Mundtligt har jeg altid klaret mig glimrende. Men skriftligt fortalte lærerne (i folkeskolen) at det gik knap så godt fordi jeg var for fantasifuld og for lidt faktuel. Så det troede jeg på.

Indtil jeg mødte Christina Klitsgaard.

Siden har jeg fordoblet min omsætning. Ved at skrive…

Efter at have set en lillebitte Facebook-annonce af en smuk mørkhåret kvinde med en besnærende tekst besluttede jeg at NU ville jeg lære at skrive. Mine forventninger var skyhøje. For når en (for mig) ukendt kvinde kunne friste mig til at bruge cirka 6000 kr. (fly og workshop) ved at skrive 3-4 korte linier, så måtte hun kunne noget!

Allerede inden formiddagspausen var jeg overbevist om at investeringen var rigtig. Det første vi skulle var at skrive et auto-svar til vores e-mail, en sms til en veninde samt en Facebook-opdatering. Om hvad vi lavede i dag.

Jeg tænkte: “Smart – så får hun os til at sidde og markedsføre hende”. Men det var hverken (hoved-)formålet eller det bedste. Det bedste var at jeg tydeligt kunne se forskellen på når jeg skrev “privat” og når jeg skrev “business”.

Og at hun tvang mig til at erkende at der ikke burde være forskel. At jeg skulle turde at være MIG. Også når jeg skriver.

Det var en enorm øjenåbner, for mig der er blevet solidt skolet (efter 5 år på handelsskoler og erhvervsakademiet) i at skrive “forretningssprog”, som jo er upersonligt, formelt og ensartet. Problemet er at det er meget lidt sælgende.

Det fik mig til at overgive mig og bare skrive efter hjertet (med stor hjælp fra hendes fantastiske metoder og teknikker). Samme aften skrev jeg mit første RIGTIGE nyhedsbrev. Det blev en STOR succes.

Allerede året efter havde jeg 900 virksomheder på min nyhedsbrev-liste og min omsætning var fordoblet.

I dag er mit nyhedsbrev mit mest effektive redskab til at tiltrække flere kunder, når jeg har brug for det.