver på mindst et par sider. Men det bliver aldrig svært forståeligt (se bare hvad tidligere deltagere fortæller).

Vil du vide hvordan Malene Palmgren gik fra at have en næsten tom kalender til en der var propfyldt med skønne og velbetalte opgaver?

Du får vores hjælp til at få det fulde udbytte af forløbet

 

Vi forventer til gengæld af dig:

Som certificeret i Kundemagneternes kundetyper lover vi dig en kæmpe gevinst – men du skal gøre noget for det. Vi forventer derfor af dig, at:

R

du møder op. Mindst 80% af undervisningsdagene.
Hvis du skal have fuldt udbytte af forløbet er du nødt til at lære alle kundetyperne at kende – samt alt teorien bag. Hvis der er nogen datoer, hvor du ikke kan (bliver syg eller lignende), så optager vi lyden fra undervisningsdagen, og hvis du aflytter den, så gælder det også for deltagelse. Du kan også vælge at deltage en enkelt dag på det hold, der kører i den anden ende af landet.

R

du tager (og består) den skriftlige og mundtlige eksamen.
Og at dine 9 kollegaer på holdet må overvære din eksamen (jo – for det er SÅ lærerigt for jer alle).

R

du afleverer samtlige opgaver.
Der vil være en skriftlig opgave på cirka 2 sider efter hver undervisningsdag (som tager udgangspunkt i den type opgaver, du har i din virksomhed). Forvent at bruge cirka 1 dag på opgaveskrivning mellem hvert kursusmodul, som er hver 4. uge. (undtaget omkring hovedferier).

R

du læser artikler og teori undervejs.
Forvent, at du skal læse cirka 200 sider på henholdsvis dansk og engelsk. Vi gennemgår de vigtigste pointer for dig.

R

du er indstillet på at indarbejde din nye viden om kundetyper i dit arbejde.
I løbet af forløbet arbejder vi løbende med konkrete cases fra din hverdag. Du er selv medbestemmende på dine skriftlige opgaver og kan eksempelvis strategisk udvælge cases, der kan bruges som referencer eller pilotforløb på nye ydelser i din virksomhed.

R

du vil deltage i det eksklusive skjulte Facebookforum, der skabes til netop dit hold.
Det er nemlig derinde vores indbyrdes kommunikation og sparring vil foregå mellem undervisningsdagene. På den måde vil du opnå virkelig værdifuld læring fra dine medkursister. Og udvide dit netværk.

Sådan foregår certificeringen hos Kundemagneterne:

Tid og sted

København

Datoer

27. februar, 27. marts, 24. april, 22. maj, 19. juni og 14. august 2018

}

Tidspunkt

9.00 – 17.00

Sted

Primært La Oficina på Frederiksberg (KBH). 

Pris

Pris: 29.982 kr. + moms

Early-bird pris: Spar 3.000 kr. ved bestilling senest 30. januar:  26.982 kr. + moms

Betalingsmåde

Certificeringen betales i 6 ens rater á 4.997 kr. + moms.
(Early-birds betaler 4.497 kr. + moms pr. gang).
1. rate betales ved tilmelding. Derefter 1 rate hver måned.

 

Aalborg

Datoer

7. marts, 4. april, 2. maj, 30. maj, 27. juni og 22. august 2018.

}

Tidspunkt

9.00 – 17.00

Sted

Primært på Hotel Comwell i Rebild Bakker (ved Aalborg).

Pris

Pris: 29.982 kr. + moms

Early-bird pris: Spar 3.000 kr. ved bestilling senest 7. februar:  26.982 kr. + moms

Betalingsmåde

Certificeringen betales i 6 ens rater á 4.997 kr. + moms.
(Early-birds betaler 4.497 kr. + moms pr. gang).
1. rate betales ved tilmelding. Derefter 1 rate hver måned.

 

Forløbet måned for måned:

 

(Klik på “+” eller “-” herunder for at finde flere detaljer omkring indholdet de forskellige måneder).

Teorien bag kundetyperne + Sådan bliver forløbet en god investering for dig

Det første modul handler om at få givet dig et solidt fundament – både teoretisk og økonomisk. Således består den første dag på forløbet af følgende program:

Dagens program:

  1. Introduktion til forløbet – herunder hjemmeopgaver, eksamen, online forum, udlevering af kursusmapper, brug af konkrete kundecases på forløbet.
  2. Dine attraktive muligheder som certificeret ekspert i kundetyper
  3. Inspiration, metoder og erfaringsdeling til dig, der vil bruge Kundemagneternes kundetyper proffessionelt
  4. Sådan hjælper vi dig med at tjene din investering hjem igen – gennemgang af konkrete forslag til, hvordan kundetyperne bliver en lukrativ del af din virksomhed. Du går hjem med masser af håndgribelige ideer.
  5. Dig som ekspert i kundetyper: Her gennemgår vi alt, hvad der er værd at vide om baggrundsteorien for Kundemagneternes kundetyper.

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Din første hjemmeopgave bliver herefter at skrive om, hvordan du vil implementere kundetyperne og certificeringen i din virksomhed på lukrativ vis. Du får feedback af os på opgaven. Flere af vores kursister benytter dette intensive forløb til også rent praktisk at få implementeret forslagene i denne opgave i egen virksomhed. Se eksempler her og her.

Alt om de røde kundetyper

Andet modul på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den røde kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på rød markedsføring samt have skrevet den første kundetype-opgave om den røde kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er rødt og ikke-rødt.

“Kæmpe aha-oplevelse”

“Selv om jeg har fulgt Kundemagneterne fra starten og var ret godt inde i konceptet, har jeg fået meget ny viden oveni. Den anden dag havde vi en ren rød dag, og da jeg har meget lidt rødt i mig, blev jeg noget overvældet over alle de indtryk. Og tempoet. Det er jo en kæmpe aha-oplevelse, at forkert markedsføring opleves sådan”. Journalist Majbritt Lund, kursist på certificeringsforløbet efter den røde dag

Dagens program på RØD DAG:

  1. Opsamling fra sidst
  2. Introduktion til de røde kundetyper.
  3. Masser af cases fra de 7 mest relevante markedsføringskanaler til de røde kundetyper gennemgås. Herunder blogs, nyhedsbreve, designlinier, hjemmesider, events, video og sociale medier. Der udleveres fysiske skabeloner, guides og retningslinjer. Efter gennemgangen heraf vil du således være i stand til at koble dit eget fagområde med den relevante teori om den røde kundetype. Herunder eksempelvis hvordan du rådgiver, skriver, underholder, fotograferer, formidler, visualiserer, designer (eller hvad det nu er du gør indenfor dit fag) for at det virker interessant og overbevisende på den røde kundetype – og fremmer købelysten og kundeloyaliteten.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til den røde kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Alt om de gule kundetyper

Det tredje modul på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den gule kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på gul markedsføring samt have skrevet kundetype-opgave om den gule kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er gult og ikke-gult.

Dagens program på GUL DAG:

  1. Erfaringsdeling om rådgivning og undervisning af røde kundetyper (som opsamling på siden sidst)
  2. Introduktion til de gule kundetyper.
  3. De 7 mest relevante markedsføringskanaler til de gule kundetyper gennemgås. Se under dag 2 for mere udførlig beskrivelse herpå.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til en gul kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Alt om de blå kundetyper

Det fjerde modul på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den blå kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på blå markedsføring samt have skrevet kundetype-opgave om den blå kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er blåt og ikke-blåt.

Dagens program på BLÅ DAG:

  1. Opsamling fra sidst (herunder erfaringsdeling omkring rådgivning og undervisning af de gule kundetyper)
  2. Introduktion til de blå kundetyper.
  3. De 7 mest relevante markedsføringskanaler til de blå kundetyper gennemgås. Se under dag 2 for mere udførlig beskrivelse herpå.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til en blå kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

 

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Alt om de grønne kundetyper

Den femte måned på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den grønne kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på grøn markedsføring samt have skrevet kundetype-opgave om den grønne kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er grønt og ikke-grønt.

Dagens program på GRØN DAG:

  1. Opsamling fra sidst (herunder erfaringsdeling omkring rådgivning/undervisning af de blå kundetyper)
  2. Introduktion til de grønne kundetyper.
  3. De 7 mest relevante markedsføringskanaler til de grønne kundetyper gennemgås. Se under dag 2 for mere udførlig beskrivelse herpå.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til den grønne kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Dag 6: Mundtlig og skriftlig eksamen

Det sjette modul på forløbet er eksamen og du vil være SÅ klar. Dette ved vi da vi på hver af de tidligere undervisningsdage har afsluttet dagen med at træne den slags spørgsmål du kan møde til eksamen. Og du har fået individuel feedback på dine opgaver. Har der undervejs været noget, der skulle trænes ekstra er dét blevet håndteret enten individuelt eller i det særlige onlineforum tilknyttet forløbet.

Dagens program til eksamen:

 

  1. Opsamling fra sidst
  2. Eksaminer (overværes af de øvrige deltagere). Hver deltager har sammenlagt 30 minutter.
  3. Fotografering (blandt andet til den hjemmeside hvor vi fremover vil markedsføre dig: www.emotionelsegmentering.dk)
  4. Fejring og evaluering.

Praktisk Information


(Klik på fanerne herunder for at finde alle detaljerne omkring forløbet).

Sådan foregår det – helt lavpraktisk:

 

Vi mødes altid fra 9-17.00 og der vil være fuld forplejning. Der er mulighed for særlig allergivenlig kost, hvis vi får besked i forvejen.

Undervisningsmaterialer (såsom mappe, slides, skabeloner, casemateriale, arbejdsark, udleveringsmateriale osv.) udleveres løbende på forløbet.

Du finder helst selv de 5 case-virksomheder, som du skal bruge til at løse forløbets opgaver. Men vi kan også hjælpe, hvis du beder om det mindst et par uger før du skal bruge dem.

Den første dag på forløbet gennemgås alt det praktiske omkring opgaver, eksamen osv.

Vi starter dag 2 til 5 med en siden-sidst-runde (hvad har vi lært?). Dagene veksler mellem oplæg, øvelser, diskussion og refleksion. Vi spiser frokost kl. 12 og slutter kl. 17.

På dag 6 (eksamen) vil alle deltagere tage en mundtlig eksamen, imens de øvrige deltagere observerer. Der gives enten bestået eller ikke bestået. Du er velkommen til at blive lidt længere denne dag, så vi kan skåle for alle de nye certificeringer.

Gem

Dine undervisere på forløbet – bliver Jannie Ilum Gade og Sanne Dollerup

_F5A0504_B         _F5A0927_B
Jannie Ilum Gade                                                          Sanne Dollerup

Tilsammen udgør dine undervisere et effektivt, jordnært og erfarent team: Sanne Dollerup, der forsker i kommunikation (AAU), og Jannie Ilum Gade der har 26 års praktisk salgs- & markedsføringserfaring fra 5 egne virksomheder, som ansat salgschef, produktchef og direktør samt som rådgiver for flere hundrede selvstændige og større virksomheder.

Sammen har vi udviklet en konkret segmenteringsmetode, der bygger på 4 emotionelle kundetyper med baggrund i:

• forbrugeradfærdsteori om identitetsfortællinger
• omfattende europæiske spørgeskemaundersøgelser
• masser af egne og andres cases
• hjernemålinger
• viden om kunders behov for emotionsregulering mm.

Gem

For at kunne blive certificeret i Kundemagneternes kundetyper skal du bestå forløbet*.

 

Eksamen består af både en skriftlig og en mundtlig eksamen:

Den skriftlige eksamen er en beskrivelse af, hvordan du kan øge dine indtjeningsmuligheder ved at inkorporere din nye viden om kundetyper i din virksomhed. Kravet er 3-5 sider á 2400 tegn pr side (eksklusiv mellemrum). Den bliver bedømt som bestået/ikke-bestået i samarbejde med eksternt censorteam.

Den mundtlige eksamen er en demonstration af, hvordan du vil anvende Kundemagneternes kundetyper med udgangspunkt i din eget fagområde – dvs. hvor du kombinerer din nuværende ekspertise med din nye viden om kundetyper. Eksamen er en fælles begivenhed – dvs. den bliver overværet af de andre deltagere på holdet – da det vil være ekstra lærerigt for alle parter. Det er Jannie og Sanne, der vurderer, om den mundtlige eksamen er bestået/ikke-bestået. I tvivlsspørgsmål inddrages et eksternt censorteam i den endelige afgørelse.

Desuden er det et krav for at bestå, at du har mindst 80% deltagelse på forløbet.

* Bare rolig: Selvom kundetyperne bygger på et solidt teoretisk fundament, behøver du ikke at være akademiker eller lignende, for at kunne følge med! Det er Jannie eksempelvis heller ikke selv. 

Hvis du ikke består forløbet, så har du yderligere 3 forsøg ifm. næste certificeringshold. Dvs. tidligst efter 6 måneder, medmindre der betales for specifik re-eksamen (Pris 5.000 kr. + moms).

Udover, at vi deler ALT den viden, der er værd at vide om kundetyperne med dig, får du:

 

  • 5 hele undervisningsdage (fra 9-17) i Aalborg eller København. Med fuld forplejning.
  • 1 hel eksamensdag hvor du udover egen mundtlig eksamen må overvære de 9 andre deltageres eksamener.
  • Netværk med 9 andre ambitiøse ildsjæle.
  • Eksklusiv adgang til lukket sparringsforum med os og de 9 på holdet. I er garanteret vejledning i forummet, fra Sanne og Jannie under forløbet (i 6 måneder).
  • Unik samarbejdsaftale, hvor du får 50% på vores onlineprodukter. Det betyder, at du må give 25% rabat til dine egne kunder (dvs typisk billigere end vores egne salgspriser) og du får 25% til dig selv.
  • Relevante undervisningsmaterialer – herunder gratis online workshops med fysiske workbooks til de i alt 5 opgaver, du skal løse.
  • Certificeringslogo til brug i egen markedsføringsøjemed.
  • Du bliver nævnt i kommende fysiske workbooks som “Certificeret i Kundemagneternes kundetyper”.
  • Du bliver nævnt på www.kundemagneterne.dk som certificeret med link til ønsket side (vi anbefaler en særlig landingpage, hvor der tales direkte til kundetypeinteresserede).
  • Du får second opinion af Kundemagneterne på to valgfrie opgaver, der er løst efter certificeringsforløbet. Værdi: 3.000 kr. + moms pr. styk.
  • Fysiske kursusmaterialer (guides, skabeloner, tjeklister mm.)
  • PDF med opgaveark samt kundetype-beskrivelserne fra workbooken med dit eget logo (og fri for Copyrights).
  • Unik viden og kompetencer, du ikke kan få andre steder i verden.
  • Mulighed for (men ikke automatisk ret til) at udvikle produkter sammen med Kundemagneterne.

Du får ikke:

  • Automatisk ret til at udvikle produkter i samarbejde med os. Men det er en forudsætning, at du er certificeret, hvis det skal være en mulighed, at vi laver produktudvikling sammen efterfølgende
  • En komplet uddannelse til hverken rådgiver, underviser, fotograf, tekstforfatter, grafiker osv. Disse færdigheder forventer vi, at du allerede besidder. Vi gør dig blot BEDRE. Langt bedre.
  • Lovning på, at vi konkret skaffer dig et bestemt antal kunder (men vi lover dig at hjælpe dig, så du bliver tilfreds med din investering).
  • Det grundlæggende eksistensgrundlag for din forretning. Vi hjælper dig således ikke med individuel sparring til at vælge din målgruppe, formulere dit koncept, udvælge din markedsføringsstrategi osv. Det er alt sammen noget vi forventer, du har på plads før du starter (og som du blandet andet får hjælp til på vores onlineworkshop og/eller via individuel sparring fra os). Husk, at du får onlineworkshoppen gratis (værdi 2.500 kr. + moms) af os umiddelbart efter din tilmelding til forløbet, hvis du ikke allerede har den. Vi forventer, at du HAR taget den når du starter på certificeringsforløbet.
  • Garanti for at bestå (og ja – man kan dumpe. Og gå op igen. Og igen.)

 

NB. Du kan ikke ombytte nogle af ydelserne på forløbet til kontanter eller andre ydelser.

Tilfredshedsgaranti:

Vi lever af at skabe tilfredse kunder. Faktisk er det jo netop hele formålet med at arbejde med kundetyper – så JA, vi tør godt give dig en tilfredshedsgaranti, og vi lover, at vi vil have 100% FOKUS på, at du får tjent din investering hjem igen. Ellers er vi ikke selv tilfredse. Og det skal du heller ikke være.

Vi lover endvidere, at du efter hver undervisningsdag kan vælge at stoppe på forløbet, hvis du er utilfreds – og få resten af din investering tilbage.

 

Du behøver ikke at være akademiker (eller have et bestemt niveau af uddannelse) for at deltage, men vi antager at du opfylder disse tre punkter:

  1. Du er allerede god til dig fag (dvs. du er ikke nyuddannet eller netop startet i en nye branche)
  2. Du har taget vores heldagsworkshop inden du starter (du får den dog af os som en del af certificeringen, så kan nå at tage den før du starter)
  3. Du kan afsætte cirka 1 hel dag mellem hver kursusgang til at lave hjemmeopgaver samt løbende læse en bog, korte uddrag af bøger samt en række artikler. (Alt det væsentligste indhold bliver gennemgået på forløbet).

Overvejer du?

Ring 25153800 for en individuel samtale.

 

 

Majbritt Lund

Journalist og ejer af Majbrittlund.dk

Tidligere deltager Majbritt Lund udtalte (før opstarten):

“Indrømmet. Da jeg kørte mit kort igennem på 25K, tænkte jeg, at det var rigtigt mange penge. Men jeg vidste også, at jeg allerede nu har solgt for mere end 25.000 kroner til kunder, der var bevidste om, at jeg kendte til Kundemagneterne. Om end det ikke var den primære grund til, at de handlede hos mig. Så jeg er ikke i tvivl om, at jeg selvfølgelig kommer til at tjene de penge ind.

Især indenfor markedsføring er der jo en lang række muligheder. Og jeg kan meget bedre hjælpe mine kunder med at træffe de rette valg, når de også kender til Kundemagneterne.  

Derfor er min hjælp allerede nu mere værd for dem.

Jeg har jo fulgt Kundemagneterne som en af de første, så jeg vidste godt, at de barslede med et kursus, der ville give en certificering. Da jeg så den endelige kursusbeskrivelse, vidste jeg stort set med det samme, at jeg skulle med. Jeg overvejede at vente med at beslutte mig, men tænkte: ”Hvad skulle argumentet være for, at jeg ikke skal med?”, og jeg kom ikke på noget. Jeg gik til frokost og var faktisk en lille smule nervøs for, at der skulle blive udsolgt i mellemtiden. 

Jeg forventer at få endnu mere styr på de forskellige kundetyper, så jeg kan rådgive mine kunder bedre og dermed bedre kunne fastholde dem og samtidig selv blive bedre til at kommunikere blåt og tiltrække flere af de blå, som jeg er bedst til. Forventer også fremover at få flere kompetente Kundemagnetkolleger, som jeg kan lave fællesprojekter med. Især hjemmesider”.

NB: Er du tilmeldt det særlige nyhedsbrev om certificeringen, får du tilsendt et interview med Majbritt efter hun blev certificeret. Hun fortæller deri blandt andet hvordan hun har tjent investeringen hjem mange gange, har fået en række nye tætte samarbejdspartnere og har truffet drastiske beslutninger om at investere yderligere i sin egen vækst. Hun mener sågar at certificeringen er det mest banebrydende hun har gjort for sin forretning.

Skal du med på HOLD 4 og 5 certificerede Kundemagneter, som starter til februar og marts 2018?

Nuværende og kommende deltagere på certificeringen:

 

Vi har spurgt de første kursister, der alle er garvede virksomhedsejere, hvorfor de har tilmeldt sig certificeringsforløbet – og hvad de forventer at få ud af det:

 

Her er udtalelser fra det første hold certificerede kundetypeeksperter i verden. Fra før de startede:

 

“Da konkurrencen er ret hård på sociale medier, så er det vigtigt at have alle fordelene”

“Jeg har tilmeldt mig certificeringen, fordi jeg allerede kan se værdien i det ved det jeg har lært på 1-dags workshoppen online. Og da jeg til dagligt arbejder med sociale medier og hjemmesider, så kunne jeg hurtig måle en effekt af de små ændringer jeg lavede. Og da konkurrencen er ret hård på sociale medier, så er det vigtigt at have alle fordelene. Samtidig kan jeg se, at det passer helt i tråd med et nyt koncept jeg er ved at lave. Så jeg forestiller mig, at både jeg og mine kunder får rigtig meget ud af det. Glæder mig meget til at komme i gang”

Jesper var med på første hold i København

Jesper Hugh

Multimediedesigner & konceptudvikler, www.efekt.dk

“Der er penge i det”

“Jeg solgte et klippekort til en den anden dag, der var helt bevidst om, at jeg havde styr på Kundemagneterne. Og hun er ikke den første. Der er penge i det. Også selv om jeg ikke er certificeret. ENDNU. Det glæder jeg mig til at blive.”

Majbritt var med på det første hold i København

Majbritt Lund

Tekstforfatter og forretningsrådgiver, www.majbrittlund.dk

“Yderst målrettet og værdifuldt redskab til at finde og tiltrække”

“Jeg hjælper dagligt solo selvstændige kosmetologer med at udvikle deres forretning. Jeg har tilmeldt mig certificeringen, fordi jeg ønsker at implementere kundesegmentering endnu mere både hos vores kunder og hos os selv. Med Kundemagneternes kundetyper får vi nemlig et yderst målrettet og værdifuldt redskab til at finde og tiltrække lige præcis de kunder, der passer til den enkeltes forretning”

Bettina var med på første hold i København

Bettina Kirkebjerg

Forretningsudvikler, www.allurebeautygroup.dk

“…I ramte lige plet..”

“Jeg skal certificeres, fordi I ramte lige plet i forhold til, at jeg har leget med at forsimple et personlighedsværktøj, så offentligt ansatte omsorgspersoner får noget med i bagagen, de kan bruge, når de står overfor en kunde. Den her viden om kundetyper kan give mig konkret stof nok til næste step.”

Evah var med på første hold i København

Evah Izabella Beierholm

Kunde- og trivselskonsulent, www.academyforvibrations.com

“Det er første gang, at jeg har set så tydelige mønstre mellem segmentering og salgspsykologi på et så veldokumenteret niveau”

“Segmentering af persontyper har eksisteret i årtier, men det er første gang, at jeg har set så tydelige mønstre mellem segmentering og salgspsykologi på et så veldokumenteret niveau. Der er ingen tvivl om, at emotionel segmentering er kommet for at blive, og netop derfor er en certificering et naturligt skridt for mig og den rådgivning jeg giver mine kunder..”

Malene var med på første hold i København

Malene Palmgren

Marketing, www.palmgrenmarketing.dk

Her er udtalelser fra det nyeste hold certificerede kundetypeeksperter. De blev færdige i oktober 2017:

 

 “Jeg solgte min første rådgivningspakke, som jeg udviklede på certificeringen, inden jeg overhovedet var færdig med uddannelsen.”

“Jeg troede faktisk, jeg vidste alt om mine kunder inden – men jeg tog fejl

“Jeg har både været til foredraget, på live workshoppen og har fået rådgivning af Jannie, så jeg troede faktisk, at jeg vidste næsten alt om mine kunder. Derfor var jeg meget i tvivl, om uddannelsen ville være tiden og investeringen værd for mig.

Jeg valgte certificering, fordi det ville motivere mig til at investere i mit nye forretningsområde med SEO-rådgivning. Og uddannelsen har givet mig en meget dybere forståelse af, hvad der motiverer mine kunder, og hvad de ikke vil have, så jeg kunne lave de rigtige produkter og hjemmeside, der rammer dem.

Forløbet har været ideelt til at teste og udvikle mit nye produkt

Jeg har fået mere selvsikkerhed omkring mit nye produkt, som jeg testede og udviklede undervejs. Så nu er hanneoestergaard.dk blevet til virkelighed. Og jeg solgte min første SEO-rådgivningspakke allerede inden, vi var færdige med eksamen. 

En stor bonus ved forløbet er den sparring, som Jannie og Sanne har givet mig omkring, hvordan jeg kommer helt i mål med mit nye produkt og forretningskoncept”. 

Hanne var med på forår 2017-holdet i Aalborg

Hanne Østergaard

SEO- og forretningsrådgiver, www.hanneoestergaard.dk

 “Jeg tog certificeringen for at styrke mine kompetencer som grafiker, så jeg kunne skille mig ud fra andre indenfor samme branche. Certificeringen har helt sikkert gjort mig mere værd, for det er en fantastisk værktøjskasse at have med sig – uanset om man er selvstændig eller ansat!”

“Certificeringen blev pengene værd den første dag

Forløbet har været veltilrettelagt og godt struktureret, og det har givet mig et helt unikt netværk. 

Allerede på den første dag fandt jeg ved hjælp af vores hjemmeopgave ud af, hvordan jeg kunne bruge det i mit arbejde, og hvordan jeg kunne formidle værdien af den nye viden og dermed tjene mine penge hjem igen. 

Jeg er nu et stort skridt foran de andre i min branche

Certificeringen har givet mig en enorm viden om, hvordan folk agerer og reagerer i en købssituation, og en kæmpe selvtillid i forhold til alle de andre, som jeg ellers er fuldstændigt ligestillet med i min branche. 

Teorien giver mig et overblik, så jeg kan se mangler og huller i kunders eksisterende markedsføring. Mangler som jeg ikke altid vidste eksisterede for et halvt år siden, fordi jeg ikke havde den viden om kundetyperne. 

Nu ved jeg meget mere end de andre, der (også) har masser af års erfaring, fordi jeg nu kan hele paletten og kan ramme alle kundetyper. Der er en enorm tilfredsstillelse i at lave de rette løsninger til en specifik målgruppe på baggrund af teori og analyse i stedet for kun at bygge det på egne præferencer i forhold til form, farve og indhold.   

Certificeringen er til alle der arbejder med kunder eller markedsføring

Jeg vil anbefale certificeringen til alle, der har med kunder eller markedsføring at gøre. For uanset om man er i en detailbutik, er journalist eller grafiker vil man altid kunne optimere sin måde at arbejde med kunderne på. Med certificeringen lærer man, hvad der skal til for at lave den bedste løsning for kunden, så man ikke risikerer bare at tilpasse virksomhed og markedsføring efter, hvad man selv kan lide”. 

Karin var med på Forår 2017 holdet i Aalborg

Karin Brinks Melbye

Mediegrafiker

 “Det var en uddannelse, jeg ikke kunne undvære i min forretning. Nu kan jeg med ro i maven sige, at jeg både laver gode billeder, og at de virker salgsmæssigt for mine kunder.”

” Certificeringen har gjort mig til mere end ’bare’ en fotograf

Jeg er ikke længere bare en fotograf. Der er nogen, der er blevet nysgerrige på mig, fordi jeg nu har fået certificeringen i hus. 

De emotionelle kundetyper er et redskab i min værktøjskasse, som gør det meget mere konkret for mig at hjælpe kunden med at lave et billede, der passer på den målgruppe, de vil ramme. 

Jeg møder også flere, der kender til de emotionelle kundetyper, hvor det nu er meget lettere at lave en opgave for dem. De føler en større tryghed i at handle hos mig, fordi de bare kan sige, at de vil have et grønt eller rødt billede – og så ved jeg, hvordan det skal være”.

Hvad har været særligt godt ved uddannelsen?

“Hjemmeopgaverne har især været fantastiske. Jeg tror ikke, man havde lært det samme uden dem. 

Det har også været et intimt forløb, fordi holdet ikke er stort, så man har ikke kunne sidde og gemme sig i et hjørne. Der har været rum til at være sig selv, og der har ikke været nogen smart-i-en-fart typer, som man måske godt kunne tro, det ville tiltrække. 

Holdet har været et godt heppekor og er blevet et stærkt netværk for mig, både professionelt og personligt. Det har været nogle seje medkursister”.

Hvem vil du anbefale det til?

“Jeg vil klart anbefale certificeringen til dem, der arbejder med rådgivning og lave reklame for mindre virksomheder. For eksempel grafikere, fotografer, indretningsarkitekter. Altså alle dem, der skal guide nogen, for med det dybe kendskab til emotionelle kundetyper kan man lave noget, der er meget dybdegående – men på en meget lavpraktisk måde”.

Johny var med på forår 2017 holdet i Aalborg

Johny Kristensen

Fotograf, Johny Kristensen

“Jeg kan nu tilbyde noget meget unikt på markedet, og det er jeg stolt over. Det er en styrke i forhold til at tilbyde mine eksisterende kunder en bedre service samt at kunne tiltrække nye spændende opgaver.”

“Det er så meget mere end bare en certificering.

Den har givet mit arbejde et ekstra vigtigt lag, hvilket giver mine opgaveløsninger en ekstra solid bund og gør udførelsen af opgaverne betydeligt nemmere. Samtidig har det gjort mig mere sikker i forhold til at fortælle om kundetyperne, og hvorfor det er genialt at bruge for virksomheder. 

Det har også givet mig et nyt, stærkt netværk, hvor jeg har gjort mig tydelig i forhold til de andre certificerede. Vi kan nu spørge hinanden til råds, og vi har fået øjnene op for hinandens kompetencer og virksomheder. 

Jeg vil bl.a. bruge certificeringen på at få lavet et nyt produkt, og tage springet til at udleve min drøm om at blive mere formidlende. Faktisk får jeg allerede forespørgsler herpå.

Jeg vil bestemt anbefale certificeringen til dem, der har en etableret virksomhed med en god base. Det er oplagt for alle, der arbejder med markedsføring eller virksomhedsudvikling i en eller anden forstand”.

Bodil  var med på forår 2017 holdet i Aalborg

Bodil Tejg

Grafisk designer og fotograf, www.tejg.dk

“Jeg glæder mig til at blive kundemagnet-ekspert”

“1-dagsworkshoppen og onlineworkshoppen har betydet næsten alt for, hvor min virksomhed www.caretogrow.dk er i dag, og det har gjort det meget lettere for mig at træffe beslutninger og kommunikere til mine kunder. Jeg har tilmeldt mig certificeringen, fordi jeg gerne vil give det videre til mine selvstændige kunder i mentorforløbene.

Jeg forventer at blive superskarp på de 4 kundetyper og få dybdegående forståelse for alle detaljerne og teorien bag kundemagnetmetoden, så jeg kan skabe (endnu) bedre og endnu hurtigere resultater med mine kunder.

Jeg glæder mig til at blive kundemagnet-ekspert og samarbejde med jer.”

Anne Pernille er med på forår 2017 holdet i Aalborg

Anne Pernille Fischer

Mentor, sparringspartner og coach, www.caretogrow.dk

 

“Nu tør jeg sige: jeg kan det her! Som selvstændig er certificeringen et boost til selvtilliden, og det bevirker samtidig, at jeg kan tage højere priser for mine ydelser.”

“Der er ingen slinger i valsen (mere) i forhold til at lave den rette kommunikation

Med certificeringen i baghånden er det blevet lettere at ramme den rigtige løsning til mine kunder i første hug. Det gør processen langt mere effektiv, hvilket jo sparer dem penge i sidste ende. 

Jeg har fået meget større forståelse af menneskers købeadfærd, og hvad der ligger til grund for købsbeslutningerne, og jeg er blevet mere bevidst om de faktorer, der afgør vores personlige forskelligheder og handlemåder.

Med den ny viden ved jeg helt specifikt hvilke virkemidler, der fungerer bedst alt efter kunder og budskaber. Nu ved jeg i detaljer hvilke skrifttyper, farve- og billedvalg, grafikker mv., der motiverer bedst. Det er blevet langt lettere at definere, hvilke rammer jeg skal operere indenfor. Der er ingen slinger i valsen i forhold til at forme den helt rette kommunikation.

For mig er certificeringen også en værktøjskasse med argumenter, jeg kan bruge til at understøtte og forklare præcist, hvorfor løsningerne vil virke, overfor mine kunder”.

Hvad var det bedste ved certificeringen?

“For det første føler jeg mig langt bedre rustet til at rådgive mine kunder og argumentere for mine valg. Derudover har det bedste ved certificeringen klart været “hands on”-delen med hjemmeopgaverne, for jeg er ikke analytisk anlagt. At få fingrene i bolledejen og selv afprøve, hvad der virker på kunder og egne tiltag, er en øjenåbner der viser, hvad det betyder at vælge den rette kundetype fra starten.

Fællesskabet på holdet og den feedback og sparring, jeg har fået derigennem, har også været uvurderlig. Jeg har fået nye samarbejdspartnere, ja endda venner for livet. Generelt har jeg bare mødt nogle helt særlige og yderst kompetente personligheder, som jeg på ingen måde ville være foruden”.

Ragini var med på forår 2017 holdet i Aalborg

Ragini Kastberg

Karrierecoach og webdesigner, Webklar.dk og Jobtimize.dk

” Jeg kan rådgive mine kunder mere kvalificeret og træffe sikre valg i forhold til løsning af opgaverne. Det gør mit interne arbejde enklere og mere effektivt.”

Hvad var dine forbehold og forventninger til certificeringen?
“Jeg har taget flere kurser, som aldrig er blevet til andet end kursusbeviset. Det er ikke altid, man får den nye viden brugt. Så er investeringen spild af penge. Men med certificeringen i emotionelle kundetyper, var jeg ikke i tvivl om udbyttet. Jeg havde allerede taget workshoppen og set potentialet. Og netop fordi der i certificeringen også er fokus på, hvordan investeringen tjenes ind igen, følte jeg mig helt sikker i min beslutning.

Jeg havde en forventning om, at det var noget, der kunne give mig nogle konkrete redskaber, så jeg kan blive endnu bedre til det, jeg i forvejen arbejder med. Og i og med at det er et af de første hold, jeg kom med på, får jeg et forspring i forhold til mine konkurrenter”.

Det har Birgitte fået ud af certificeringen:
“Certificeringen har givet mig en meget bedre forståelse for mine kunder. Hvad er egentlig vigtigt for dem – og deres kunder. Og hvorfor? Jeg ved præcist, hvor kæden kan hoppe af – hvor og hvorfor mine kunder kan blive utrygge eller føle sig tvivlende. Så kan jeg sørge for at få dækket det rigtige af i min dialog med dem.

Jeg går til nye opgaver på en anden og mere struktureret måde end ellers. Nu ved jeg, hvad jeg skal spørge om, for hurtigt at spore mig ind på opgaven.

Jeg har brugt min eksamensopgave som testpilot på mit nye produkt, som er et rådgivningsforløb, hvor jeg guider virksomheder i fht. deres markedsføring og/eller påtager mig rollen som redaktør indenfor fokusområder i deres kommunikation”.

Birgitte var med på forår 2017 holdet i Aalborg.

Birgitte Schødte

Redaktør og grafisk designer , B-logic / G2M Magasin

“Det har givet mig en dyb forståelse for mine kunder, så jeg nu fuldt forstår deres behov, og hvad de siger. Det gør min hverdag meget nemmere og mere effektiv”.

“Uddannelsen har tjent sig hjem 3 gange

Alene mens vi var i gang med certificeringen solgte jeg for over 86.000 kr., som direkte kan tilskrives certificeringen og min ekspertviden om kundetyper. Efter certificeringen har jeg også kunne hæve min priser, og det kan mærkes på omsætningen.

Nu slipper jeg for fejlinvesteringer og bruger min tid mere effektivt

Certificeringen har hjulpet mig til at undgå fejlinvesteringer, fordi jeg helt konkret ved, hvor jeg vil hen med min virksomhed, og hvad mit speciale er. Jeg har fået nogle værktøjer og redskaber, der gør, at jeg er blevet mere sikker i mit salg i forhold til de typer af opgaver, jeg gerne vil ha’ ind. 

Den dybdegående viden om kundetyperne har givet mig meget bedre salgsargumenter.

Det har faktisk gjort min hverdag meget nemmere. Jeg har fået effektive arbejdsgange og mindre spildtid i min virksomhed, fordi jeg nu undgår at bruge tiden på de forkerte tiltag. Certificeringen har desuden givet mig mere pondus og slagkraft overfor samarbejdspartnere, så samarbejdet bliver mere effektivt, og vi fra starten får lavet de rigtige totalløsninger til kunden”.

Judith var med på forår 2017 holdet i Aalborg

Judith H. Jensen

Indehaver, Grafiisk.dk

Her er udtalelser fra det kommende hold certificerede kundetypeeksperter. De bliver færdige januar 2018:

 

“Jeg vil gerne differentiere mig fra andre”

“Jeg vil gerne differentiere mig fra andre erhvervsfotografer ved at have en indgående viden om emotionel markedsføring, som betyder jeg kan rådgive direkte og inddirekte i hvilke typer billeder det er optimalt for kunden at få lavet til de forskellige medier og de enkelte sider kunden har på sin hjemmeside. Med en baggrund fra webudvikling og nu snart ekspert i emotionel markedsføring, vil jeg stå stå stærkt i mit personlige brand. Derudover er jeg som person altid i faglig udvikling, det stimulerer mit intellekt og tilfredsstiller en naturlig videnbegærlighed jeg altid har haft.

Jeg håber jeg vil få flere kundemagneter som kunder, hvilket for mig er ønske-kunder fordi vi allerede på forkant har en fælles referenceramme og forståelse for den opgave der skal løses. Ydermere håber jeg på det kan åbne op for alternative projekter og udvikling af ydelser i min virksomhed for erhvervsfotografi”.

Jette Juel Schrum er med på holdet i København (efterår 2017)

Jette Juel Schrum

Erhvervsfotograf, Jette Schrum

“…det har gjort udslaget til, at jeg er sikker på det er en god investering.”

Jeg har da selvfølgelig ”øjnet” chancen for at blive blandt de første i verden, som har denne certificering. På det første hold, der er certificeret har jeg kunne følge en af deltagernes udvikling. Det har gjort udslaget til at jeg er sikker på det er en god investering.

“I mit arbejde som ekstern marketingschef kan min rådgivning udvides med disse skarpe og konkrete redskaber. Dette til gavn for både nuværende og fremtidige kunder, der kommer til at tjene flere penge på de “rigtige” kunder. Ligeså bliver jeg skarpere på hvilke kunder, som vi som firma skal hjælpe og kan give den bedste rådgivning i fremtiden“.

Anne er med på efterår 2017 holdet i København.

Anne Weinkouff

Ekstern marketingschef, SENSE Marketing

“Jeg håber at jeg kan uddanne mine medarbejdere……… så patienterne føler at de blev særligt godt behandlet, hørt og talt til”

“Jeg er indehaver af en kæde af klinikker indenfor osteopati og fysioterapi. Med certificeringen hos kundemagnterne er min forventning, at jeg bliver i stand til at identifcere den rette markedsføring ift. de forskellige klinikkers demografi og ift. hvilke persontyper, der arbejder på de forskellige klinikker. Når certificeret, håber jeg at jeg kan uddanne mine medarbejdere så de kan identificere deres enkelte patienters persontyper og derved vide hvordan de bedst kan kommunikere og derved levere en endnu bedre serviceoplevelse hvor patienterne føler at de blev særligt godt behandlet, hørt og talt til”.

Morten deltager på holdet i København (efterår 2017)

 

Morten Vind-Visby

Indehaver af kæde, EQPerformance

“…jeg kan se at der er stor forskel på hvordan vi skal “tale” til vores vores kunder – og hvad der er vigtigt for dem”

” Jeg var til den workshop som Jannie holdte for freelancegruppen i foråret, og synes det var super godt. Jeg er uddannet journalist fra Journalisthøjskolen, og ud over at lave PR og kurser i synlighed, er jeg erhvervsvejleder i Slagelse Kommune, og har også et firma som sælger scener og AV-udstyr i hele Skandivanien. Vi vækster godt, og får nye kundetyper ind, fordi vi nu også er med i udbud i hele Skandinavien. Og jeg kan se at der er stor forskel på hvordan vi skal “tale” til vores vores kunder – og hvad der er vigtigt for dem.

Blive klogere på noget, som jeg kan se vigtigt, og som jeg også synes er super spændende. Blive bedre til at sælge både Scenesalg og mine egne kurser ind, hjælpe kunderne i erhvervsvejledningerne lidt bedre på vej, gøre det nemmere at få det rigtige fokus på de nye hjemmesider som vi skal have”.

.

Christina er med på efterår 2017 holdet i København.

Christina Kabel

Journalist, foredragsholder og erhvervsvejlleder, Christina Kabel Kommunikation & PR ApS

“Jeg er ikke i tvivl om at jeg med denne certificering får et endnu skarpere blik for både min egen markedsføring men især for mine kunders forretningsudvikling og markedsføring

“Jeg har arbejdet i og for detailbranchen i mange, mange år, og har opnået ganske overbevisende resultater. Hos store virksomheder og hos små. Jeg er ikke i tvivl om at jeg med denne certificering får et endnu skarpere blik for både min egen markedsføring men især for mine kunders forretningsudvikling og markedsføring. Og jeg har allerede en lang række ideer til konkrete ‘produkter’ jeg skal have på hylden efter certificeringen”.

Stine er med på holdet i København (efterår 2017)

Stine Grubbe

Retailrådgiver, Stine Grubbe

“Da han – en midaldrende it-konsulent – spurgte mig, om jeg var bekendt med Kundemagneterne, blev jeg lidt overrasket..”

” I januar talte jeg med en kunde om den hjemmeside, vi skulle til at lave til hans nystartede firma. Da han – en midaldrende it-konsulent – spurgte mig, om jeg var bekendt med Kundemagneterne, blev jeg lidt overrasket. Heldigvis kunne jeg svare ja, og vi kunne tale sammen om, hvilke af kundetyperne, han skulle tale til.

Der gik det virkelig op for mig, hvor effektivt et værktøj Kundemagneterne tilbyder. Vi kunne meget præcist diskutere, hvad der ville være den rigtige løsning for ham – uden misforståelser.

Kort tid efter var jeg på en workshop med Jannie, og her blev jeg overbevist om, at certificeringen måtte være det næste trin. Jeg har ikke før investeret i mig selv på den måde, men der var ikke rigtig nogen vej uden om…noget i mig ville bare med.

Jeg glæder mig til ikke kun at have et overfladisk kendskab til kundetyperne, men virkelig at få det ind under huden. I forvejen arbejder jeg med mine kunder omkring deres målgrupper og indhold, men jeg skal have det bedre beskrevet og integreret i mine projekter.

Og så er det jo ekstra flødeskum på kagen, at jeg kommer til at møde en gruppe af mennesker med samme interesse i at lære nyt!”

Bolette er med på holdet i København (efterår 2017)

Bolette Obbekær

Designer og underviser, www.bedreweb.dk

“Det vil ikke være nok for mig bare at kradse i overfladen.”

” Jeg meldte mig til, fordi jeg er fuldstændig overbevist om, at konceptet virker og det vil ikke være nok for mig bare at kradse i overfladen, hvis jeg skal arbejde på mit eget og kunders materiale ud fra de emotionelle kundetyper. Jeg vil gerne tiltrække flere af den slags kunder, jeg helst vil arbejde med og vil gerne tage mere for mine ydelser. Derudover håber jeg på, at uddannelsen/certificeringen vil lette mit arbejde med at afkode, hvilken målgruppe mine kunder har, så vi hurtigere kan lægge os fast på, hvordan de rammer den.”

Anne er med på holdet i København (efterår 2017)

Anne Kirstine Toftvang

Markedsføringsstrateg og tekstforfatter

“Det er nemt omsætteligt”

” Jeg har længe ønsket at blive stærkere til at arbejde med forskellige målgrupper og arbejde mere strategisk med mine film. Da jeg fik øje på Kundemagneterne talte det til mig med det samme. Det er meget konkret og det giver god mening for mig. Når jeg kigger rund på forskellige typer af mennesker, så kan jeg bruge de teknikker og metoder Kundemagneterne præsenter. Det er nemt omsætteligt.

Jeg håber, at jeg bliver bedre til at hjælpe mine kunder med at identificere deres målgruppe. Og at målrette mine film til bestemte målgrupper. Det skulle gerne betyde, at mine kunder får større succes med deres film, så de sælger mere. Og så ønsker jeg selvfølgelig også, at blive mere klar på min egen målgruppe, så jeg bedre kan ramme dem på deres behov. Helt overordnet, så håber jeg, at jeg bliver i stand til, at arbejde mere strategisk med mine film.)”

Kira er med på holdet i København (efterår 2017)

Kira Pravato

Webfilmproducer, Pixiweb

Her er udtalelser fra det kommende hold certificerede kundetypeeksperter som starter i Aalborg til februar 2018:

 

“Det er en gave til mig selv”

“Jeg har tilmeldt mig fordi jeg vil sætte barren endnu højere i min virksomhed og blive ved med at tilbyde mine kunder det bedste af det bedste. Samtidig er det en gave til mig selv – som selvstændig husker man ofte sig selv til sidst, fordi man drifter og løber stærkt. Jeg har også tilmeldt mig, fordi jeg helt fundamentalt er nysgerrig på mennesker – og menneskers værdisæt. Så jeg ønsker ikke alene at tilegne mig værktøjer til brug i min virksomhed men også værktøjer til at forstå mennesker endnu bedre.

Jeg forventer mig helt sikkert et stærkt netværk, jeg kan arbejde sammen med på tværs af fag. Derudover et solidt fundament, som kan bruges meget målrettet mod de kunder, jeg gerne vil arbejde med. I mit job som indretningskonsulent ”leger” jeg ”Kender Du Typen”?, når jeg rådgiver kunder. Her bruger en blanding af selvopfundne værktøjer og værktøjer fra Kundemagneternes workshop. Jeg hungrer efter at få alle teorierne på plads, så jeg kan være endnu skarpere, når jeg skal ramme min kundetype”.

Anita deltager på holdet i Aalborg 2018

 

Anita Wodstrup Madsen

Indretningskonsulent og -stylist, Boligstil

Er det din tur til at blive certificeret kundetypeekspert?

FAQ om certificeringen:

 

Herunder vil vi løbende besvare de spørgsmål vi får om certificeringen. Send os endelig dit spørgsmål, hvis du ikke finder svaret her. Skriv til mail@kundemagneterne.dk, så bringer vi snarest svaret her.

 

Hvad er forskellen på at have taget en éndagsworkshop i kundetyperne og certificeringsforløbet?

 

Det er to helt forskellige ydelser. På en endagsworkshop lærer du at udvælge din egen kundetype, udarbejde din egen markedsføringsstrategi og at benytte kundetyperne i din egen virksomhed.

På certificeringsforløbet lærer vi dig præcist hvorfor kunder køber – og hvorfor de ikke gør. Og så gør certificeringen det muligt for dig at arbejde professionelt med kundetyperne med dine kunder. Dvs.:

  1. Du må markedsføre dig med, at du er certificeret (derfor godkendt af os).
  2. Vi markedsfører dig også (på vores hjemmeside, i kommende udgaver af workbooks til vores endagskursister mm.).
  3. Du kommer til at lære mere om kundetyper på generelle områder: Nyhedsbreve til typerne, annoncer til typerne, opslag på sociale medier til typerne, overskrifter til typerne, artikler til typerne, PR til typerne, foto til typerne, hjemmesider til typerne, styling til typerne, indretning til typerne osv.
  4. Du bliver i stand til at koble dit eget område med typerne, fordi du lærer kundetyperne så indgående at kende, at du selv i forskellige situationer kan analysere dig frem til om noget er rødt, gult, blåt eller grønt.
  5. Du får et netværk af ligestillede ambitiøse kundetype”nørder”.
  6. Du får vores second opinion på 2 opgaver.
  7. Du bliver trænet skriftligt, mundtligt og løbende i lukket eksklusivt sparringsforum i at anvende kundetyperne i dit arbejde.
  8. Du får 6 undervisnings- & eksamensdage.
  9. Du får unik affiliateaftale, hvor du kan give dine kunder adgang til fordelagtige priser på Kundemagneternes onlineprodukter.
  10. Du får undervisningsmaterialer, som KUN certificerede har adgang til.
  11. Du læser og får gennemgået de ca. 200 siders uddybende teori og videnskabelige artikler, som ligger til grund for Kundemagneternes kundetyper. Og herudover tager vi dig igennem cirka 900 siders undervisningsmateriale plus får adgang til arkiv med hundredevis billedcases.
  12. Du får endvidere vores sparring til at tjene din investering hjem igen.

 

 

Holder I informationsmøde omkring certificeringen?

Ja det gør vi den 6. februar i København og den 8. februar i Aalborg. Begge dage kl. 13. Tilmeld dig ved at sende os en mail på mail@kundemagneterne.dk. Det er helt uforpligtende.

 

Hvilken baggrund er kundetyperne udviklet på?

Kundetyperne er baseret på forskellig teori. Du kan se de teoretiske referencer her på siden under “segmentering og kundetyper” https://www.kundemagneterne.dk/publikationer/. Helt konkret har vi kombineret forskellige teorier baseret på emotionel segmentering (eks. en spørgeskemaundersøgelse fra et Hollandsk bureau og hjernemålinger fra en tysk forsker).

Dernæst har vi kombineret det med teori om emotionsregulering og identitetsfortællinger. Herudfra har vi videreudviklet kundetyperne baseret på egne undersøgelser. Vores egne undersøgelser består blandt andet af spørgskemaundersøgelser, observationer, forskningsbaserede casestudier (egen forskning) og testet forskellige tiltag på og med en lang række forskellige virksomheder.

Helt konkret, så har vores kundetyper et dybdegående teoretisk fundament samtidig med, at vi konkretiseret de enkelte typer til et helt lavpraktisk niveau, hvor vi eksempelvis helt præcist kan sige: Hvilke sociale medier, nyhedsbreve, blogindlæg, event, annoncer, tekst, grafik, indretning, blomster, farver, grafik, billeder, udtryk, logoer osv. de bliver tiltrukket af.

 

Hvorfor giver I det hele væk – dvs. alt det I har brugt 4 år på at opbygge?

Det er korrekt at vi har nu brugt 4 år på at nå dertil, hvor vi er i dag. Men vi har “kun” nået at udvikle en brøkdel af de produkter vi har i støbeskeen. Ved at dele ud af viden om kundetyperne får vi dels flere ambassadører og flere kompetencer i spil og dermed er vi flere, der kan udbrede kendskabet til kundetyperne – og dermed efterspørgslen. Som vi ser det går der ikke noget af os ved at eksempelvis en fotograf ved alt om kundetyperne. Vi er jo ikke selv fotografer. Og fotografen bliver ikke os (med tilsammen 31 års praktisk salgserfaring) af at deltage på certificeringen. Men han bliver til gengæld en hamrende dygtig fotograf som vi kan henvise vores kunder til – og det er godt for alle parter. Især fotografens og vores kunder.

Det vil også stadigvæk være os selv, der underviser i heldagsworkshoppen ud fra vores workbook. Certificerede får blot adgang til opgavearkene og kundetypebeskrivelsen for at kunne give disse til egne betalende kunder ifm. egen opgaveløsning.

Så det er derfor.

 

 

 

Kan man være uegnet til at gå på certificeringen (og få et nej til at købe en plads)?

Ja og det er allerede sket flere gange at vi har sagt nej – men så har vi hjulpet de pågældende til nogle (for dem) andre og bedre løsninger. Man kan også dumpe (men ikke uden at have fået masser af ekstrahjælp undervejs. Vi gør alt hvad vi kan for at du kommer igennem forløbet).

Vi mener det når vi siger at dem, der bliver certificerede er knalddygtige.

Hvis du vil vide om certificeringen er noget for dig, så er du altid velkommen til at skrive til os på mail@kundemagneterne eller ringe til Jannie på 25153800. Vi lover dig at du møder lydhørhed, respekt og hjælp i den rigtige retning.