ID-10080058

Ja – du læste rigtigt: Vores seneste nyhedsbrev gav os et rekordhøjt antal afmeldinger – og det skal vi være glade for.

Det gav os nemlig også:

  • en interessant forespørgsel
  • mange dejlige ordrer
  • nye tilmeldinger til vores nyhedsbrev
  • flere følgere på Facebook
  • søde tilbagemeldinger  (som denne skønne mail fra den ukronede nyhedsbrevsdronning Christina Klitsgaard)

 

Skærmbillede 2015-04-25 kl. 13.00.45

 

Faktisk kom der RIGTIGT godt gang i vores indbakke, da vi sendte dette nyhedsbrev ud. OG det er der stadigvæk her på fjerdedagen efter udsendelsen.

 

Hvorfor mon?

Fordi at når vi kommunikerer ”rent” til én målgruppe, så er der nogle der elsker det vi laver (nemlig den pågældende målgruppe).

Og nogen der IKKE kan lide det vi laver.

At kommunikere ”rent*” betyder i denne sammenhængen at vi kommunikerede MEGET ”GULT* ”, så det passer til den kundetype vi kalder Moder Teresa Typen*. Når man gør dét må man gerne bruge metaforer og storytelling samt være sårbar, autentisk og personlig. Man må også gerne anvende eksempelvis ”tegneseriebilleder”. Og vise et billede af forfatteren.

Alt dette gjorde vi (læs selv med her).

Vi gav den endda en ekstra tand ved også at omtale en clairvoyant. Noget som de ”blå” Jakkesæt Typer* typisk slet ikke kan have med at gøre. I hvert fald ikke i en professionel sammenhæng. Og slet ikke i forbindelse med at træffe afgørende beslutninger.

Som i slet ikke.

 

Rart at vide når man vil sælge (mere)

Denne slags viden er jo f.eks. ret rar at have, hvis man ville sælge clair voyance. Eller andre alternative behandlingsformer såsom TFT, psykoterapi, Akupunktur, Zoneterapi, coaching, håndlæsning, auratydning, drømmetydning, numerologi, Kranio Sakral terapi mm.

Det er også ret rart for alle os andre at vide, for det sælger bare bedre når der kommunikeres klokkeklart til en specifik målgruppe. (*få den gratis e-guide med introduktion, til den “gule” Moder Teresa Type, den “blå” Jakkesæt Type – og de andre mulige målgrupper du kan vælge imellem, lige her).

Det er derfor vi har lavet onlineworkshoppen. Dér får du netop alt dette (og meget mere) at vide om hvordan du kommunikerer uimodståeligt til dem du vil sælge til.

 

Gjorde det så ikke ondt at blive ”afvist” af 17 virksomhedsejere og en enkelt journalist fra en tv-station?

Jo på et personligt plan gør det da ondt – vi ville lyve, hvis vi sagde andet.

Men når vi så er kommet os over det, så er det set fra et forretningsmæssigt perspektiv jo sundere og mere indbringende kun at have læsere, der kan lide det vi laver. Det gør det f.eks. væsentligt lettere at:

  • blogge
  • skrive nyhedsbreve
  • lave opslag i sociale medier
  • vælge tøj og personlig fremtræden
  • holde foredrag og webinars
  • lave website
  • osv.

når vi ved præcis hvem vi kommunikerer til. Og ikke mindst: Hvem vi IKKE kommunikerer til.

***

“Når du målretter din markedsføring til én bestemt type,

så er det typisk også dem, der køber dit produkt.

Og hvis dit produkt så er målrettet dem,

så får du MEGET tilfredse og loyale kunder”.

 

***

Du vil da også hellere have flere af de rigtige kundetyper til at elske det du laver. Ik?

Takfornuwebinar

Image courtesy of Ohmega1982 at FreeDigitalPhotos.net