Kan kritik være genial?

Kritik er normalt negativt… i den seneste tid har jeg observeret at en del SAS-ansatte kritiserer Norwegian på Norwegians egen Facebookside.

Kritikken har især gået på at man skal betale ekstra for kufferter og hvis man ønsker at vælge en bestemt plads. SAS medarbejderne har slået på at hos SAS er alt inkluderet – også avisen og kaffen.

SAS medarbejderne har deltaget i debatten (inde på Norwegians Facebookside) med deres private profiler – dvs. det er ikke umiddelbart synligt at det er SAS, der står bag.

Det synes jeg simpelthen ikke er ordentligt.

Derfor blev jeg også EKSTRA glad da jeg så hvordan Norwegian på en utrolig elegant og genial måde svarer igen ved at optage skjult kamera ved personer, der er ved at tjekke ind.

De spørger dem om de er interesserede i at betale ekstra for alverdens tillægsydelser.

Deres reaktioner er SÅ sjove – og fremhæver på fineste vis de USP (unique selling proposition) som Norwegian har. Kopier og indsæt linket i browseren og vurdér selv:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=C7XeZ2zXWTo]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=c-HmeW9lltc]

Jeg elsker det!!!

Hvad synes du? Og kunne du blive inspireret til at håndtere evt. kritik fra dine konkollegaer?

Mange hilsner

Jannie