Dagens ord er skrevet af Sanne Dollerup, Forsker og Kundemagnet

Forestil dig, at du er ved at bage en lækker kage

Da du står midt i det hele opdager du, at du mangler jordbær!
De jordbær du har købt er allerede blevet dårlige.
(Seriøst, hvad er der med jordbær – hvorfor bliver de så hurtigt dårlige?? Nå… videre med historien)

Hvad gør du så?

Jamen, du VED at jordbær har en sød og syrlig smag, så du ville nok vælge et andet bær.
Det ved du, fordi du gennem livet har lært om forskellige smage, hvad der smager ens, at jordbær er et bær – og hvad der udover jordbær også er et bær.

 

Nu skal du forestille dig….

at du ikke vidste særlig meget om jordbær.
Og i sidste uge hørte du en der fortalte dig, at hun havde fået en fisk, som bare SMAGTE fantastisk. Hun anbefalede alle, at de skulle smage den dejlige fisk.

Derfor tænker du – Jeg putter fisk i kagen. Er der smart? NEJ. Hvorfor? Fordi fisk IKKE smager godt i en kage.

Og det er præcis det der kan ske, når du overfører noget der virker i én virksomhed til din egen virksomhed. Måske er du heldig, at det var noget, der også passede i din virksomhed. MEN det kunne også være, at du er ved at putte fisk i en kage.

DERFOR MÅ DU ALDRIG TAGE RÅD FRA ANDRE MED BEGRUNDELSEN “DET VIRKEDE I MIN VIRKSOMHED”!!

 

Hvad skal du så gøre?

Du skal sikre dig, at det råd du får kan overføres til din virksomhed.

Derfor skal du stille dig selv spørgsmålet:

 

Sælger du det samme som den, der giver rådet?

Har I de samme kunder?

Ligner du – personlighedsmæssigt – den person, der rådgiver dig?

Tilbage til dig og din kage

Hvis du kan svare “JA” til det, så kan du godt tage mod rådet.

Hvis du svarer “NEJ” til mindst én af de 3, så MÅ DU FOR GUDS SKYLD IKKE BARE OVERFØRE DET TIL DIN VIRKSOMHED.

Virksomheder er nemlig forskellige.

Kunder er forskellige.

Produkter er forskellige.

Der er derfor, at redskaber i Kundemagneterne BÅDE er baseret på egen ERFARING (vi har tilsammen 31 års praktisk erfaring med salg og markedsføring) og VIDEN. Vores viden er baseret på forskning, der er udarbejdet gennem undersøgelse af mange tusinde virksomheder. IKKE bare én.

 

Derfor ved vi, hvilke ingredienser der passer i DIN kage