(Billedet: Fra et internt “salgsmøde” i Kundemagneterne)

 

Vi får indimellem spørgsmålet: Hvornår ved jeg at jeg er kundemagnetisk??

En SMS, jeg (Jannie) netop har modtaget, fik mig til at spekulere over svaret…. og det gik op for mig at der kan være masser af tegn lige foran næsen, uden at du nødvendigvis opdager det. Fordi det er en gradvis process fra den “gamle måde” til den “nye måde” at tænke og udføre salg på.

Og fordi det er blevet “hverdag” at du er kundemagnetisk (nu).

Når du er kundemagnetisk, føles det bare naturligt og rart at have med kunder og salg at gøre.

Du glemmer egentlig hvor besværligt og smertefyldt, det var før i tiden.

Du ved hvilke “knapper du kan trykke på” for at forøge salget.

Og gode ting “sker bare” for dig.

 

 

En utrolig vigtig pointe er at når du er kundemagnetisk, begynder der at ske gode ting for dig UDEN AT DU FØLER AT DU GØR ANDET END AT VÆRE DIG.

F.eks. at nogen:

  • omtaler dig for potentielle kunder
  • beder dig skrive en artikel til din målgruppe i deres magasin
  • tager andre med til dit foredrag
  • giver dig en god idé
  • tilbyder at hjælpe dig
  • vil give dig brugbar feedback
  • sender dig en skøn uopfordret reference
  • opsøger dig fordi de vil samarbejde
  • “opdager dig” selv
  • Og og og.

Jeg synes faktisk at det føles lidt som at få ekstra medvind på cykelstien – eller at svømme MED strømmen. I stedet for at knokle imod strømmen eller op ad bakken (som jeg følte jeg gjorde da jeg arbejdede som “traditionel Sælger” i godt 17 år.

Nu jeg lige sidder og tænker over det, så er der bare den seneste uge sket følgende:

 

For en uge siden blev jeg spurgt om jeg havde lyst til at skrive en artikel til Iværk & Væksts nyhedsbrev og magasin:

 

(Billedet: Uddrag fra nyhedsbrevet hvor artiklen allerede har været omtalt).

Nyhedsbrev fra Iværk & Vækst om Jeg ved jeg er kundemagnetisk

 

 

I fredags modtog jeg en mail fra skønne Jette, der for nyligt har skiftet branche, men allerede har fået rigtigt godt gang i sin nye branche (ved at benytte de kundemagnetiske redskaber hun fik på 3-trinsforløbet – såsom kundetyperne)….

 

(Billedet: Screenshot af Jettes mail, hvor hun fortæller om de seneste nye ordrer og hvor godt hun trives nu)

Skærmbillede 2016-04-07 kl. 10.21.59

 

 

I forgårs holdt jeg foredrag i København. Bagefter kom en tidligere kursist ind i lokalet for at fortælle mig at hun samme dag skulle afholde sit 4. “frikadelle-foredrag” for offentlige beslutningstagere (som var én af de ideer hun fik på vores sparringsmøde)….næste dag ringer hun mig op for at give os en god ide´til et produkt vi kunne lave sammen..

 

I dag har jeg modtaget en sms fra Hanne, der lige har fået en super idé hun ville give os…. og det var derfor jeg fik ideen til dette blog-indlæg, som jeg i øvrigt har tid til at skrive, fordi vores kundemagnetiske online salgsplatform håndterer salgsopgaven imens (f.eks. tikker der tilmeldinger på nyhedsbrevet, forespørgsler og ordrer ind imens jeg skriver dette).

 

(Billedet: Hannes SMS til mig i dag)

Idé fra Hanne om "Jeg ved jeg er kundemagnetisk"

 

Jeg ved jeg er kundemagnetisk når:

Så mit bedste svar på spørgsmålet vil være:

Du ved du er kundemagnetisk når salg føles let og sjovt – og du oplever at du ikke længere er alene om at sprede ringe i vandet – og udvikle din forretning!

Jeg vil blive vældigt glad hvis du vil dele DINE erfaringer med hvordan du konkret oplever og/eller føler dig kundemagnetisk herunder??

Mange hilsner

Jannie

 

PS

Du kan lære alt hvad du behøver at vide for selv at kunne lægge en kundemagnetisk slagplan, på bare én dag. Læs alt om det her.