Jeg så forleden en forholdsvis kendt virksomhedsejer i nordjylland udtale sig om den verserende debat om amning på cafeer…. han spurgte (på sin Facebook profil) om noget i retningen af: ” Må jeg så pisse i en kop imens I ammer?”……

aldrig må dabatter med dine kunder

Reaktionerne kan du sikkert sagtens forestille dig.

Jeg har sjældent set så fælt et eksempel på hvad du IKKE må debattere med dine kunder. Især ikke de kunder du har opbygget et personligt (ikke at forveksle med et privat) forhold til som man jo gør på Facebook.

Jeg fik derfor lyst til at understrege, med dette blog indlæg, hvilke to emner du ALDRIG må udtale dig om overfor dine kunder:

1: Politik

2: Religion

Punktum.

Ihvertfald ikke medmindre du vil risikere at sige farvel til dén kunde. Eller endnu værre: En masse kunder, hvis du gør det et offentligt sted.

Kom engang selv til at udtale mig om min holdning til politik, til min kunde lige før jeg gik på som oplægsholder for hans kursister. Det var bare en henkastet og aldeles harmløs sidebemærkning til min kunde om noget irrelevant ift. dagens emne….men det var om politik!

Det endte med at jeg (blussende rød i ansigtet) “gik på” et kvarter for sent, og måtte KÆMPE for at ende i plus, inden oplægget var slut. Og for at beholde den gode relation til kunden.

Nu jeg tænker over det, så har han faktisk ikke købt siden….!

JUST DONT DO IT!

Kommentér endelig, hvis du har haft lignende erfaringer, har set andre grumme eksempler – eller er uenig!!

Billede venligst udlånt af Photostock og www.freedigitalphotoes.net.