Selvfølgelig har du en Facebookprofil – men har du også en Facebookside til din virksomhed?

Hvis ikke, skal du overveje om din målgruppe også er herinde (og så får du måske brug for et grundkursus i at bruge Facebook kommercielt – f.eks. hos Janne fra Den Skaeve Vinkel, som jeg anbefaler varmt).

Hvis du allerede har en Facebookside, kan du med fordel overveje at vælge et andet navn til din side – end netop dit firmanavn ( du kan nå at ændre det hvis du har under 200 fans).

Fordele ved at finde på et andet navn end dit firmanavn, når du vælger Facebooksidenavn:

 

– Hvis du vælger et navn, der beskriver hvilket UDBYTTE du tilbyder og måske også FRISTER eller har HUMOR er der større chance for at nye bliver nysgerrige og “liker” når de ser at andre synes godt om dig.

– Din fanskare vil løbende vokse nærmest af sig selv – især med det nye felt i øverste højre hjørne af Facebook. I modsat fald (hvis du har et typisk firmanavn som sidenavn) vil du formentlig løbe ind i “200-muren” dvs. at antallet af “likes” stagnerer når dine cirka 200 venner og familier, har syntes godt om siden. Det er lige præcis derfor at mange mister håbet om at Facebook kan anvendes kommercielt!

– Facebook giver mulighed for at du kan vælge at skrive (på andres sider) SOM din side. Dvs. at jeg (der har siden FLERE KUNDER – JA-TAK v/Jannie Ilum Gade)  har mulighed for at kommentere (og dermed automatisk efterlade link til min egen side) overalt hvor jeg synes at budskabet vil være passende. Rigtigt udnyttet er dette en GENIAL og GRATIS mulighed for at du kan markedsføre dig, der hvor din målgruppe befinder sig (men gør det nu kun hvor det er relevant – det er så irriterende med dem, der bare “smider” deres egoistlinks overalt!).

Ulemper ved ikke at bruge din firmanavn som sidenavn:

– Du er nødt til at være meget tydelig som sideejer, da den troværdighed, der ellers følger med dit navn og firmalogo, ikke automatisk følger med! Vær derfor ekstra grundig med udfyldelse af oplysninger (især den tekst, der vil blive vist på under profilbilledet) på siden og overvej at vælge dit eget billede som profilbillede til at starte med!

– Du skal selv løbe markedsføringen i gang. F.eks. via omtale på din private profil, i dit nyhedsbrev, på din blog, på din hjemmeside, i dit netværk, i dit salgsmateriale osv. Men ok – det skal du jo med alle nye sider!

Eksempler på sidenavne jeg synes er velvalgte fordi de enten er humoristiske, informative, lokkende eller fortæller om udbyttet:

  • Den skæve vinkel – gør dig og kunderne tættere
  • MISSWORD – vi har de ord du lige mangler
  • Få succes med din FB-side m/Dorte Lytje
  • DIVA <3 POWER
  • Snyd dig glad
  • Travle kvinders guide til mere tid
  • Mit bedste karriereråd

Jeg håber du har fået blod på tanden, mht. at finde det helt rigtige navn til din Facebookside.

Husk at hvis du mangler en Facebookrådgiver, kender jeg adskillige, der kan anbefales!

God arbejdslyst!

Mange hilsner

Jannie Ilum Gade