Jeg deltog i et genialt markedsføringsstunt i går (vælger at se bort fra at der blev markedsført til børn):

Vores 6 årige skulle starte som FDF’er i Støvring (en lille by med under 10.000 indbyggere).

På skolen havde samtlige børn modtaget et spændende “skattekort”, som der selvfølgeligt var blevet talt en del om i dagene op til.

I en time før sæsonstart hos FDF/FPF var der skattejagt/orienteringsløb rundt i byen til seks forskellige poster, hvor vi “vandt” balloner, snobrødspinde, dej, pølser & skumfiduser.

Alle disse synlige ting slæbte vi med fra post til post. Det siger sig selv at der var mange der gloede spørgende efter os og forsøgte at regne ud hvad der foregik?

1175549_10200836465047306_1947885247_n

Posterne var selvfølgelig placeret de mest synlige steder: Ved kulturhuset, ved skolen, ved Brugsen, i hovedgaden (foran pizzariaet) og ved stationen.

Synes det var virkeligt genialt at få en masse nye kunder til at være synlige i gadebilledet på denne måde.

Hvordan kunne du gøre noget lignende – altså:

  • Målrette dit budskab lige ind i hjertet på målgruppen (skattekortet uddelt på skolen)
  • Få målgruppen til at tale om din event i dagene op til (spændende indbydelse om troldmænd, snedige alarmer, klistrede edderkoppespind, skat… osv. så dem der ikke skulle med følte de gik glip af noget)
  • Gøre eventet synligt i gadebillede en time før opstart, så evt. last-minute-deltager kunne nå at komme i tanke om det (ca. 40 voksne og børn, der vader rundt i midtbyen med blå balloner og dej og pølser i poser bundet på 1,5 lang pind)
  • Sikre at de potentielle kunder også køber noget (sørge for at første gang var en festlig publikumssucces – og der blev uddelt sedler til de to næste spændende arrangementer: Hvilken 6 årige vil gå glip af “Labyrint i solsikkemark” og “Sørøverdage”)

Jeg tænker ihvertfald at der var masser af inspiration til næste event – hvad gør du?