Certificering i Kundemagneternes kundetyper

Bliv ekspert i kundetyper

For dig, der vil være højtbetalt og arbejde professionelt med Kundemagneternes kundetyper

Dette intensive certificeringsforløb er en genvej for dig der er grafiker, tekstforfatter, fotograf, webdesigner, SEO-nørd, sælger, forretningsrådgiver mv. og ønsker et vækst-, konkurrence-, karriere- & kompetencemæssigt løft.

Næste holdstart er i København den 29. august og i Aalborg den 11. september.

Normalpris: 35.000 kr. + moms. 


Introduktionspris indtil 17. august 2017:

Spar 10.000 kr. – kun i 2017:

25.000 kr. + moms

(NB: Der er kun 10 pladser på hvert hold!)

Formålet med certificeringen er, at du kan kombinere din nuværende ekspertise med Kundemagneternes kundetyper – så du øger din ekspertstatus samt opnår stærke konkurrencemæssige fordele og sikrer en bedre bundlinie.

Målgruppe for certificeringen:

Certificeringen er sammensat til dig, der allerede har en veletableret virksomhed, hvor du optimerer andres kommunikation – og nu er klar til din egen opgradering.

Vi forestiller os, at du rådgiver, underviser, designer, udvikler eller er udførende indenfor fotografi, søgemaskineoptimering, grafik, webdesign, tekstforfatning, markedsføringsrådgivning, sociale medier, indretning, styling, copywriting, salg, video, PR, branding, strategi, blogging, content marketing eller lignende.

Din opgradering kan have mange mål – f.eks.:

  • Ekspertstatus i din branche
  • Bedre bundlinje
  • Frigivet tid til andre projekter
  • Realisere en drøm
  • Give dig en større frihed
  • Skabe noget endnu større
  • Tiltrække mere udfordrende opgaver
  • Arbejde med en ny slags kunder/opgaver/samarbejdspartnere
  • Øget anerkendelse
  • Højere kvalitet i din opgaveløsning
  • Videreuddannelse

Vi sparrer med dig om at nå dit mål med forløbet.

 

Jeg vil gerne ringes op og høre nærmere

Ring mig gerne op

Vores løfter til dig:

 

Som kommende certificeret kundetypeekspert, lover vi dig, at:

R

vi deler ALT det, der er værd at vide om kundetyperne med dig.

Viden som vi har brugt de sidste tre år på at indhente, undersøge, teste og arbejde med at implementere praktisk i en lang række virksomheder med forskellige kunder. Med udelukkende succesfulde resultater for både os og vores kunder. Du vil få viden og erfaring komprimeret og pakket systematisk ind og serveret med enkle men effektfulde læringsmetoder (som du måske allerede kender fra vores øvrige arbejde). Der er godt 900 siders undervisningsmateriale, som vi gennemgår for dig (cirka 50% billeder).

R

forløbet bliver en direkte genvej til flere forespørgsler til dig.

Vi har afholdt hundredevis af foredrag, oplæg, workshops, kurser og sparringer med udgangspunkt i kundetyperne – blandt andet på markedsføringskonferencer og messer (såsom Marketing Camp, Digital Markedsføring, SPOTT, Iværk & Vækst og MarketingCast), der afholdes for selvstændige samt salgs- og markedsføringsansvarlige. Herudover har vi fået omtale i aviser, magasiner og gæstet mange andre marketingeksperters nyhedsbreve. Det betyder, at der nu tales om Kundemagneternes kundetyper rigtigt mange steder (hvilket du måske allerede har oplevet, siden du er havnet på denne side lige nu). Helt konkret betyder det for dig, at du kan påregne efterspørgsel på leverandører, som kender kundetyperne.

R

du får vores hjælp til at kombinere din nuværende ekspertviden (indenfor dit fag) med det, du lærer af os om kundetyper.

Det vil eksempelvis sige: Hvis du er fotograf, så bliver du rigtig god til at tage billeder målrettet til kundetyperne. Du vil vide, hvordan du skal tage et godt portrætbillede til typerne, hvilke stemningsbilleder de kan lide, hvordan produktbilleder skal se ud, hvor mange og hvilke slags billeder der skal være på en hjemmeside osv. Du bliver kort sagt endnu dygtigere indenfor netop dit felt.

R

vores mål er, at du gør et scoop med din investering

Det er også vores mål, at du bliver endnu dygtigere til dit fagområde, fordi du kobler det med Kundemagneternes kundetyper. Vi ønsker endvidere, at du får opfyldt dine mål (eks. øget indtjening, de rette kunder, de bedste opgaver for dig, tilfredse og loyale kunder), at du bliver en aktiv samarbejdspartner fremover, at du vil tjene passiv indkomst via affiliateaftalen, at du vil bidrage til at sprede budskabet om kundetyperne koblet med din egen ekspertise. Vi har så mange ambitioner på dine vegne. Og ja: Vi giver dig konkret sparring til, hvordan du gør dette.

R

Du lærer meget – uden at det bliver svært

Du vil få udleveret og blive undervist i over 900 siders undervisningsmateriale, læse diverse forskningsartikler samt få adgang til hundredevis konkrete cases. Herudover læser du mindst én teoribog (som – indrømmet – er den tørreste del af forløbet) og skriver 5 opgaver på mindst et par sider. Men det bliver aldrig svært forståeligt (se bare hvad tidligere deltagere fortæller).

Du får vores hjælp til at få det fulde udbytte af forløbet

 

Vi forventer til gengæld af dig:

Som certificeret i Kundemagneternes kundetyper lover vi dig en kæmpe gevinst – men du skal gøre noget for det. Vi forventer derfor af dig, at:

R

du møder op. Mindst 80% af undervisningsdagene.

Hvis du skal have fuldt udbytte af forløbet er du nødt til at lære alle kundetyperne at kende – samt alt teorien bag. Hvis der er nogen datoer, hvor du ikke kan (bliver syg eller lignende), så optager vi undervisningsdagen, og hvis du ser den, så gælder det også for deltagelse. Du kan også vælge at deltage en enkelt dag på det hold, der kører i den anden ende af landet.

R

du tager (og består) den skriftlige og mundtlige eksamen.

Og at dine 9 kollegaer på holdet må overvære din eksamen (jo – for det er SÅ lærerigt for jer alle).

R

du afleverer samtlige opgaver. 

Der vil være en skriftlig opgave på cirka 2 sider efter hver undervisningsdag (som tager udgangspunkt i den type opgaver, du har i netop din virksomhed).

R

du læser artikler og teori undervejs.

Forvent, at du skal læse cirka 200 sider på henholdsvis dansk og engelsk. Vi gennemgår det vigtigste for dig.

R

du er indstillet på at indarbejde din nye viden om kundetyper i dit arbejde.

I løbet af forløbet arbejder vi løbende med konkrete cases fra din hverdag. Du er selv medbestemmende på dine skriftlige opgaver og kan eksempelvis strategisk udvælge cases, der kan bruges som referencer eller pilotforløb på nye ydelser i din virksomhed.

R

du vil deltage i det eksklusive skjulte Facebookforum, der skabes til netop dit hold.

Det er nemlig derinde vores indbyrdes kommunikation og sparring vil foregå mellem undervisningsdagene. På den måde vil du opnå virkelig værdifuld læring fra dine medkursister.

Sådan foregår certificeringen hos Kundemagneterne:

Tid og sted

København

Datoer

29/8, 26/9, 24/10, 21/11, 12/12 i 2017 og 16/1 i 2018.

}

Tidspunkt

9.00 – 17.00

Sted

La Oficina, Frederiksberg (KBH) 

Pris

Normalpris: 35.000 kr. + moms

Introduktionspris indtil 17. august: 25.000 + moms

Aalborg

Datoer

11/9, 9/10, 6/11, 18/12, 22/1 i 2018 og 12/2 i 2018.

}

Tidspunkt

9.00 – 17.00

Sted

Hotel Scheelsminde, Aalborg.

Pris

Normalpris: 35.000 kr. + moms

Introduktionspris indtil 17. august: 25.000 + moms

Forløbet måned for måned:

 

(Klik på “+” eller “-” herunder for at finde flere detaljer omkring indholdet de forskellige måneder).

Teorien bag kundetyperne + Sådan bliver forløbet en god investering for dig

Den første måned handler om at få givet dig et solidt fundament – både teoretisk og økonomisk. Således består den første dag på forløbet af følgende program:

Dagens program:

  1. Introduktion til forløbet – herunder hjemmeopgaver, eksamen, online forum, udlevering af kursusmapper, brug af konkrete kundecases på forløbet.
  2. Dine attraktive muligheder som certificeret ekspert i kundetyper
  3. Inspiration, metoder og erfaringsdeling til dig, der vil bruge Kundemagneternes kundetyper proffessionelt
  4. Sådan hjælper vi dig med at tjene din investering hjem igen – gennemgang af konkrete forslag til, hvordan kundetyperne bliver en lukrativ del af din virksomhed.
  5. Dig som ekspert i kundetyper: Her gennemgår vi alt, hvad der er værd at vide om baggrundsteorien for Kundemagneternes kundetyper.

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Din første hjemmeopgave bliver herefter at skrive om, hvordan du vil implementere kundetyperne og certificeringen i din virksomhed på lukrativ vis. Du får feedback af os på opgaven. Flere af vores kursister benytter dette 6 måneders forløb til også rent praktisk at få implementeret forslagene i denne opgave i egen virksomhed. Se eksempler her og her.

Alt om de røde kundetyper

Den anden måned på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den røde kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på rød markedsføring samt have skrevet den første kundetype-opgave om den røde kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er rødt og ikke-rødt.

“Kæmpe aha-oplevelse”

“Selv om jeg har fulgt Kundemagneterne fra starten og var ret godt inde i konceptet, har jeg fået meget ny viden oveni. Den anden dag havde vi en ren rød dag, og da jeg har meget lidt rødt i mig, blev jeg noget overvældet over alle de indtryk. Og tempoet. Det er jo en kæmpe aha-oplevelse, at forkert markedsføring opleves sådan”. Majbritt Lund, kursist på certificeringsforløbet efter den røde dag

Dagens program på dag 2:

  1. Opsamling fra sidst
  2. Introduktion til de røde kundetyper.
  3. Masser af cases fra de 7 mest relevante markedsføringskanaler til de røde kundetyper gennemgås. Herunder blogs, nyhedsbreve, designlinier, hjemmesider, events, video og sociale medier. Der udleveres fysiske skabeloner, guides og retningslinjer. Efter gennemgangen heraf vil du således være i stand til at koble dit eget fagområde med den relevante teori om den røde kundetype. Herunder eksempelvis hvordan du rådgiver, skriver, underholder, fotograferer, formidler, visualiserer, designer (eller hvad det nu er du gør indenfor dit fag) for at det virker interessant og overbevisende på den røde kundetype – og fremmer købelysten og kundeloyaliteten.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til den røde kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Alt om de gule kundetyper

Den tredje måned på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den gule kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på gul markedsføring samt have skrevet kundetype-opgave om den gule kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er gult og ikke-gult.

Dagens program:

  1. Erfaringsdeling om rådgivning og undervisning af røde kundetyper (som opsamling på siden sidst)
  2. Introduktion til de gule kundetyper.
  3. De 7 mest relevante markedsføringskanaler til de gule kundetyper gennemgås. Se under dag 2 for mere udførlig beskrivelse herpå.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til en gul kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Alt om de blå kundetyper

Den fjerde måned på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den blå kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på blå markedsføring samt have skrevet kundetype-opgave om den blå kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er blåt og ikke-blåt.

Dagens program:

  1. Opsamling fra sidst (herunder erfaringsdeling omkring rådgivning og undervisning af de gule kundetyper)
  2. Introduktion til de blå kundetyper.
  3. De 7 mest relevante markedsføringskanaler til de blå kundetyper gennemgås. Se under dag 2 for mere udførlig beskrivelse herpå.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til en blå kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

 

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Alt om de grønne kundetyper

Den femte måned på forløbet handler om at du skal lære at opleve verden set fra den grønne kundetypes perspektiv. Efter at være blevet præsenteret for mellem 50-100 konkrete eksempler på grøn markedsføring samt have skrevet kundetype-opgave om den grønne kundetype er du fuldt klædt på til at VIDE hvad der er grønt og ikke-grønt.

Dagens program:

  1. Opsamling fra sidst (herunder erfaringsdeling omkring rådgivning/undervisning af de blå kundetyper)
  2. Introduktion til de grønne kundetyper.
  3. De 7 mest relevante markedsføringskanaler til de grønne kundetyper gennemgås. Se under dag 2 for mere udførlig beskrivelse herpå.
  4. Dos & Don’ts når du henvender dig til den grønne kundetype.
  5. Quiz – Er du klædt på til opgaven?

NB. Der kan sagtens tilføjes yderligere program til dagen.

Dag 6: Mundtlig og skriftlig eksamen

Den sjette måned på forløbet vil du nu være klar til eksamen. Dette ved vi da vi på hver af de tidligere undervisningsdage har afsluttet dagen med at træne den slags spørgsmål du kan møde til eksamen. Har der undervejs været noget, der skulle trænes ekstra er dét blevet håndteret enten individuelt eller i det særlige onlineforum tilknyttet forløbet – du skal derfor ikke være nervøs:

Dagens program:

 

  1. Opsamling fra sidst (herunder erfaringsdeling omkring de grønne kundetyper)
  2. Eksaminer (overværes af de øvrige deltagere). Hver deltager har sammenlagt 30 minutter.
  3. Fejring og evaluering.

Praktisk Information


(Klik på fanerne herunder for at finde alle detaljerne omkring forløbet).

Sådan foregår det – helt lavpraktisk:

 

Vi mødes altid fra 9-17.00 og der vil være fuld forplejning. Der er mulighed for særlig allergivenlig kost, hvis vi får besked i forvejen.

Undervisningsmaterialer (såsom mappe, slides, skabeloner, casemateriale, arbejdsark, udleveringsmateriale osv.) udleveres løbende på forløbet.

Du finder helst selv de 5 case-virksomheder, som du skal bruge til at løse forløbets opgaver. Men vi kan også hjælpe, hvis du beder om det mindst et par uger før du skal bruge dem.

Den første dag på forløbet gennemgås alt det praktiske omkring opgaver, eksamen osv.

Vi starter dag 2 til 5 med en siden-sidst-runde (hvad har vi lært?). Dagene veksler mellem oplæg, øvelser, diskussion og refleksion. Vi spiser frokost kl. 12 og slutter kl. 17.

På dag 6 (eksamen) vil alle deltagere tage en mundtlig eksamen, imens de øvrige deltagere observerer. Der gives enten bestået eller ikke bestået. Du er velkommen til at blive lidt længere denne dag, så vi kan skåle for alle de nye certificeringer.

Gem

Dine undervisere – på hele forløbet – bliver Jannie Ilum Gade og Sanne Dollerup

_F5A0504_B         _F5A0927_B
Jannie Ilum Gade                                                          Sanne Dollerup

Tilsammen udgør dine undervisere et effektivt, jordnært og erfarent team: Sanne Dollerup, der forsker i kommunikation (AAU), og Jannie Ilum Gade der har 24 års salgs- & markedsføringserfaring fra 5 egne virksomheder og som rådgiver for flere hundrede selvstændige og større virksomheder.

Sammen har vi udviklet en konkret segmenteringsmetode, der bygger på 4 emotionelle kundetyper med baggrund i:

• forbrugeradfærdsteori om identitetsfortællinger
• omfattende europæiske spørgeskemaundersøgelser
• masser af egne og andres cases
• hjernemålinger
• viden om kunders behov for emotionsregulering mm.

Gem

For at kunne blive certificeret i Kundemagneternes kundetyper skal du bestå forløbet*.

 

Eksamen består af både en skriftlig og en mundtlig eksamen:

Den skriftlige eksamen er en beskrivelse af, hvordan du kan øge dine indtjeningsmuligheder ved at inkorporere din nye viden om kundetyper i din virksomhed. Kravet er 3-5 sider á 2400 tegn pr side (eksklusiv mellemrum). Den bliver bedømt som bestået/ikke-bestået i samarbejde med eksternt censorteam.

Den mundtlige eksamen er en demonstration af, hvordan du vil anvende Kundemagneternes kundetyper med udgangspunkt i din eget fagområde – dvs. hvor du kombinerer din nuværende ekspertise med din nye viden om kundetyper. Eksamen er en fælles begivenhed – dvs. den bliver overværet af de andre deltagere på holdet – da det vil være ekstra lærerigt for alle parter. Det er Jannie og Sanne, der vurderer, om den mundtlige eksamen er bestået/ikke-bestået. I tvivlsspørgsmål inddrages et eksternt censorteam i den endelige afgørelse.

Desuden er det et krav for at bestå, at du har mindst 80% deltagelse på forløbet.

* Bare rolig: Selvom kundetyperne bygger på et solidt teoretisk fundament, behøver du ikke at være akademiker eller lignende, for at kunne følge med! Det er Jannie eksempelvis heller ikke selv. 

Hvis du ikke består forløbet, så har du yderligere 3 forsøg ifm. næste certificeringshold. Dvs. tidligst efter 6 måneder, medmindre der betales for specifik re-eksamen (Pris 5.000 kr. + moms).

Udover, at vi deler ALT den viden, der er værd at vide om kundetyperne med dig, får du:

 

  • 5 hele undervisningsdage (fra 9-17) i Aalborg eller København. Med fuld forplejning.
  • 1 hel eksamensdag hvor du udover egen mundtlig eksamen må overvære de 9 andre deltageres eksamener.
  • Netværk med 9 andre ambitiøse ildsjæle.
  • Eksklusiv adgang til lukket sparringsforum med os og de 9 på holdet. I er garanteret vejledning i forummet, fra Sanne og Jannie under forløbet (i 6 måneder).
  • Unik samarbejdsaftale, hvor du får 50% på vores onlineprodukter. Det betyder, at du må give 25% rabat til dine egne kunder (dvs typisk billigere end vores egne salgspriser) og du får 25% til dig selv.
  • Relevante undervisningsmaterialer – herunder gratis online workshops med fysiske workbooks til de i alt 5 opgaver, du skal løse.
  • Certificeringslogo til brug i egen markedsføringsøjemed.
  • Du bliver nævnt i kommende fysiske workbooks som “Certificeret i Kundemagneternes kundetyper”.
  • Du bliver nævnt på www.kundemagneterne.dk som certificeret med link til ønsket side (vi anbefaler en særlig landingpage, hvor der tales direkte til kundetypeinteresserede).
  • Du får second opinion af Kundemagneterne på to valgfrie opgaver, der er løst efter certificeringsforløbet. Værdi: 3.000 kr. + moms pr. styk.
  • Fysiske kursusmaterialer (guides, skabeloner, tjeklister mm.)
  • PDF med opgaveark samt kundetype-beskrivelserne fra workbooken med dit eget logo (og fri for Copyrights).
  • Unik viden og kompetencer, du ikke kan få andre steder i verden.
  • Mulighed for (men ikke automatisk ret til) at udvikle produkter sammen med Kundemagneterne.

Du får ikke:

  • Automatisk ret til at udvikle produkter i samarbejde med os. Men det er en forudsætning, at du er certificeret, hvis det skal være en mulighed, at vi laver produktudvikling sammen efterfølgende
  • En komplet uddannelse til hverken rådgiver, underviser, fotograf, tekstforfatter, grafiker osv. Disse færdigheder forventer vi, at du allerede besidder. Vi gør dig blot BEDRE. Langt bedre.
  • Lovning på, at vi konkret skaffer dig et bestemt antal kunder (men vi lover dig at hjælpe dig, så du bliver tilfreds med din investering).
  • Det grundlæggende eksistensgrundlag for din forretning. Vi hjælper dig således ikke med individuel sparring til at vælge din målgruppe, formulere dit koncept, udvælge din markedsføringsstrategi osv. Det er alt sammen noget vi forventer, du har på plads før du starter (og som du blandet andet får hjælp til på vores onlineworkshop og/eller via individuel sparring fra os). Husk, at du får onlineworkshoppen gratis (værdi 2.500 kr. + moms) af os umiddelbart efter din tilmelding til forløbet, hvis du ikke allerede har den. Vi forventer, at du HAR taget den når du starter på certificeringsforløbet.

 

NB. Du kan ikke ombytte nogle af ydelserne på forløbet til kontanter eller andre ydelser.

Tilfredshedsgaranti:

Vi lever af at skabe tilfredse kunder. Faktisk er det jo netop hele formålet med at arbejde med kundetyper – så JA, vi tør godt give dig en tilfredshedsgaranti, og vi lover, at vi vil have 100% FOKUS på, at du får tjent din investering hjem igen. Ellers er vi ikke selv tilfredse. Og det skal du heller ikke være.

Vi lover endvidere, at du efter hver undervisningsdag kan vælge at stoppe på forløbet, hvis du er utilfreds – og få resten af din investering tilbage.

 

Du behøver ikke at være akademiker (eller have et bestemt niveau af uddannelse) for at deltage, men vi antager at du opfylder disse tre punkter:

  1. Du er allerede god til dig fag (dvs. du er ikke nyuddannet eller netop startet i en nye branche)
  2. Du har taget vores heldagsworkshop inden du starter (du får den dog af os som en del af certificeringen, så kan nå at tage den før du starter)
  3. Du kan afsætte cirka 1 hel dag mellem hver kursusgang til at lave hjemmeopgaver samt løbende læse en bog, korte uddrag af bøger samt en række artikler. (Alt det væsentligste indhold bliver gennemgået på forløbet).

Overvejer du?

Ring 25153800 for en individuel samtale.

 

 

Majbritt Lund

Journalist og ejer af Majbrittlund.dk

Nuværende deltager Majbritt Lund udtaler:

“Indrømmet. Da jeg kørte mit kort igennem på 25K, tænkte jeg, at det var rigtigt mange penge. Men jeg vidste også, at jeg allerede nu har solgt for mere end 25.000 kroner til kunder, der var bevidste om, at jeg kendte til Kundemagneterne. Om end det ikke var den primære grund til, at de handlede hos mig. Så jeg er ikke i tvivl om, at jeg selvfølgelig kommer til at tjene de penge ind.

Især indenfor markedsføring er der jo en lang række muligheder. Og jeg kan meget bedre hjælpe mine kunder med at træffe de rette valg, når de også kender til Kundemagneterne.  

Derfor er min hjælp allerede nu mere værd for dem.

Jeg har jo fulgt Kundemagneterne som en af de første, så jeg vidste godt, at de barslede med et kursus, der ville give en certificering. Da jeg så den endelige kursusbeskrivelse, vidste jeg stort set med det samme, at jeg skulle med. Jeg overvejede at vente med at beslutte mig, men tænkte: ”Hvad skulle argumentet være for, at jeg ikke skal med?”, og jeg kom ikke på noget. Jeg gik til frokost og var faktisk en lille smule nervøs for, at der skulle blive udsolgt i mellemtiden. 

Jeg forventer at få endnu mere styr på de forskellige kundetyper, så jeg kan rådgive mine kunder bedre og dermed bedre kunne fastholde dem og samtidig selv blive bedre til at kommunikere blåt og tiltrække flere af de blå, som jeg er bedst til. Forventer også fremover at få flere kompetente Kundemagnetkolleger, som jeg kan lave fællesprojekter med. Især hjemmesider”.

Skal du med på HOLD 3 og 4 certificerede Kundemagneter, som starter august og september 2017?

Nuværende og kommende deltagere på certificeringen:

 

Vi har spurgt de første kursister, der alle er garvede virksomhedsejere, hvorfor de har tilmeldt sig certificeringsforløbet – og hvad de forventer at få ud af det:

 

“Der er penge i det”

“Jeg solgte et klippekort til en den anden dag, der var helt bevidst om, at jeg havde styr på Kundemagneterne. Og hun er ikke den første. Der er penge i det. Også selv om jeg ikke er certificeret. ENDNU. Det glæder jeg mig til at blive.”

Majbritt er med på holdet i København

Majbritt Lund

Tekstforfatter og forretningsrådgiver, www.majbrittlund.dk

“…I ramte lige plet..”

“Jeg skal certificeres, fordi I ramte lige plet i forhold til, at jeg har leget med at forsimple et personlighedsværktøj, så offentligt ansatte omsorgspersoner får noget med i bagagen, de kan bruge, når de står overfor en kunde. Den her viden om kundetyper kan give mig konkret stof nok til næste step.”

Evah er med på holdet i København

Evah Izabella Beierholm

Kunde- og trivselskonsulent, www.academyforvibrations.com

“Jeg har fra starten fulgt Jannie og Sannes råd – og det har fordoblet min omsætning”

“Til daglige driver jeg www.svanebutikken.dk og jeg har fra starten fulgt Jannie og Sannes råd – og det har fordoblet min omsætning. Nu vil jeg gerne rådgive andre i SEO og forretningsudvikling. Derfor ser jeg det som en videreuddannelse indenfor de metoder og virkemidler, som jeg VED virker..”

Hanne er med på holdet i Aalborg

Hanne Østergaard

SEO- og forretningsrådgiver, www.hanneoestergaard.dk

“Jeg ønsker at bygge ovenpå den værdifulde viden, jeg fik (og dagligt anvender) fra 1-dagsworkshoppen”

“Jeg har tilmeldt mig, fordi jeg ønsker at bygge ovenpå den værdifulde viden, jeg fik (og dagligt anvender) fra 1-dagsworkshoppen. Med en endnu dybere indsigt i kundetyperne og især i teorien og det videnskabelige grundlag bag, vil jeg føle mig endnu bedre rustet til at vejlede mine kunder til at træffe de rette beslutninger.

Jeg ønsker ligeledes at benytte forløbet til at arbejde på en idé, jeg har, til et grafisk produkt, der bygger videre på kundetyperne.”

Bodil er med på holdet i Aalborg

Bodil Tejg

Grafisk designer og fotograf, www.tejg.dk

“Det er første gang, at jeg har set så tydelige mønstre mellem segmentering og salgspsykologi på et så veldokumenteret niveau”

“Segmentering af persontyper har eksisteret i årtier, men det er første gang, at jeg har set så tydelige mønstre mellem segmentering og salgspsykologi på et så veldokumenteret niveau. Der er ingen tvivl om, at emotionel segmentering er kommet for at blive, og netop derfor er en certificering et naturligt skridt for mig og den rådgivning jeg giver mine kunder..”

Malene er med på holdet i København

Malene Palmgren

Marketing, www.palmgrenmarketing.dk

“Yderst målrettet og værdifuldt redskab til at finde og tiltrække”

“Jeg hjælper dagligt solo selvstændige kosmetologer med at udvikle deres forretning. Jeg har tilmeldt mig certificeringen, fordi jeg ønsker at implementere kundesegmentering endnu mere både hos vores kunder og hos os selv. Med Kundemagneternes kundetyper får vi nemlig et yderst målrettet og værdifuldt redskab til at finde og tiltrække lige præcis de kunder, der passer til den enkeltes forretning”

Bettina er med på holdet i København

Bettina Kirkebjerg

Forretningsudvikler, www.allurebeautygroup.dk

“Jeg vil gerne differentiere mig fra andre”

“Jeg vil gerne differentiere mig fra andre erhvervsfotografer ved at have en indgående viden om emotionel markedsføring, som betyder jeg kan rådgive direkte og inddirekte i hvilke typer billeder det er optimalt for kunden at få lavet til de forskellige medier og de enkelte sider kunden har på sin hjemmeside. Med en baggrund fra webudvikling og nu snart ekspert i emotionel markedsføring, vil jeg stå stå stærkt i mit personlige brand. Derudover er jeg som person altid i faglig udvikling, det stimulerer mit intellekt og tilfredsstiller en naturlig videnbegærlighed jeg altid har haft.

Jeg håber jeg vil få flere kundemagneter som kunder, hvilket for mig er ønske-kunder fordi vi allerede på forkant har en fælles referenceramme og forståelse for den opgave der skal løses. Ydermere håber jeg på det kan åbne op for alternative projekter og udvikling af ydelser i min virksomhed for erhvervsfotografi”.

Jette Juel Schrum er med på holdet i København (efterår 2017)

Jette Juel Schrum

Erhvervsfotograf, Jette Schrum

“En naturlig overbygning af uundværlig viden”

” 1-dags workshoppen i emotionel kundesegmentering har givet mig en håndgribelig og praktisk tilgang til kundetyperne og en forståelse af, hvorfor vi agerer og reagerer så forskelligt på input og indtryk. Certificeringen bliver en naturlig overbygning af uundværlig viden, der gør mig i stand til at rådgive mine kunder bedst muligt og udvikle nye produkter til bestemte segmenter.

For mig bliver certificeringen desuden et ekstra redskab i værktøjskassen – en styrkelse af mine kompetencer, uanset om jeg vælger at være ansat eller selvstændig”.

Anonym mediegrafiker med på holdet i Aalborg

Anonym (indtil videre)

Mediegrafiker, Kommer senere

“..fordi jeg ikke har råd til at lade være”

” Jeg har tilmeldt mig certificeringen hos Kundemagneterne fordi jeg ikke har råd til at lade være! Som professionel leverandør og sparringspartner inden for online markedsføring er det vigtigt for mig at have de bedste redskaber at arbejde med, hvilket jeg er sikker på jeg får hos Jannie og Sanne.

Jeg forventer at få redskaber der betyder jeg i endnu højere grad kan hjælpe mine kunder med at tiltrække flere af deres ynglingskunder gennem en mere målrettet markedsføringsindsats”.

Judith er med på holdet i Aalborg

Judith H. Jensen

Indehaver, Grafiisk.dk

“..ofte er kunden ikke selv klar over hvem målgruppen er”

“Jeg brænder vildt meget for at kunne hjælpe mine kunder bedst muligt. Jeg møder dog ofte en frustreret virksomhedsejer som siger: ”Mit webbureau siger jeg skal have taget nye billeder”. Uden anden instruktion end “nye billeder” vil det være lidt en tilfældighed om de nye billeder passer til kundens målgruppe. Men ofte er kunden ikke selv klar over hvem målgruppen er – og ej heller hvilke billeder der mangler. Jeg synes ikke det er godt nok bare at lave nye billeder og sige ja-tak til kundens penge, hvis han/hun kun får friske billeder.   

Jeg drømmer om at jeg gennem certificeringen bliver endnu dygtigere til at guide mine kunder i at få truffet et godt valg omkring kundetype og dermed hvem vi skal påvirke med de nye billeder. Dermed kan billederne føre til mersalg, og det vil være en god investering at hyre en fotograf”.

Johny er med på holdet i Aalborg

Johny Kristensen

Fotograf, Johny Kristensen

“Da konkurrencen er ret hård på sociale medier, så er det vigtigt at have alle fordelene”

“Jeg har tilmeldt mig certificeringen, fordi jeg allerede kan se værdien i det ved det jeg har lært på 1-dags workshoppen online. Og da jeg til dagligt arbejder med sociale medier og hjemmesider, så kunne jeg hurtig måle en effekt af de små ændringer jeg lavede. Og da konkurrencen er ret hård på sociale medier, så er det vigtigt at have alle fordelene. Samtidig kan jeg se, at det passer helt i tråd med et nyt koncept jeg er ved at lave. Så jeg forestiller mig, at både jeg og mine kunder får rigtig meget ud af det. Glæder mig meget til at komme i gang”

Jesper er med på holdet i København

Jesper Hugh

Multimediedesigner & konceptudvikler, www.efekt.dk

“Jeg glæder mig til at blive kundemagnet-ekspert”

“1-dagsworkshoppen og onlineworkshoppen har betydet næsten alt for, hvor min virksomhed www.caretogrow.dk er i dag, og det har gjort det meget lettere for mig at træffe beslutninger og kommunikere til mine kunder. Jeg har tilmeldt mig certificeringen, fordi jeg gerne vil give det videre til mine selvstændige kunder i mentorforløbene.

Jeg forventer at blive superskarp på de 4 kundetyper og få dybdegående forståelse for alle detaljerne og teorien bag kundemagnetmetoden, så jeg kan skabe (endnu) bedre og endnu hurtigere resultater med mine kunder.

Jeg glæder mig til at blive kundemagnet-ekspert og samarbejde med jer.”

Anne Pernille er med på holdet i Aalborg

Anne Pernille Fischer

Mentor, sparringspartner og coach, www.caretogrow.dk

“Det hele giver pludselig meget mere mening”

” Siden jeg deltog i et af Kundemagneternes gratisoplæg, har jeg været ovenud begejstret for teorien, metoderne og tilgangen til det at sælge gennem emotionel tiltrækning. Med deres online-forløb og den ”Hemmelige” Facebookgruppe giver det hele pludselig så meget mere mening, men for mig er det ikke helt nok.

Det er det en certificering, som jeg virkelig godt kunne tænke mig, da jeg ser den som et meget konkret middel til at styrke min viden og mine evner til at gøre min og andres markedsføring endnu skarpere. Og ikke mindst mine argumenter omkring, hvad der virker og hvorfor. Det ser jeg netop, at denne certificering kan styrke mig i, hvorfor jeg gerne være specialist i at rådgive i de fire emotionelle kundetyper”.

Ragini er med på holdet i Aalborg

Ragini Kastberg

Karrierecoach og webdesigner, Webklar.dk og Jobtimize.dk

“Da han – en midaldrende it-konsulent – spurgte mig, om jeg var bekendt med Kundemagneterne, blev jeg lidt overrasket..”

” I januar talte jeg med en kunde om den hjemmeside, vi skulle til at lave til hans nystartede firma. Da han – en midaldrende it-konsulent – spurgte mig, om jeg var bekendt med Kundemagneterne, blev jeg lidt overrasket. Heldigvis kunne jeg svare ja, og vi kunne tale sammen om, hvilke af kundetyperne, han skulle tale til.

Der gik det virkelig op for mig, hvor effektivt et værktøj Kundemagneterne tilbyder. Vi kunne meget præcist diskutere, hvad der ville være den rigtige løsning for ham – uden misforståelser.

Kort tid efter var jeg på en workshop med Jannie, og her blev jeg overbevist om, at certificeringen måtte være det næste trin. Jeg har ikke før investeret i mig selv på den måde, men der var ikke rigtig nogen vej uden om…noget i mig ville bare med.

Jeg glæder mig til ikke kun at have et overfladisk kendskab til kundetyperne, men virkelig at få det ind under huden. I forvejen arbejder jeg med mine kunder omkring deres målgrupper og indhold, men jeg skal have det bedre beskrevet og integreret i mine projekter.

Og så er det jo ekstra flødeskum på kagen, at jeg kommer til at møde en gruppe af mennesker med samme interesse i at lære nyt!”

Bolette er med på holdet i København (efterår 2017)

Bolette Obbekær

Designer og underviser, www.bedreweb.dk

“Faktisk kan jeg slet ikke lade være med at melde mig til”

” En certificering i emotionelle kundetyper får alting til at falde i hak for mig. Det går op i en højere, meningsfuld enhed med måden jeg i forvejen tænker og arbejder på. Faktisk kan jeg slet ikke lade være med at melde mig til. Og jeg er overbevist om, at det er et nyttigt og værdifuldt supplement til min faglighed.”

“Jeg kan hjælpe kunden til en endnu stærkere, troværdig og vedkommende formidling, når jeg kombinerer min ekspertise i storytelling og klar kommunikation med en specialviden om emotionelle kundertyper – både som konsulent og underviser.”

Tina er med på holdet i Aalborg (forår 2017)

Tina Andersen

Journalist, cand.public med speciale i fortælling, ekstern lektor og indehaver, www.andersensbureau.dk

“…kan allerede nu se en enorm respons, når jeg rammer en farve “rent” 

“Det er især på mit online magasin, jeg indtil videre har oplevet en helt anden interesse og gennemslagskraft ved at arbejde bevidst med gule budskaber, historier og billeder.

Jeg har kun lige kradset i overfladen – men kan allerede nu se en enorm respons, når jeg rammer en farve ”rent”. (Så rent som man nu kan med workshoppen i bagagen.)

Certificeringen vil give mig nogle redskaber, jeg kan bruge i fht. min grafiske virksomhed. Det skal gøre mig skarpere på at vinkle layout, rådgivning og ord mere bevidst og præcist end jeg gør nu – så jeg kan tilbyde mine kunder løsninger med et ekstra lag, der giver større respons”.

Birgitte er med på holdet i Aalborg.

Birgitte Schødte

redaktør og grafisk designer , B-logic / G2M Magasin

Få BONUS hvis du betaler kr. 25.000 + moms på én gang!

Vælger du engangsbetalingen på kr. 25.000 kr. + moms, får du i bonus et 2 timers personligt sparringsmøde. Værdi kr. 4.000 + moms.

Du kan også vælge at betale i 6 rater á kr. 4.167 + moms

Du kan vælge at betale i 6 rater á kr. 4.167 + moms over 6 måneder (som starter når du tilmelder dig). I alt kr. 25.000 + moms.

FAQ om certificeringen:

 

Herunder vil vi løbende besvare de spørgsmål vi får om certificeringen. Send os endelig dit spørgsmål, hvis du ikke finder svaret her. Skriv til mail@kundemagneterne.dk, så bringer vi snarest svaret her.

 

Hvad er forskellen på at have taget en éndagsworkshop i kundetyperne og certificeringsforløbet?

 

Det er to helt forskellige ydelser. På en endagsworkshop lærer du at udvælge din egen kundetype, udarbejde din egen markedsføringsstrategi og at benytte kundetyperne i din egen virksomhed.

På certificeringsforløbet gør vi det muligt for dig at arbejde professionelt med kundetyperne med dine kunder. Dvs.:

  1. Du må markedsføre dig med, at du er certificeret (derfor godkendt af os).
  2. Vi markedsfører dig også (på vores hjemmeside, i kommende udgaver af workbooks til vores endagskursister mm.).
  3. Du kommer til at lære mere om kundetyper på generelle områder: Nyhedsbreve til typerne, annoncer til typerne, opslag på sociale medier til typerne, overskrifter til typerne, artikler til typerne, PR til typerne, foto til typerne, hjemmesider til typerne, styling til typerne, indretning til typerne osv.
  4. Du bliver i stand til at koble dit eget område med typerne, fordi du lærer kundetyperne så indgående at kende, at du selv i forskellige situationer kan analysere dig frem til om noget er rødt, gult, blåt eller grønt.
  5. Du får et netværk af ligestillede ambitiøse kundetype”nørder”.
  6. Du får vores second opinion på 2 opgaver.
  7. Du bliver trænet skriftligt, mundtligt og løbende i lukket eksklusivt sparringsforum i at anvende kundetyperne i dit arbejde.
  8. Du får 6 undervisnings- & eksamensdage.
  9. Du får unik affiliateaftale, hvor du kan give dine kunder adgang til fordelagtige priser på Kundemagneternes onlineprodukter.
  10. Du får undervisningsmaterialer, som KUN certificerede har adgang til.
  11. Du får undervisning i de ca. 200 siders uddybende teori og videnskabelige artikler, som ligger til grund for Kundemagneternes kundetyper.
  12. Du får endvidere vores hjælp til at tjene din investering hjem igen.

Hvilken baggrund er kundetyperne udviklet på?

Kundetyperne er baseret på forskellig teori. Du kan se de teoretiske referencer her på siden under “segmentering og kundetyper” https://www.kundemagneterne.dk/publikationer/. Helt konkret har vi kombineret forskellige teorier baseret på emotionel segmentering (eks. en spørgeskemaundersøgelse fra et Hollandsk bureau og hjernemålinger fra en tysk forsker).

Dernæst har vi kombineret det med teori om emotionsregulering og identitetsfortællinger. Herudfra har vi videreudviklet kundetyperne baseret på egne undersøgelser. Vores egne undersøgelser består blandt andet af spørgskemaundersøgelser, observationer, forskningsbaserede casestudier (egen forskning) og testet forskellige tiltag på og med en lang række forskellige virksomheder.

Helt konkret, så har vores kundetyper et dybdegående teoretisk fundament samtidig med, at vi konkretiseret de enkelte typer til et helt lavpraktisk niveau, hvor vi eksempelvis helt præcist kan sige: Hvilke sociale medier, nyhedsbreve, blogindlæg, event, annoncer, tekst, grafik, indretning, blomster, farver, grafik, billeder, udtryk, logoer osv. de bliver tiltrukket af.

 

Hvorfor giver I det hele væk – dvs. alt det I har brugt 3 år på at opbygge?

Det er korrekt at vi har brugt 3 år på at nå dertil, hvor vi er i dag. Men vi har “kun” nået at udvikle en brøkdel af de produkter vi har i støbeskeen. Ved at dele ud af viden om kundetyperne får vi dels flere ambassadører og flere kompetencer i spil og dermed er vi flere, der kan udbrede kendskabet til kundetyperne – og dermed efterspørgslen. Som vi ser det går der ikke noget af os ved at eksempelvis en fotograf ved alt om kundetyperne. Vi er jo ikke selv fotografer. Og fotografen bliver ikke os (med tilsammen 31 års praktisk salgserfaring) af at deltage på certificeringen.

Det vil også stadigvæk være os selv, der underviser i heldagsworkshoppen ud fra vores workbook. Certificerede får blot adgang til opgavearkene og kundetypebeskrivelsen for at kunne give disse til egne betalende kunder ifm. egen opgaveløsning.

Så det er derfor.

Hvis du stadigvæk er i tvivl om det er noget for dig, så er du altid velkommen til at skrive til os på mail@kundemagneterne eller ringe til Jannie på 25153800.