Markedsføringsplan

 

Skal du overhovedet have en markedsføringsplan?

 

En markedsføringsplan er en samlet plan for, hvad du skal gøre, og hvad du ikke skal gøre, når det gælder markedsføringen af din virksomhed med henblik på at tiltrække kunder – og sælge til dem!

Eksempelvis vil der typisk stå, hvilke markedsføringskanaler du skal benytte, hvilken målgruppe du skal fokusere på, hvilken persona din markedsføring skal skræddersyes til, hvilken slags budskaber, symboler og billeder du vil få mest ud af at benytte osv.

Det vil være en stor hjælp for dig at kunne vise din markedsføringsplan til dem, der skal hjælpe dig med din markedsføring. F.eks. din fotograf, grafiker, tekstforfatter, søgemaskineekspert, programmør, stylist, reklamebureau osv.

Derved forstår de bedre, hvordan de kan hjælpe dig – og du bør få en lavere regning, da I ikke skal bruge en masse tid sammen på at afstemme jeres holdning til og viden om din målgruppe (som man normalt gør i en opstartsprocess).

Her viser Sanne den kundemagnetiske markedsføringsplan, som du lærer at udarbejde på online workshoppen.

Kort sagt er en markedsføringsplan en ramme, som kan hjælpe dig til at fastholde fokus på det, du ønsker, og de indsatser, du skal gøre – så du ikke er i tvivl om, hvad du skal og ikke skal gøre for at sælge mere. Og du undgår at foretage flere fejlinvesteringer, i noget der alligevel ikke passer til netop dig og dine kunder.

Din markedsføringsplan vil fungere som en ramme, som gør din markedsføring langt nemmere for dig:

 

Du får en klokkeklar handlingsplan for, hvad du SKAL GØRE, og hvad du IKKE LÆNGERE SKAL GØRE.

Du ved, HVEM du allerhelst skal og vil sælge til.

Du ved, HVOR du finder din optimale kundetype.

Du ved, HVILKE ord, billeder og grafiske virkemidler du vil få mest ud af at benytte.

 ”Jeg har en meget kraftig intuition, som jeg har for vane at følge. Men kurset har ligesom underbygget mine fornemmelser og givet mig teoretisk dokumentation og endnu større indsigt og skabt bevidsthed. Og især den bevidsthed omkring, hvad jeg gør, og hvorfor jeg gør det, er det bedste, jeg har fået med mig. Jeg anbefaler jeres workshop til alle, der er ambitiøse omkring at tjene penge i deres virksomhed.”

Louise Grønhøj, BasicClean.dk

Uden en markedsføringsplan

TVIVLENDE – hvem skal du lytte til?

FRUSTRERET – gør du mon det rigtige?

ÆRGRELSE – fejlinvesteringer

OPGIVENDE – manglende fokus

Hvad sker der uden en markedsføringsplan?    

 

Prøv at gøre følgende: Tag et stykke papir og tegn en skydeskive.

Når du har gjort det, så læg papiret fra dig, tag bind for øjnene og tegn et hjerte i midten af skydeskiven. Ja – det er meget svært at ramme midten, og hvis du endelig gør, så er det højst sandsyngligt, fordi du er heldig.

Når du ikke har en markedsføringsplan, så spænder du ben for dig selv, fordi du – uden at være klar over det – har givet dig selv bind for øjenene.

Du genkender det måske fra dine opslag på sociale medier: Nogen gange går dit opslag godt – og andre gange flopper de, og du har svært ved at gennemskue, hvad der virker og ikke virker. (Dét forklarer vi dig årsagen til i vores online workshop). 

Eller måske oplever du i dag, at du godt kan få besøgende på din hjemmeside, men af uforståelige årsager køber de besøgende ikke af dig? (Det findes der også gode forklaringer og løsninger på).

Eller du bruger for mange penge på din markedføring uden at få NOK ud af det (i forhold til det, du har investeret).

Hemmeligeheden er, at du skal vide, hvem du ønsker at sælge til, og når du ved det, så ved du også PRÆCIS, hvordan din markedsføringsplan skal være.

Derfor skal du starte med at finde ud af, hvem dine kunder er. Heldigvis er der kun fire kundetyper, som du skal lære at kende.

Du kan læse mere om kundetyperne på siden her.

På online workshoppen bliver du guidet trin-for-trin til at udfylde din egen markedsføringsplan.

”Jeg synes, det var genialt, den måde, I fik strikket min markedsføringsplan sammen på. Jeg svarede bare på de spørgsmål, som I stillede mig, satte nogle papirer i nummerorden og vupti – så havde jeg en markedsføringsplan – Godt gået, og den virker!”

Birgitte Feldborg, RessourceKompagniet.dk

online workshoppen får du en skræddersyet markedsføringsplan til netop din virksomhed 

Prisen er kun 2500 + moms – og du kan tage workshoppen på 1 dag!

Du får tilsendt en lækker 78-siders workbook.

Du får adgang til et online klasseværelse, hvor du kan stille spørgsmål og finde svar.

Du får adgang til 14 korte videoer, hvor vi underviser og guider dig.

Mulig BONUS: Følger du vores nyhedsbrev, kan du endvidere få et helt års adgang til det hemmelige Facebook sparringsforum med over 100 meget aktive Kundemagneter – værdi 999 kr. + moms.

”Jeg har fået 210% højere omsætning og 166% flere ordrer i min webshop.”

Hanne Østergaard, Svanebutikken.dk

Du er altid velkommen til at skrive til os

Vide mere om os?


Høre mere om online workshoppen?


Læse om de 4 kundetyper, der er afgørende for, om du får succes med din markedsføringsplan?