Følg med i hvad der sker hos os på Facebook (f.eks. hvornår vi holder næste gratis foredrag) – eller følg med “bag kulissen”Instagram:

Kundemagneterne

 

Kundemagneterne består af Jannie Ilum Gade (tidligere salgschef, produktchef og direktør med godt 24 års praktisk salgs- & markedsføringserfaring) og Sanne Dollerup (forsker, konceptudvikler og tidligere indehaver af et reklamebureau). Tilsammen har vi startet 6 virksomheder og driver de 3 i dag.

Vi har de sidste 5 år arbejdet sammen om at videreudvikle, forbedre og konkretiseret en lavpraktisk og videnskabelig metode til at tiltrække kunder i stedet for at jage dem.

Vi havde nemlig begge prøvet at være selvstændige, der (med en ordentlig stak visitkort i hånden) forsøgte at jagte kunder til messer, på sociale medier og i den lokale kulturforening. Og vi var virkelig trætte af det med at stå uhyggeligt tidligt op om morgenen, eller komme senere hjem om aftenen for at nå til netværksmøder i håb om at finde nye kunder dér. Og telefonsalg? Det hadede vi simpelthen (selvom Jannie ellers tidligere har undervist i telefonsalg!).

For hver gang havde vi en ubehagelig følelse af at forstyrre andre – og stjæle deres tid. Vi fandt det pinagtigt og vores kunder var også trætte af at blive jagtet. Med adgang til Facebook, smartphones og Google er der i dag ingen, der venter på at blive ringet op af en telefonsælger.

I alt der her kundejægeri var vi samtidig konkurrenter, selv om vi (med hånden på hjertet) helt ærligt ikke kunne se meningen med den andens arbejde!

Det var først, da Sanne inviterede Jannie og en håndfuld andre forretningskvinder til en workshop, hvor hun skulle afprøve nogle redskaber, (som hun havde udviklet ifm. sin forskning på Aalborg Universitet), at der opstod salgs- og markedsføringsmagi! Disse redskaber var selvfølgelig kundetyperne.

Jannie oplevede det nærmest som en åbenbaring, da hun lærte at benytte kundetyperne i sin kommunikation – og de første synlige resultater kom omgående: Hun fik 4 nye kunder allerede den første dag hun benyttede redskaberne. Det eneste hun havde gjort var at ændre ord og billeder på hjemmesiden!

Da vi begyndte at kombinere vores fælles redskaber, erfaring og viden, kunne vi godt fornemme, at vi stod med en helt unik, ekstremt lettilgængelig og virkelig lavpraktisk metode til at tiltrække kunder. På en behagelig måde – både for kunderne og for os. Derpå begyndte vi at øse ud af denne viden og vores nye unikke metode i form af rådgivning, undervisning og konsulentydelser.

I dag ved vi hvordan man tiltrækker kunder på en moderne, yderst effektiv og behagelig måde. Endda på et mikrobudget. Vi har skabt os et langt sjovere og rigere arbejdsliv. Vi forstår vores kunder langt bedre, vi ved hvilke markedsføringskanaler vi skal benytte for at finde dem, vi ved præcis hvilke ord, billeder og grafiske virkemidler, der motiverer til køb. Og hvad der afskrækker potentielle kunder. Og vi ved især at kunder er forskellige, så derfor kan man ikke kopiere andres successtrategier. Man må finde sin egen kundetype og lære at kommunikere direkte sådan som netop de foretrækker det – i det helt rette markedsføringskanaler. Det sparer samtidigt en masse tid, penge og tvivl.

For os og vores kunder betyder det at vi kan arbejde mindre, have det sjovere, tjene mere og i det hele taget har mere succes som selvstændige. I dag synes vi at salg er sjovt og let – og det er overskueligt. Nærmest naturligt.

Bedst af alt: Vores kunder er så glade at vi tør at give tilfredshedsgaranti (eller pengene tilbage).

” Egentlig ville vi bare skrive en kort, gratis e-guide sammen, som kunne give vores kunder nogle hurtige fif til deres salg og markedsføring.

Men vi skal love for at det udviklede sig til langt mere… følg med
BAG KULISSEN på Instagram
og se hvad der egentlig sker i Kundemagneterne.


Kodeordene er: 
Business & Pleasure”

 

Jannie Ilum Gade

Direktør, foredragsholder, forfatter & sparringspartner

Jannie bor i 70’er parcelhus med mand, 2 sønner og gennemsnitligt 5 høns. Hendes hobbies er at rejse og at nørde med salg. Hun har aldrig fundet den sportsgren, der lige er hende – men leder stadig lejlighedsvist (pt. tror hun, det er indendørsroning). På en yndlingssøndag finder du Jannie (og familien) ved et bålsted i naturen, med en kaffekop i den ene hånd og et snobrød i den anden. Jannie er klart Moder Teresa-typen og har således kørt rundt med sin andel af gamle damer, været nede med stress og øver sig fortsat i at sige nej-tak.

Sanne Dollerup

Direktør, foredragsholder, forfatter & forsker

Sanne bor i nybygget hus med kæresten Jesper og deres søn Sigurd. Hendes hobbies skifter en del, men den røde tråd er “noget, som hun ikke har prøvet før”. Pt. bliver der testet en del visualisering, Feng Shui og Raw Food (lige nu er hun ved at lære at spire frø derhjemme). Sanne er både den kloge og den sporty af os – og er således både yoga- og løbetypen. Sanne er også den sjove type, der kan finde på at overraske med twerking på hænder. Sanne har en meget stærk, rød side (som du måske har gættet) og passer ret godt på Zapper-typen.

 

Vi har også rendt rundt og jagtet kunderne med brochurer, tilbud, visitkort, bannere, pop-ups osv. Det er nedværdigende og trættende at rende efter kunderne. Og den gode nyhed er: Sådan behøver det ikke at være. Når du er kundemagnetisk, så tiltrækker du kunderne, fordi du ved, hvad der skal til for at give dem lyst til at købe.  

 

Før var vi kundejægere

 

Vi så kunder alle steder – der var ikke dem, som ikke kunne blive kunde ved os.
Vi brugte ALT for lang tid på at sælge – vi tog til events, netværksmøder, kaffemøder, sociale arrangementer osv.
Vi havde ondt i maven, fordi det nu “var tid til at sælge igen”, og vi havde ikke lyst til at presse noget ned i halsen på folk.
Vi havde nogle kunder, der var rigtigt glade – og andre som var utilfredse (og det er hårdt at håndtere de utilfredse kunder).

 Nu er vi kundemagneter

 

Vi ved præcist, hvem der er vores potentielle kunder, og hvem der ikke er. Og vi ved især hvor vi kan finde dem.

Vi har en helt klar plan for, hvad vi kan gøre, når vi gerne vil sælge mere. Helt ned til konkret ord-, billed- og grafikvalg.

Salg er sjovere og lettere – vi ved, hvad vi skal sige og gøre for at tiltrække de rigtige kunder.
Vi har kun glade kunder.

 

AT VÆRE KUNDEMAGNET handler ikke bare om det at tiltrække kunder. Det er en livsfilosofi. Det handler om, at have overskud på alle konto – specielt den menneskelige.

Sådan er det at være kundemagnetisk

Vores virksomhedsfilosofi er at vi kun vil arbejde med de kunder vi med garanti kan gøre glade. Og vi vil huske at nyde den succes vi allerede har – og vejen til yderligere succes. Det må og behøver IKKE at være træls at opbygge en virksomhed.

Det betyder blandt andet, at vi fejrer vores sejre med lækker mad (og kage), vi booker stylist til vores fotoshots, vi holder vores foredrag lækre steder, vi tager på workcamps (vi har f.eks. været på workcamp i Andalusien og på Ruths hotel), vi booker skønne hotel-værelser og vi prøver altid lige at huske at gøre vores omgivelser ekstra hyggelige med friske blomster, stearinlys, frugt osv.

Derfor sørger vi selvfølgelig også altid for, at du får samme oplevelse, når du køber noget af os. Der er eksempelvis altid lækker forplejning og dejlige omgivelser, hvis vi mødes til sparring. Selv på online workshoppen får du en lækker spiselig overraskelse – og videoerne er filmet og tilrettelagt, så det er lækkert at være på kursus hos os.

Det er vigtigt for os, at der er overskud til den slags, så vi ikke bare spurter derudaf, men hele tiden husker at nyde nuet sammen med dig.

 

Her underskriver vi ejeraftale på Kundemagneterne

Herunder kan du se nogle billeder fra vores Kundemagnetiske univers

Her skåler vi (Jannie og Sanne) med vores praktikant (Christine). Vi er på Ruths hotel. 

At være kundemagnetisk er at lytte til sit hjerte og se på sin strategi

Hængekøjen udenfor vores hus i Andalusien (workcamp)

Jannie får en velfortjent pause efter store tanker på workshop i Andalusien

Der var det skønneste vejr på Ruths hotel

Kage på 3-trins-forløbet (du kan altid regne med, at der er kage :-))

Er der noget bedre end udendørs morgenmad på en dansk sommerdag?

Her holder vi et netværksarrangement i København for vores kunder

Billedet her er fra vores workcamp i Andalusien. Her er vi ude at spise den første aften dernede. 

Jannie skriver blogindlæg i Andalusien, og vi andre nyder den skønne udsigt.

Her var vi for at holde foredrag. Det var den smukkeste bygning.

Lækker middag på Ruths hotel efter en skøn dag med forretningsudvikling

Det smukke hotelværelse på Guldsmeden

Du er kundemagnteisk når du ikke bare griber alle muligheder

Fra vores juleafslutning med de tætteste samarbejdspartnere og kontorkollegaer

Her er et billede af de lækre drinks vi drak til netværksarrangementet

Her sidder jeg (Sanne) på Guldsmeden i københavn og venter på Jannie.

Her arbejder vi om aftenen på workcamp’en. Det var skønt at sidde udenfor i varmen.

Jannie får lagt make-up inden vores første fotoshot i Århus

At være kundemagnetisk er at tiltrække de helt rigtige kunder (for dig)

Fra vores første workshop i Aalborg

Workbooken som bliver udleveret på 3-trins-forløbet

Her er Sanne på julebesøg på kontoret til vores juleafslutning

Det her billede er fra netværksarrangement for vores kunder i Aalborg

Vores arbejdsliv som selvstændig er fyldt med glæde, motivation og balance. Vi har en dybdegående forståelse for vores kunder, og det gør, at salg og markedsføring er lettere, sjovere og overskueligt. 

 

Vil du vide mere om kundetyper?

Vil du læse vores blogindlæg?

Vil du vide mere om hvordan du selv kan blive kundemagnetisk?

Vil du se et webinar med os nu? Så klik herunder

Du er altid velkommen til at skrive til os

3 + 14 =