Dagens ord er skrevet af Jette Schrum, Fotograf & Certificeret i emotionelle kundetyper

For nylig blev jeg kontaktet af en ny kunde som var interesseret i at booke mig til en større opgave. Men de ville ”gerne lige se mig an” inden de lavede en aftale med mig – i form af et fysisk møde hos kunden.

Det er atypisk for hvad jeg normalt oplever med de bookinger jeg får, men med en tydelig spottet kundetype, sagde jeg ja til mødet og i dag er opgaven landet, dato-sat og en ordrebekræftelse er sendt på + 20.000 kr.

På vejen hjem i toget fra ”vi-vil-gerne-lige-se-dig-an-først” mødet, sad jeg og reflekterede over, hvad min investering i certificeringen i emotionelle kundetyper, havde givet mig allerede. 1,5 måneds tid efter jeg havde afsluttet eksamen.

For jeg kan 100% tillægge succesen for at lande denne opgave, til min certificering i emotionelle kundetyper

Min arbejdsplads på hjemmekontoret

Hvad Certificering i Emotionelle kundetyper har gjort for mig

Eller rettere, hvad jeg ikke ville have opnået hvis jeg ikke havde investeret i certificering i emotionelle kundetyper.

Så ville jeg….:

  • slet ikke have haft den ydelse jeg havde solgt kunden, på hylden ( jeg havde den ikke engang på min hjemmeside da jeg blev kontaktet).
  • have fået denne kunde på reference (reference var fra en case kunde til en af mine certificeringsopgaver)
  • ikke have oplevet at høre kunden sige efter mødet “vi har ikke oplevet nogen andre fotografer arbejde på din måde” & ” vi er meget begejstrede, vi føler os helt i trygge hænder.
  • ikke føle mit værd stort nok til at sende tilbud afsted på + 20.000 kr. uden at blinke vel at mærke.

Jeg blev certificeret den 16. januar, og med udgangen af februar havde jeg solgt 2 store opgaver, som inkluderer rådgivning jeg kun kan give, fordi jeg er blevet certificeret i emotionelle kundetyper. Den rådgivning har været det, der har afgjort at kunden har valgt mig til deres opgave og ikke en anden fotograf.

Min største indvending for at tilmelde mig certificeringen, blev gjort til skamme

Min afgørende indvending på at sige ja til certificeringen, var økonomi.

Var jeg klar til at investere så mange penge, som jeg ikke havde som likvider og som skulle hentes hjem. OG hvordan skulle jeg overbevise min mand om, at det var en investering, der kom hjem igen.

Og nu er jeg helt hudløst ærlig – jeg måtte lyve for min mand om hvad certificeringen kostede, for jeg vidste han ville synes jeg var helt hen i vejret.

Min (blå) mand er helt overbevist i dag, om at det var hele investeringen værd og han ved også hvad det rigtig koster 🙂

P.S jeg brugte min opgaver under certificeringen, til at få min investering hjem.

Hvem er jeg

Jeg hedder Jette Schrum og er portræt- & erhvervsfotograf –  www.jetteschrum.dk. Jeg har taget certificeringen I Emotionelle kundetyper for at blive endnu dygtigere til at fotografere og skabe billeder som hjælper mine kunder med at gøre deres budskaber tydelige  og skabe en stærk og autentisk visuel identitet.

Jeg er uddannet i marketing og kommunikation og har mange års praktisk erfaring med marketing strategi og eksekvering. Jeg har også en god portion erfaring med design af online platform og udvikling af hjemmesider.

Min baggrund kombineret med certificeringen I emotionelle kundetyper, giver mig et særdeles stærkt fundament I mit arbejde som fotograf. Certificeringen er den bedste investering af alle de investeringer jeg har gjort (og det er ikke så få skulle jeg hilse at sige) , ikke kun for at udvikle mine faglige kompetencer og men også for udvikling af min virksomhed

Certificeringen har gjort mig klogere på flere planer. Jeg har fået langt større forståelse for mennesker, menneskers måde at handle og træffe beslutninger på og for hvilke forretningsmæssige beslutninger der er de rigtige, for at nå tættere på mine mål.