Har I brug for en individuel salgs- & markedsføringsløsning?

 

Opbyg stærke kunderelationer gennem målrettet kommunikation til emotionelle kundetyper. I får mere loyale kunder og en effektivisering af jeres salg og markedsføring

Vil I høre, hvad vi bidrage til jeres succesfulde markedsføring, så kontakt os på mail@kundemagneterne.dk

Foredrag om personligt salg & markedsføring

Foredraget er specielt for frisører, ejendomsmæglere, bankrådgivere, sælgere, butiksejere/-ansatte, som ønsker mere tiltrækkende og effektfuld markedsføring..

Pris fra 9.500 kr. + moms

Workshop om markedsføring til emotionelle kundetyper

Workshoppen er specielt for reklamebureauer, webudviklere, webshopejere, grafikere, marketing – og salgsafdelinger.

Pris fra 15.000 kr

v

Strategisk rådgivning om salg og markedsføring

Strategisk rådgivning er for jer, som ønsker en køreplan for at skabe endnu bedre resultater for jeres salgs- og markedsføringsindsatser.

Priser fra 25.000 kr. + moms

 Her kan du se et udsnit af vores kundecases: 

Skræddersyede foredrag, præsentationsmappe og messestand for brancheforeningen Floradania

Floradania startede med at booke et foredrag om kundetyper i forhold til plantebranchen. På baggrund af egne undersøgelser præsenterede vi, hvilke planter de forskellige kundetyper køber, og hvordan de kan sælge mere til dem.

Hertil designede vi en præsentationsmappe, hvor de forskellige kundetyper var beskrevet, der var billeder af deres hjem og et udsnit af de planter, som de typisk ville købe.

Vi designede samtidig en messestand på 75 kvadratmeter, som var målrettet den blå kundetype. Her var blandt andet VIP område, butler og invitationer til særlige udvalgte.

 

“Erfaringen med Kundemagneterne som konsulenter har udelukkende været positiv. Igennem hele processen har der været engageret, professionel hjælp at hente, samt idérige forslag der endte med nye, spændende løsninger. Kundemagneterne tilbyder et godt mix af det teoretiske præsenteret med praktiske erfaringer og resultater, der gør indholdet nemt at forstå og dermed langt mere anvendeligt.

Vi har oplevet meget positive tilbagemeldinger fra branchen efter foredraget som f.eks.: ”Det er noget af det bedste og mest konkrete input, vi har fået i nyere tid”. ”Det var et super godt foredrag, helt klart noget vi kan bruge fremadrettet”.”

Anna Marie Nielsen

Floradania

Salgs- og markedsføringsstrategi og løbende rådgivning for Nemtilmeld

Nemtilmeld fik udarbejdet en salgs- og markedsføringsstrategi med udgangspunkt i at sælge de gule og blå kundetyper. Fokus var på at få klare retninglinjer for valg af farverne, ord, billeder, medier og grafik i alle markedsføringsprodukter, så de gule kunder ville blive emotionelt tiltrukket af designet.

Efterfølgende fik Nemtilmeld løbende rådgivning relateret til deres daglige markedsførings- og salgs beslutninger. Det var alt fra “Er det her en gul sætning?” til “hvordan skal vores messestand være?”.

“Den konkrete effekt af at arbejde med Kundemagneterne har været, at vi har fået en automatiseret salgsprocess. Kunderne kommer oftere af sig selv og selv bestiller det de har brug for. Så kan vi bruge tiden på at hjælpe de kunder, der har købt vores produkt og forbedre produktet. Det betyder at kunder bliver længere, og det er godt når vi sælger abonnementer.

Dejlige eksempler er når Eventyrsport, Spejdersport, Danmarks Statistik, og forskellige ministerier af sig selv bestiller på hjemmesiden uden, at vi skal have fat i dem inden.”

Thomas

Direktør, Nemtilmeld

Foredrag og Workshop for Iværk & Vækst messerne

Vi har gennem en årrække leveret foredraget “Markedsføringssucces på mikrobudget” og workshoppen “Sådan sælger du uden at være sælger-Helge” på Iværk&vækst messen i Aalborg og København.

Foredraget “Markedsføringssucces på mikrobudget” handler om, hvordan det er muligt at tiltrække flere kunder ved at henvende sig direkte til én kundetype. Foredraget er en blanding af konkrete eksempler, cases og anvisninger.

Workshoppen “Sådan sælger du uden at være sælger-Helge” er en personlig beretning om ikke-salg med tilhørende øvelser. Workshoppen er en kombination af øvelser, historier, cases og anvisninger.

 

“Kundemagneterne formår både at servere budskabet i øjenhøjde, men fremfor alt også at gøre budskabet konkret, enkelt og brugbart. 

Kundemagneterne var blandt de indlægsholdere, der scorede højst i tilfredshedsundersøgelsen blandt de besøgende. Flere skrev, at det mest værdifulde ved deres deltagelse var: At være til foredrag/deltage i workshoppen hos Kundemagneterne.

At arbejde med Kundemagneterne er altid professionelt og smidigt samarbejde. Der leveres med entusiasme, smil og ambition og med fokus på resultater og handling, som er et perfekt match til ambitionerne for Iværk&Vækst.

Eva Vedel

Projektleder, Iværk&Vækst

Workshop med udarbejdelse af persona for Globaltools

Til Globaltools.dk har vi afholdt en workshop for deres medarbejdere. De havde på forhånd arbejdet med den grønne kundetyper i forhold til deres markedsføring, så målet med workshoppen var at skabe en ensartet kommunikation.

Under workshoppen skulle medarbejderne udarbejde en persona. Her fik alle en række blade, hvor de skulle finde ”grønne” personer. Efterfølgende skulle de sammen finde et billede på en person, der kunne være et grøn kunde. På den måde lærte de kunderne meget bedre at kende og dermed også, hvordan de bedst kommunikerer til dem fremover

Efter foredraget fik de tilsendt plakater med den persona, som de sammen havde udformet.

Vi er meget tilfredse med den professionelle tilgang og vi er tilfredse med at få overblik over, hvad der virker i hverdagen – særligt nogle konkrete redskaber som virker over for de grønne kundetyper.

Vores medarbejdere har været positive stemte, og det har været godt, at der er sat fokus på de grønnes præferencer – og hvad netop disse kundetyper foretrækker

Effekten har været, at vi fået en bekræftelse af, at når vi arbejder i én retning, så tiltrækker vi de kundetyper vi sigter imod. Det bedste har været, at vi har kunne ensrette vores kommunikation og fået en fællesnævner for alt, hvad vi gør i virksomheden.

Stefan Berg

Direktør, Globaltools

Foredrag for DOFK´s medlemmer

Danmarks organisation for selvstændige frisører & kosmetikere bookede os til at  holde 3 foredrag for i alt 56 frisører. Foredraget handlede om, hvordan frisører og kosmetologer kan sælge mere ved at målrette deres markedsføring, produkter og saloner til én kundetype. Vi viste eksempler på forskellige saloner, som gør netop dette.

Samtidig fortalte vi om hver kundetype med udgangspunkt i, hvordan frisører og kosmetologer helt konkret kan gøre små ændringer, som vil gøre de enkelte kunder meget gladere – og selvfølgelig mere loyale.

”56 frisører deltog i weekenden i en work-shop med Kundemagneterne. Tilbagemeldinger fra deltagerne var særdeles positive. Pludselig var spørgsmålet om man var en rød, gul eller grøn kunde en væsentlig brik i den videre dialog denne weekend.

Vi kan kun sige, at Kundemagneterne sørgede for et meget spændende og lærerigt indlæg.”

Connie Mikkelsen

Formand, DOFK

Workshops på Marketing Camp og Digital Markedsføring

Vi har afholdt workshops på MarketingCamp og Digital Markedsføring. Vores workshops var en blanding af viden om kundetyper og konkrete råd til, hvordan deltageren kunne bruge den viden i praksis. Der var fokus på resultater, teori, viden og redskaber.

I slutningen af dagen holdte vi også et kort oplæg for alle deltagerne, hvor vi gav dem et hurtigt indblik i, hvorfor kundetyper er altafgørende i salg og markedsføring.

”Jeg har brugt Jannie og Sanne som oplægsholdere på konferencerne MarketingCamp og Digital Markedsføring. Og jeg kommer til at bruge dem igen og igen! De har en helt fantastisk konkret og ligefrem måde at formidle deres viden på. Noget man kun kan når man er 100% inde i sit stof, er kvik og dygtige formidlere.

Og det er ikke kun min oplevelse. Det har jeg også kunne læse mig frem til, af evalueringerne fra hundrede af glade konference deltagere.”

Ib Potter

Lejrchef, MarketingCamp

Workshop for Freelancegruppen under Dansk Journalistforbind

“Jannie llum Gade har holdt kundemagnetisk foredrag for FreelanceGruppens medlemmer på FreelanceSeminar 2017. Alle deltagere blev stærkt inspireret af de grundlæggende tanker bag konceptet, de klare budskaber og Jannies smittende begejstring, der tydeligt var båret af stor erfaring, viden og professionalisme”.

Marianne Bækbøl, seminaransvarlig.
Dansk Journalistforbund

Workshop med Dorte Lytjes medlemsklub

Vi har afholdt heldagsworkshop i Dorte Lytjes kundeklub med gennemgang af de 7 trin til at blive kundemagnetisk.

”Jeg havde glæden af at have Kundemagneterne på besøg i min medlemsklub, og det var en fornøjelse!

Faktisk var det et medlem som ønskede Kundemagneterne som emne til workshop, så jeg tog straks kontakt. Deltagerne har haft SÅ meget glæde af workshoppen, og jeg hører dem stadig omtale det i vores gruppe. Jeg fornemmer at alle har brugt det de lærte rigtig meget i deres business, og ville elske at invitere Kundemagneterne indenfor i min klub igen.”

Dorte Lytje

DorteLytje.com

 

Skriv til os her, hvis I vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe jer

2 + 4 =

Vide mere om os?
Høre mere om kundetyperne?