PUBLIKATIONER

Det siger videnskaben om at tiltrække kunder.

Videnskabelige publikationer

Her kan du læse, hvilke videnskabelige artikler vi benytter hos Kundemagneterne. Det er en blanding af egne og andres publikationer. Fælles for dem er, at det handler om at tiltrække kunder – i stedet for at jage dem. Vi har inddelt dem i emner, så du let kan finde det, du skal bruge.

 

Kundeadfærd, shopping og butikskoncepter:

  • “Legende butiksuniverser” af Sanne Dollerup (udgivet i bogen “Oplevelsesstedet”)
  • “World of Shopping” af Sanne Dollerup og Christian Jantzen (under udgivelse)
  • “Guns&Gents: Two levels of involvement” af Sanne Dollerup og Christian Jantzen (under udgivelse)
  • “Why we buy” af Paco Underhill
  • “Oplevelsesdesign” af Christian Jantzen, Mikael Vetner og Julie Bouchet

Segmentering og kundetyper:

  • “Limbic Succes” af Hans-Georg Häusel (den findes kun på tysk)
  • “Brain View” af Hans-Georg Häusel (den findes kun på tysk)
  • “HBDI vs. BSR: Een kritische vergelijking van twee segmentatiemodellen” af Matthijs Wolters
  • “The Essential Persona Lifecycle” af John Pruitt og Tamara Adlin
  • “Underholdning, emotion og identitet” af Christian Jantzen og Mikael Vetner

Emotionel markedsføring:

  • “Thinking, fast and slow” af Daniel Kahneman
  • “Buyology” af Paco Underhill og Martin Lindstrom
  • “Neuromarketing” af Patrick Renvoise
  • “Emotional Design” af Donald A. Norman